Šiandien Londonas, rytoj pasaulis: jaunuoliai vienijasi, kad išgelbėtų planetą (1)
Pasaulio ekonominis forumas Davose, Šveicarijoje, garsus tuo, kad jame susirenka pasaulio elito atstovai, vienu metu vykdė programą žmonėms, kuriuos kukliai įvertino kaip „Jaunus globalius lyderius“ (Young Global Leaders).
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Tačiau 2010 metais ši Davoso grupelė (maksimalus amžius: 40) taps „sena“. Tikri jauni ateities lyderiai, ne vyresni kaip 25 metų, susirinks vasario 8-10 dienomis Londone, kur dalyvaus „Vieningo jauno pasaulio“ (One Young World) suvažiavime. Jų tikslas? Spręsti pasaulio problemas. Kodėl? Vyresnieji kaip ir nesugeba to padaryti.
Marketingo industrija labai susidomėjo Facebook kartos įpročiais. Tad turbūt nenuostabu, kad renginį remia reklamos gamintojai. Nenuostabu ir tai, kad vienas iš jų – Euro RSCG (Havas padalinys) vadovas David Jones – pats yra vienas iš Davoso „Jaunų globalių lyderių“ ( 2008 m. klasė), nors dabar jam daugiau negu 40. Tačiau konferencijos, kuri yra ne pelno siekiantis renginys ir ruošiasi tapti kasmetiniu įvykiu, tikslai yra ambicingi.
Sesijos bus transliuojamos online režimu, darbo grupėse turės būti paruoštos rezoliucijos. 1500 jaunų žmonių, kurie buvo atrinkti dalyvauti renginyje ir kurių šūkis yra „šiandien mums 25, o rytoj mes valdysime pasaulį“, pastebės, kad jų idėjų dėl klimato kaitos, žmogaus teisių ir panašių dalykų klausosi įtakingi asmenys. Buvęs JTO Generalinis sekretorius Kofi Anan ir Pietų Afrikos Arkivyskupas Desmond Tutu, kuriuos sunku pavadinti jaunuoliais, pirmininkaus sesijoms.
Proporcinio atstovavimo principas turėjo garantuoti, kad žmonės iš daugiausia gyventojų turinčių (o ne turtingiausių) valstybių (pirmiausiai iš Kinijos ir Indijos) turėtų svariausią balsą. Tie, kurie irgi norėtų dalyvauti, raginami įdėti savo video YouTube puslapyje, kuriame paaiškintų, kodėl jie to nori, ir prašymą Facebook tinklalapyje, kad jų draugai galėtų už juos balsuoti.
Nepaisant tokių technikų, renginys ir jo finansavimas priklausys nuo senamadiškos rėmėjų grupės pagalbos. Organizatoriai kreipiasi į verslo atstovus, tikėdamiesi, kad šie padengs į privačių asmenų ir šalių delegacijų kelionės išlaidas. Jie ragina firmas sukurti jaunų lyderių tinklą, nors rėmėjai greičiausiai norėtų jaunų pirkėjų bendruomenės.
D. Jones tvirtina, kad renginio tema yra inovacijos. Marketingo specialistai naudoja socialinę žiniasklaidą ir naujausias technologijas, kad pasiektų jaunus žmones ir parduotų jiems savo prekę. „Vieningo jauno pasaulio“ steigėjai, D. Jones teigimu, nori pasinaudoti šia patirtimi vardan gerų tikslų.