Vokietija turi dėl ko didžiuotis savo šalimi. O mes?

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Arns 2010-01-05 19:22
O aš nesutinku. "Mylėti savo šalį", man skamba kiek kitaip nei "Didžiuotis savo šalimi". Mylėti galima ir per atstumą, mylėti galima ir už upelin palinkusį berželį, likusi nuo vaikystės. Didžiuotis šalimi, tai būti kartu su visais, tu dirbi ką pats geriausiai moki, kitas daro ką jis geriausiai moka, o bendrumoje, visi džiaugiasi visų atliktais/atliekamais darbais.
Azuolas 2010-01-05 19:31
Na kai kažką myli, tai nori ir būti kartu nesvarbu ar tai artimas žmogus, ar valstybė.
rwc 2010-01-05 19:36
tai kažkas žeminančio... Tiek žeminančio, kad net savo pavardes rašome be lietuviškų raidžių (bene vieninteliai tokie Europoje - jei kas žino kokią kitą tokią tautą - papasakokit).
Azuolas 2010-01-05 20:35
Pritariu rwc. Dažnai lietuviai pyksta, kai koks nors užsienietis nežino, kad lietuva turi savo kalbą, o ne rusiškai kalba. Nors įdomu kiek lietuvių žino kokiom kalbom šneka kuri afrikos gentis... O šiaip visos tos bandymas didžiuotis valstybe tai man primena paauglių burimasi į "šaikas" ir savo identiteto kūrimą. Man visiškai jokio skirtumo ar koks ten Mickevičius Lietuvis ar Lenkas. Nuo to jo kuryba nepasidarys prastesnė ar geresnė
blizzard 2010-01-05 21:12
+1
gytuks 2010-01-05 21:17
Galim didziuotis kad turim Kubiliu
pilimotas 2010-01-05 21:33
blemba arns tas tavo avataras taip bado akis. labai prašau nusiimk jį arba komentarų neberašyk o sovietų sąjunga davė pinigų, bet dar daugiau jų atėmė. Europos sąjunga taip tikrai nedaro. labai geras pavyzdys sovietų sąjungos Gėrio yra vokietija šaltojo karo metais. vakarų blokas klestėjo, kol tuo tarpu rytų blokas merdėjo. ir visos europos valstybės, kurios nepriklausė sovietų sąjungai dabar yra pavyzdys, kaip turėtų atrodyti valstybė, kurioje malonu gyventi, visiem šitiem žmonėm, kurie sako, kad Lietuvoje blogai gyventi.
algiuz 2010-01-05 21:34
Visu pirma reiktų didžiuotis, kad turim proto ir mokykloje mus kažko naujo išmoko. Ne taip kaip tupus amerikiečius(aišku ne visi tupi, bet dauguma). Turim daug kryžių pristatyta, net visas kalnas yra, nors ir nesuprantam, ką tas kryžius reiškia, svarbu yra. Turim savo unikalią kultūrą ir ja didžiuojames. Turim gražią kalbą. Mūsų valstybė gal ir šiek tiek prasčiau išsivysčiu už Vokietija, bet jei Lietuva butu tuos okupacijos metus buvusi likusi laisva, manau ir mes butume kitame kultūros bei pragyvenimo lygminyje. Taipogi turim kuršių neriją, kurią labai pamėgę yra tie patys vokiečiai, nes kai paskutinį kartą ten lankiausi, tai dauguma žmonių kalbėjo vokiškai. Sportiniai pasiekimai nemaži, kaip tokiai mažai šaliai. Ir nesame susikoncentravę vienoje srityje, kaip koks kataras, o įvairose srityse mūsų sportininkai rodo rezultatus. Yra mūsų šalyje daug gražių dalykų, tačiau sovietai paliko didžiulią žaizdą žmonių protuose ir mąstyme. Pats gimiau jau beveik nepriklausomoj Lietuvoj, tad sunku man daugiau apie tai šnekėt.
