Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Analog 2010-03-01 18:21
Joke čia ne klaida, daviau tai kaip bendrą pavyzdį ko gali užsinorėt mažumos, juk rusų ne ką mažiau negu lenkų Lietuvoje.
Vėl nerimsta lenkai http://bernardinai.lt/straipsnis/2010-0 ... ktas/41103
Niekaip nesuprantu, kodėl jie nori taip darkyti mūsų gražiąją kalbą :|
Polipeptidas 2010-03-01 20:12
Rob, tikrai, nors aš dar tik ir moksleivis, ir kas buvo prie ruso nemačiau, bet iš kalbų ir istorijos žinau: tikrai rusai nėra nei geri, nei patikimi „draugai“, ir tikrai nenorėčiau, kad Lietuva su jais labai „bičiuliautųsi“.
Šiaip staipsnis tikrai idomus, ir manyčiau gan realiai nusakyta ateitis. Man nelabai patinka, kad lenkams kuriamos tokios prognozės, bet tenka pripažinti, kad visoje Rytų Europoje, ji vienintelė sugebėtų, bent kiek pasipriešinti Rusijai.
O dėl to, kad JAV padėtų tada, kai pats pradėtum į save investuoti, tai pasakyta tiksliai ir aš su tuo 100% sutinku.
Talkatif 2010-03-01 22:48
Nežinau kaip kita Lenkijos dalis, bet tenka bendraut su Varšuvos jaunimu. Jų patriotizmas vertas tik pagarbos. Mažiau tuščio pasipūtimo kaip pas mus. Didžiuojasi savo šalimi, myli ją. Žino savo vertę. Savo akimis matė kaip jų tėvai kovojo su sovietų priespauda. Lenkija pasiuntė Maskvą, nauja karta pasiųs ir JAV. Jie yra artimi su Ukraina ir ateity stengsis tą ryšį stiprinti. Maskva tai tikrai mato. O lenkai nepakenčia rusų. Kad tai mato ir supranta JAV, tik patvirtina šis NATO propagandinis straipsnis. Manau ateity Lenkijos ir Ukrainos tandemas gali tapti stipriu žaidėju ne tik Europoje, bet ir pasaulyje.
Analog 2010-03-01 23:20
Man atrodo, kad perdaug jau viską pagražini, yra ir pas mus tautiškai nusiteikusio jaunimo ir niekaip nesuprantu, kur tu čia matai pasipūtimą? Didžiavimasis savo tauta pasipūtimas? Na lenkai Lietuvą skaitydami vos ne Lenkijos dalimi parodo tikrą pasipūtimą, netgi peraugantį į šovinizmą. Taip pat, turbūt žinai, jog lenkų futbolo chuliganai vieni baisiausių Europoje, taip kad aš tik už Lietuvą O vienintelę išeitį Lietuvai pasiekti tai, ką straipsnio autorius pranašauja Lenkijai, matau tik kaip ekonomikos kėlimą, tuo pačiu emigracija turėtų mažėti, stengtis didinti gimstamuma, mažinti savižudybių skaičių, ugdyti patriotiškumą, o svarbiausia tai bandyti išnaikinti korupciją, nebus korupcijos - tauta pasitikės valdžia, va tada ir bus galima mąstyti apie Lietuvos klestėjimą. Tik gal yra žinančių kaip tai įgyvendinti?
Talkatif 2010-03-01 23:45
Panaikinus korupciją, visa kita išsipręstų savaime Mes šito galim ir nesulaukt. Reik kad kelios kartus nugyventų, kol lietuvis išmoks pats savo krašte tvarkytis. Visokios EU paramos prie to neprisideda. Kiek metų mes nesitvarkom patys savo šaly? Tik tos šalys yra tvirtos dvasiškai, kurios turi ilgą nepriklausomybės istoriją. Nors ir lenkai šiuo atžvilgiu netoli nuo mūsų nubėgę. Tos pačios bėdos pas juos su mentalitetu, korupcija, valdžios mąstymu. Rašiau grynai apie varšuviečius. Jie patys pripažįsta, kad yra daug bėdų su provincija ir jos mentalitetu. Pagal atsiplėšimą nuo vergijos mes su latviais tarp Lenkijos ir Ukrainos. Ukraina dabar išgyvena tai ką mes jau ragavom. Ir mums būtų daug lengviau jeigu pas mus nežaistų savo strateginių žaidimų ir mūsų vietoj šachmatų lentos nenaudotų Maskva ir Vašingtonas. Na bet jau čia nieko nepadarysi. Esam ten kur esam. Ir būtinai turim stiprinti ryšius su kaimynais. Tik ne iki bendrų valdymų. Lietuviai vis tik verslūs žmonės ir per verslą turėtumėm būti labai naudingi kaip tarpininkai tarp Rusijos, Baltarusijos ir vakarų Europos. Labiausiai tam trukdo mūsų pačių rietenos ir nesutarimai tarpusavyje. Tiek daug svarbių darbų pas mus virto muilo burbulais vien dėl to, kad lietuviui didžiausias priešas yra lietuvis...