Mitas 2010-01-05 21:51
1. Lietuva - Europos geografinis centras. (ne taip reikšminga, bet vis tiek) 2. Kryžių kalnas. (UNESCO jį įtraukė į Žmonijos nematerialaus ir žodinio paveldo šedevrų sąrašą) 3. Trakų pilis yra vienintelė vandens pilis Rytų Europoje. 4. Architektūros stebuklu vadinama Vilniaus Šv. Onos bažnyčia. (legenda pasakoja, esą imperatorius Napoleonas net norėjo ją pasidėti ant delno ir išsivežti į Paryžių.) 5. Kernavės piliakalniai. (unikalus paskutinės Europoje pagoniškos valstybės miestietiškos civilizacijos pavyzdys, atspindintis pagoniškos bendruomenės virsmą krikščioniška) 6. Pripažintas religine ir istorine relikvija bei oficialiai turintis stebuklo statusą Aušros Vartų madonos paveikslas. 7. Pažaislio ansamblis laikomas vienu gražiausių brandžiojo baroko architektūros šedevrų Šiaurės Rytų Europoje. 8. Lietuva garsėja daugiaspalviais lazeriais. 9. Kauno Šv. Arkangelo Mykolo bažnyčios vargonai yra vieninteliai Europoje ir ypač vertingi. 10. Lietuvos kalviai garsėja kaip puikūs meistrai. 11. Žemaitija garsėja analogų Lietuvoje ir pasaulyje neturinčiu kastiniu su virtomis neluptomis bulvėmis. 12. Šiuo metu mes garsėjame Europoje šiuolaikine kultūra, eksperimentavimu. 13. Be abejo, Lietuva garsina savo kraštą ir krepšiniu, įspūdingomis pergalėmis praeityje. 14. Lietuvių ir prancūzų matematikas, fizikas, elektrotechnikas, išradėjas, konstruktorius Brunonas Abakanovičius. 15. Elektrolizės, fotochemijos dėsnių atradėjas, pirmasis Lietuvos fizikochemikas, geologas Teodoras Grotusas. 16. Triskart pasaulio akrobatinio skraidymo čempionas Jurgis Kairys yra daugiausia kartų laimėjęs Pasaulio taurės ir Pasaulio „Grand Prix“ etapų lakūnas. 17. 1933 m. Lietuvos lakūnai Steponas Darius ir Stasys Girėnas perskrido Atlantą. (aviacijos istorijoje šis pasiekimas yra minimas kaip vienas tiksliausių transatlantinių skrydžių) 18. Vladas Vitkauskas ir Saulius Vilius, du Lietuvos alpinistai, įkopę į aukščiausią pasaulio viršukalnę - Everestą. 19. Lietuvis Donatas Imbras yra tapęs triskart Europos čempionu ir dukart Japonijoje, karatė tėvynėje, iškovojo planetos vicečempiono titulus. (Lietuvos karatistas) 20. Kauno vardą pasaulyje garsina ledo rūmai. Gal ir negalime pasidžiaugti valdžios sprendimais šalies valdyme, gal ir sudėtingas mūsų gyvenimas, bet atidžiai apsižvalgius, mus supa daugybė, nors ir mažų, stebuklų bei pasiekimų, kurie drauge pasauliui primena, kad esam ryžtingi ir talentingi.
Arns 2010-01-05 21:52
Nepatinka, nežiūrėk Atėmė? Keista, mokesčius mokėjom Maskvai, dabar Briuseliui. Tik nesakyk, kad mes uždirbome vos ne visus SSRS pinigus, kuriuos nusisavindavo blogoji Maskva. Tikrai Lietuva iš savo pinigų nebūtu sugebėjusi pasistatyti nei IAE, nei Kauno hidroelektrinės, nei Mažeikių naftos, kažin ir ar Klaipėdos uostą tokį turėtume ir t.t. Juolab, kad viskas buvo statoma daugmaž kartu, o dabar bet kuriam didesnem projektui įgyvendinti, mes turime užraukti daug kitų projektų. Klestėjo... Vartotojiška kultūra tai tikrai klestėjo. Smegenys gerai praplautos, kad vien pilnas skrandis, mašinos ir t.t. nusako ar valstybė klesti ar ne. Pvz Olandija, ta pati Danija, daug žmonių pilnai išsiverčia su dviračiais, tikrai ne kiekvienas turi savo AK, tam užsienyje ir nemažai internetinių kavinių.
pilimotas 2010-01-05 22:18
Visiškai nematau priežasties, kodėl Lietuva, kaip ir kitos valstybės nebūtų galėjusios pasidaryti sau gerbuvio ir tai anksčiau ar vėliau įvyks, kai normaliai atsistosime ant kojų po sovietų sąjungos priespaudos. o klestėjimas tikrai yra pilnas skrandis ir automobiliai, nes tai reiškia gerą žmonių gyvenimą. danai irgi galėtų turėti mašinas, bet nenori... ir nesutinku su tavim, kad klestėjimą nusako badas žudynės, regresija ir įvaizdžio kėlimas bet kokia kaina
Criminal_Minded 2010-01-05 22:29
Jau apie musu mokymo sistema tai gal isvis patylekim. Jau tiek visu pirma bereikalingo sudo prikista. Visu antra labai daug melo, ypac su politika susijusiuose moksluose bei istorijoje. O trecia per jokia pamoka neskatina mastyt savarankiskai, per visas pamokas tiesiogiai kalamas vienintelis mastymo sablonas, net savarankiskos interpretacijos metu turi itikti i kazkieno sugalvota rema. Taip, kad nereikia.
Smėlis 2010-01-05 22:48
nedažnai taip sakau, bet žinok visi tavo argumentai gerokai pro šalį
Analog 2010-01-05 23:38
Na negadink, Arns, nuotaikos. Verčiau visi parašykime tai, kuo didžiuojames, na o jei nesididžiuojat, tai nieko ir nerašykit. 1. Kalba, kurios neužmušė nei stipri polonizacija, nei rusinimas, tik kalba mums padėjo išlikti tokiais kokiais esame, Lietuviais. 2. Istorija. Tikrai turime kuo didžiuotis, pilys, piliakalniai, pagonybė, tautos vieningumas ir nesileidimas pavergiamai. Visa tai yra istorija, kurios joks lietuvis neturi gėdytis, ja didžiuotis reikia. 3. Nuostabi gamta. 4. Lietuva pirmoji iš visų TSRS šalių atgavo nepriklausomybę! 5. Mokslas ir jo pasiekimai. 6. Kultūra. 7. Patys lietuviai (ne tie kurie skundžiasi, o tie, kurie sugeba paskyti, kad nereikia visur tik blogą matyti ir ant savęs varyti).
rwc 2010-01-06 00:20
Criminal_Minded irgi. Jau kuo galime didžiuotis viešajame sektoriuje, tai kad 1990-1995 m. vidurinis švietimas (IMHO) buvo bene geriausias, koks yra kur nors buvęs. Iš elito pozicijų: šie ir vėlesni metai mums davė daugiausiai tarptautinių olimpiadų prizininkų. Iš pragmatiko: šalia sovietinio gero teorinio paruošimo (ar tik ne prieš tai burnoja CM?) atsirado tiksliųjų mokslų populiarinimo skaitiniai, ALF projektai. Humanitaro: šalia sovietinių literatūros, istorijos, filosofijos, psichologijos vadovėlių atsirado "alternatyvi" mokytojų mintis, skatinanti mąstyti ir atsirinkti tarp skirtingų ideologijų, nepriimti vadovėlinių tiesų už gryną pinigą. Tai pergyvenę mokytojai ir tuometiniai moksleiviai, o dabar nauji mokytojai, šį periodą puikiai prisimena, ir, kiek teko susidurti, išnaudoja tuomet įgytą patirtį. Neturime tokių bėdų kaip sovietiniame moksle, kur viskas paremta tik kalimu ir ideoliginės linijos sekimu. Neturime (dar) bėdų kaip JAV, kur vardan politkorektiškumo nutylimos tam tikros temos, skaitiniai adaptuojami, kad "neįžeistų tam tikrų mažumų", kur visa klasė privalo orientuotis į silpniausius moksleivius. OT CM'ui: būtent sovietinis mokymas ir buvo prikimštas nenaudingų ir šališkų teorijų: man asmeniškai nereikėjo aritmetikos, skaitymo ir rašymo - tą išmokau iki mokyklos; sovietinė istorija, geografija, biologija, psichologija - totalus bullshit'as su savo SSKP CK susirinkimų "pasiekimais", stalinistine pseudogenetika, Linėjaus nomenklatūros, Strielkos&Bielkos "žygdarbių" datų kalimu ir t.t.. Pavydėjau jaunesniems, kad jie galėjo mokydamiesi lygiagrečiai skaityti naujai išleistas "Mokslas ir Visata", "40 žingsnių į matematikos pasaulį" (?) ir panašias iliustruotas enciklopedijas, kad jie per tikybos pamokas buvo supažindinami su skandinavų, babiloniečių, taoistų tikėjimais, judėjų ir islamo istorija, kad kino, vaidybos, dailės, muzikos būreliuose jie galėdavo analizuoti "uždraustus" kūrinius. Gal dabar ir nebėra nemokamų būrelių, galbūt vadovėliai nusivažiavo priešinga linkme - bet, neskaitant pseudoamerikietiškų reformų kaip profiliavimas ir "practical science" diegimai, vis dar turime labai aukšto lygio vidurinį švietimą.