HardAxe 2010-03-02 10:12
rusija jau kišasi
mes dujas gerokai brangiau perkam, musu furas vis stabdo prie sienu... ir t.t. ir pan.
kiesza 2010-03-02 14:17
lenkai draugiska ? lenkai amzini lietuviu priesai!! (ne sudlenkiu kurie gyvena Lietuvoi bet lietuviu)tai va tie lenkai mums pakenkt nori jau virs 1000 metu tai LT prie saves prisijungdavo mus apgave tai vilniu pasimdavo tai prasydavo kad ivestume naujas raides i savo abece zodziu lenkai nieko gero ir blogiau uz rusus
Talkatif 2010-03-02 14:30
Nervus į konservus. Psichų ir pas mus nemažai yra. Turėtų galią, tai užsinorėtų kokį Kaliningradą su visais jo bezdėlninkais ir ŽIV virusuotais prisijungt. O kad lenkai savais užsienyje rūpinas, tai nepykt reikia, o imt pavyzdį ir už lietuvius užsienyje kovot reikia. Ne vien Lenkija savais rūpinasi. Rusija, JAV lygiai taip pat, tik dar aršiau. O mūsų valstybė ką daro? - Deda skersą ant lietuvių. Tiek Lietuvoj, tiek užsieny. Bei keliais eina prieš svetimus pačioj Lietuvoj. Čia ne svetimtaučių bėdos. Čia mes patys į šikną lendam.
lightfire 2010-03-02 14:44
^^^^
Visiškai sutinku. Aiškinti, kad lenkai - mūsų amžini priešai gali tik tokie patys apsiseilėję "priešai", kurie skatina tarpusavio neapykantą. Tai kas buvo istorijoje tarp mūsų tautų neturi būti pamiršta, bet pavyzdžiai rodo, kad tai netrukdo eiti į priekį.
Taip, Lenkija ir Lietuva turi problemų, bet o kas jų neturi? Kita vertus, sugeba kartu bendradarbiauti ir geopolitinėje erdvėje ir karinėje srityje. Ir nors lenkai žiūri į mus iš aukšto - pasižiūrėkime į save, lygiai taip pat į latvius žiūrime. Be to, lenkai turi pagrindą - jie yra didesni, įtakingesni ir turi daugiau ambicijų bei galimybių būti pastebėti, gauti paramos bei rodyti savo galią.
Mums reikia susitaikyti, kad Lenkija ilgą laiką buvo ir bus galingesnė valstybė, kuri gynė ir gins savo nacionalinius interesus. Svarbu žiūrėti savų interesų ir juos ginti bent jau taip, kaip lenkai (tiesa, ne visuomet geras pvz., bet lenkams yra ko pavydėti) Reikia džiaugtis, kad su mumis lenkai bendradarbiauja, o ne pykstasi, kaip Rusija.
Jei su Rusija būtų tokie santykiai kaip su Lenkija - tai būtų ideali kaimynystė atsižvelgiant į realybę.
Talkatif 2010-03-02 14:59
Daugumai lenkų ta Lietuva nei š**non, nei p**don. Daugelis gyvena savo Lenkijoj ir jiems tai visas pasaulis. Dėję jie ant viso kito. Kita dalis lenkų yra labai draugiški mūsų atžvilgiu. Bet spaudai reikia skaitytojų, reikia emocijų, reikia dėmesio, tai išlenda pas mus tik tai, kas aistras kursto. Kiek keliavau per Lenkiją, visi draugiški buvo. Kai kurie įsitikinę, kad dėl buvusios Maskvos priespaudos, mes kaip broliai. Net gėda to kaimietiško cirko pas mus buvo. Užtenka cirko tarp Kauno ir Vilniaus. Suvažiuoja žagriniai, tris metus pagyvena ir pasijaučia didžiausi miestiečiai. Po to nuvažiuoja į kitą miestą ir pradeda gėdą daryt. Nesugebančių kaip kitaip pasireikšt provincialų bairiai.