Criminal_Minded 2010-01-06 00:37
Kadangi as esu mokinys, ir dar egzaminai gana tolokai, as visiskai blaiviu protu atsakau uz savo teiginius ir esu visu simtu procentu uztikrintas jais. As pavydziu tiems, kas galejo mokytis tiksliuju mokslu is sovietiniu vadoveliu, nes viskas buvo parasyta aiskiai, suprantamai, glaustai, tikslingai ir tiksliai. O dabar kas? Atsivertus dabartini fizikos vadoveli 99% zmoniu pagalvotu, kad tai spalvinimo knygute arba bukletas apie agronomijos "mena". Per tikybos pamokas visiskas fanatikas nieko nesneka apart krikscionybes tiesu. Datas ir viska tenka kalt ir dabar + dar kvailos skaidres + kvaili referatai + o dar kvailiau kai esant netoli pilnametystes vis dar tenka spalvinti pratybas. Kalbant apie pratybas - epic failure. Neatmetant to, kad reikia viska perskaityti is knygos, atsakyti i klausimus/ spresti uzdavinius rastu i sasvini ir dar galu gale reikia padaryt pora puslapiu pratybu, kurios visiskai nieko bendra neturi su einama tema. Apie menus neismanau absoliuciai nieko - niekas apie mena nemoko, per daile visa gyvenima tenka tik piest piest ir piest. Muzika vyksta tik formaliai. O ir visi irengimai/stendai/lenteles/maketai yra sovietines eros. Nezinau ar cia vien del to, kad ne didziajame mieste gyvenu, bet sakau taip, kaip yra. Esu labai geras mokinys, tad sugebu situacija ivertint realiai. Gaila, kad neturiu galimybes lankyt privacios mokyklos. Na bet uzaugsiu piktas, ateisiu i valdzia ir isspardysiu visiems subines - darysim revoliucija, ar ne? PRIEDAS: Dar nepaminejau sauniosios Lietuviu kalbos literaturos pamoku. Absoliuti nesamone. Kaip ir minejau, negali buti keliu skirtingu nuomoniu, kurinio interpretaciju ar atsakymu. Viskas turi buti taip, kaip parasyta lapelyje. Tokia jau mokymo programa. Beje literaturos vadovelyje, bent jau ne paciose auksciausiose klasese, surast rusu klasiku kuriniu yra tiesiog neimanoma, nei Puskino, nei Dostojevskio. Tiesiogine to zodzio prasme nei vieno.