Polipeptidas 2010-03-02 15:58
Pritariu
DJ_LFS 2010-03-03 04:04
as pries lenkus noreciau tureti nieko pries, bet taip nachaliskai bandyti atimti Vilniaus krasta ir sakyti kad Vilna nasha, tai cia jau didesnio akiplesiskumo reiktu dar paieskoti
DJ_LFS 2010-03-03 04:10
lenkai nepatyre masinio genocido ir nebuvo kryzminami su rusais, va del to mum taip sunku , nes dar yra tokiu neismaneliu kurie is vidaus mus ardo ir garbina rosija.
Mano pasiulymas - skatinti Lietuvos piliecius nuo mazens myleti Lietuvos valstybe, kad ir kas bebutu
lightfire 2010-03-03 08:16
toli nereikia - Lietuva panašiu principu Klaipėdą pasiėmė, ir ką? Džiaugiamės ir džiaugiames dėl to, o juk nei Klaipėda mums kada priklausė iki tol, nei Vilnius - lenkams. tiesiog toks nacionalistiškas laikmetis buvo, kai atgijusios valstybės puolė rodyti savo ambicijų, remadamosi ne visai tvirtais argumentais. Už tai akiplėšiškumo kirvį laikyti pusę amžiaus nėra sveika
Talkatif 2010-03-03 10:27
Nežinau kodėl, bet bent lenkų jaunimas demonstravo akivaizdžią neapykantą rusams. Pas mus tokios nėra. Pas mus, sakyčiau, kaip tik dar po kol kas protingesnis požiūris. Skiriama kur Rusijos imperija ir jos siekiai, o kur patys atviradūšiai ir tinginiai ruseliai.
Pilietiškumas dabar prisimenamas, kai reikia žmones į rinkimus privilioti ar prastumt kokį įstatymą. Kitais atvejais tai tik kiekvieno asmeninis reikalas. Užtat jaunimas per TV, žurnalistines rašliavas pastoviai mato kaip lietuvis pjauna lietuvį. Nuo turgaus gyvenimo iki aukščiausių valstybės galvų. Pastoviai dabar tai į galvas transliuojama. Netikiu, kad su šituo augę jie užaugs vieningi ir patriotiški. Tik sportininkai palaiko patriotiškumo propagandą.
st.algis 2010-03-04 00:25
Lightfire:,,Lietuva panašiu principu Klaipėdą pasiėmė, ir ką? Džiaugiamės ir džiaugiames dėl to, o juk nei Klaipėda mums kada priklausė iki tol, nei Vilnius - lenkams. tiesiog toks nacionalistiškas laikmetis buvo, kai atgijusios valstybės puolė rodyti savo ambicijų, remadamosi ne visai tvirtais argumentais."
Klaipėda yra baltiškų žemių vidury. Lietuvių protėviai čia gyvena nuo ledynmečio, o vokiečiai čia ateiviai. Germanai išvis atsirado tik šiek tiek prieš Kristų.
Arns 2010-03-04 08:33
Tai pasiimkime ir visą Rusiją, spėjama jog iki V amžiuje prasidėjusio Didžiojo tautų kraustymosi, baltų gentys gyveno net iki Volgos aukštupio
lightfire 2010-03-04 08:54
deja tenka sutikti su Arns. Argumentas apie "baltiškų žemių vidurį" nė kiek neįtikina. Slaviškos žemės siekė Berlyną, kurį lenkų protėviai įkūrė, ar tai reiškia, kad lenkams turėjo priklausyt Berlynas, o mums Klaipėda? Žemės XXa. pirmoj pusėj buvo imamos prisidengiant įvairiais principais, pagrindiniu - kokios tautybės žmonės ten gyvena, kokia kalba kalba. Principas ne visai sąžiningas, turint omeny, ką mums reiškia Vilnius, bet mes su Klaipėda padarėme tą patį, ką ir lenkai su Vilniumi.
Bet tikėtis, kad lenkai padarys tą patį dabar(ateityse) nelabai verta - kiti laikai
liufa 2010-03-05 15:13
Karo išvengti neįmanoma – jį tik gali atidėti priešininko naudai
st.algis 2010-03-06 00:56
Arns ir lightfire,
Jei lietuviai neturi teisės susigrąžintisavo pamario, tai pagal jus mes neturėjom teisės išsivaduoti ir iš Rusijos imperijos. Ir latviai su estais turėtų grąžinti savo tėvynę motinai Rusijai ? O gal Vokietijai ?
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
George Friedman. Lenkija ateityje taps didžiąja valstybe