Alchi 2010-01-06 00:52
Šitą teiginį esu girdėjęs. Atseit, lietuviai yra laikomi labai imlūs naujoms technologijoms ir panašiai, ne konservatyvūs esame Gal dėl to pas mus taip greitai nori atsisakyti analoginės TV... Bet kuriuo atvėju, apie save kalbėti yra sudėtinga. Daug lengviau yra aptarti kitas tautas, kurias tu iš šalies matai. Kai kalbi apie save tu automatiškai tampi šališku Kas liečia vidurinį mokslą, tai galiu kalbėti vos ne iš pirmų lūpų. Man tai mokykloje nebuvo labai sudėtinga. Nors pavyzdžiui esu visiškai negabus Lietuvių kalbai, tačiau kažkaip sugebėjau pabaigt ją Čia tas apkrovimas ir pan. manau yra dalis amerikietiškos propagandos, kuri yra rodomą per visus kanalus. Rodo kaip amerikiečių vaikai nekenčia savo mokyklos, kaip jiems ten nepatinka, nes nuobodu Dar plius tėvai prisideda prie to. "Oi kiek čia per daug mano vaiką apkraunate, vajezau mano laikais to nebūdavo". O kad jų laikais pusės periodinės lentelės nebuvo, tai irgi dzin. Nežinau, aš visiškai atsipalaidavęs eidavau į mokyklą. O kad daug apkraudavo, tai čia tik įsitikinimas toks. Nors yra tokių žmonių, kurie netelpa į mokyklos rėmus. Pats porą tokių pažinojau. Vadinu aš juos - meninkais. Įdomųs žmonės, užsiiminėja saviveikla. Daugumai užtenka, kad gautų patenkinamą ir toliau užsiiminėja savo veikla. Jau dėl jų tai mažiausiai reiktų jaudintis - nepražus
Algirdukas 2010-01-06 01:06
Iš idėjos Lietuva gali didžiuotis tik praeitimi. Pagalvojus kokia mes didi ir galinga nors ir mažą šalis buvome. Dabar mūsų šalyje visiška katastrofa. Mokyklos.. Ten išvis iš tų vaikų bando padaryt vunderkindus kurie viską mokėtų iš jų reikalauja velnias žino ko ir kas iš to? Žmogus baigia mokslus aukščiausiais balais ir jeigu jis gauna darbą būna labai gerai. Mums atrodo , kad Lietuva neturi protingų žmonių. Turi dar ir kaip tik dėja laabai didelė dalis jų gyvena ne Lietuvoje , nes čia jokių šanšų.. Tu gauni darba pagal specialybę , ir jeigu tau moką bent jau vidutinį atlyginimą , tai reikia labai džiaugtis , o užsienyje pagal tokią pat specialybę dirbdamas , gautų žmogus 4 kartus daugiau , tai kodėl mums likti valstybėje kuri iš žmonių bando padaryt vunderkindus , o salygų jiem pasireikšti ne? O ką mes galime padaryti? Mes galime eit rėkt visa gerkle , kad tos nesamones baigtūsi , bet ar mus kasnors išgirs? Pasakys maut į visas keturias puses ir pasaka baigta. Sakot pradėkime kažkas keisti ir daryti patys. Ką mes , paprasti piliečiai pagal valstybę neturintys jokios teisės , galime pakeisti? Aš gerbiu Lietuvą kaip tėvynę , kaip savo gimtinę , bet to kas vyksta joje negerbiu ir tikrai negerbsiu kol kažkas nepradės keistis. Aš rašau šį komentarą ir atrodo ką aš pats galėčiau padaryti , kad bent jau tų vaikų mokyklose taip nekankintų? Kažkada tai buvo malonumas eiti į mokyklą ir gryšti iš jos , o dabar tie kas turit vaikus nepastebit ? Vaikai eina į mokyklą bijodami gryšta irgi bijodami. Bijo dėl dviejų dalykų gauti blogą pažymį ir dėl to , kad tėvai galų gale apie jį sužinoję jam statys ragus. Man jų gaila ir tai pirmas dalykas ką pakeiščiau , nes čia yra visiška nesamonė. Na taigi galime prieiti išvados , kad didžiuotis galime tik praeitimi , o šiuo metu siūlyčiau padaryti sarašą kuo mes nesididžiuojame ir kas negerai galbūt kažkas atkreips į tai dėmesį ir imsis iniciatyvos nors labai abejoju.
Alchi 2010-01-06 01:10
Deja, bet sutinku su tavimi. Aš fiziką mokiausi iš senų vodovėlių (1988m. , netikslinga juos būtų vaidinti sovietiniais). Netyčia pasiimdavau aš tuos naujus "gerus" vodovėlius, tai absoliučiai ten briedą Bendram lygiui rašo. Negi būtų taip sunku senus gerus vadovėlius tiesiog copy>paste. Ir iš vis man nepatinka ta mokymosi silpninimo tendencija. Nesamonė, kad per sunku. Tiesiog per daug visokio nereikalingo š pilna, va kur esmė. Niekam tos tikybos ar etikos nereikia. Ar taip, ar taip nieks į ją rimtai nežiūri. Nors šeip 11 klasėje viskas susitvarko (jeigu, aišku, žinai ko nori).
Azaruto 2010-01-06 01:28
cia visiem kas rase kad sovietinis mokymas buvo geresnis paskaiciau as karta sovietini tecio fizikos vadoveli raso apie pludruma ir poto raso kiek SSRS pagamina traukiniu lokomotyvu per metus tai cia pagal jus labai naudinga informacija