Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Arns 2012-03-28 10:16
Šiaip prisidėsiu prie tų, kurie sako kad vyriškas kirpimas už50lt vertas pamatyti, net Vilniaus normaliose kirpyklose paprastas apkirpimas nėra tiek vertas.
O mano iškeltas idėjas - socialinis atsakingumas, manai Vakarų europiečiai tokie mulkiai ir permoka visiem algas? Kai kur taip, bet ten net ir su minimumu gali verstis, ko Lietuvoje vienas nelabai padarysi. Ir tikėtis kad tokiomis sąlygomis kils pirmiau darbo našumas, o ne algos, daugiau nei naivu. Mokėsi pinigus, bus ir darbuotojų. Čia tas pats ir su ūkininkais, amžinai skundžiasi kaip jų samdomi dirba, bet tai patys ir taikosi į tuos kurie kaip bomžai lankosi vis kitur, ieško prie barų padienių darbininkų ir pan. Tad jie ir gauna tokią kokybę, kokia sumoka. Mokėtu daugiau, eitu ir darbštūs žmonės. Net patiems elementariausiems darbams atlikti reikia ne atžagarių rankų.
immortallt 2012-03-28 10:32
Pats sau priestarauji, tai kirpejai uz vyriska stilinga kirpima (ne masinele, nes cia tik skustas taip supranta) 50LT jau gaila, o su galvos plovimais ir visu kitku jinai trunka valanda laiko. Per diena jinai padaro ~400LT pajamu, kokie 25LT bus ant priemoniu, dar dalis bus uz skalbyklas (ranksluosciu ir pan, kuriuos skalbti reikia yra daug), dar gali deti i diena kokius 10-20LT ant irankiu nusidevejimo. Dar kokius 25LT/diena dek ant patalpu nuoma ir komunaliniai. Turek omeny, kad reikia ir valytoja islaikyt (arba moketi kazkuriai kirpejai papildomai) bei taupyti patalpu remontui ir t.t. Tai tai kirpejai ne tiek jau ir daug lieka. Gal 100LT/diena jei sumoka mokescius. Bet vat nori, kad jinai gautu 200LT/diena, nors tu ir 100LT nesutinki moket (na cia primeciau skaicius grubiai, reiktu tiksliai skaiciuot excel lenteleje)
Arns 2012-03-28 10:53
kai kalbi apie "supersalonus" gal ir taip, sutinku. Bet paprastas vyriškas kirpimas, ir ne mašinėle, Lietuvoje kainuoja apie 20lt. Mažuose miesteliuose dar mažiau. Tame pačiame Vilniuje tikrai reik nueiti ne į didžiausią kirpyklą ir pamatysi kad 50lt nereikės padėti.
Zergas 2012-03-28 11:18
idomu ka pasakys tie laukinio kapitalizmo salininkai apie gerokai didesnius atlyginimus uzsienio kapitalo imonese?juk tokie skandinavai laisvai galetu moket kapeikas savo darbuotojams,bet kazkodel to nedaro.kalbant i tema(apie nusipelnyma gauti >3500LTL) manau dauguma mato kaip sekasi ju imonei todel tikisi teisingesnio atpildo uz savo indeli,lygiai taip pat dauguma suprastu ir algu mazinima jei imonei butu sunku.
vvv2 2012-03-28 11:34
- tai artimiausiu metu taip ir bus, visi šitie debilavoti "kapitalistai" eis ten dirbti šlavėjais, nes daugiau nieko nesuvokia..
immortallt 2012-03-28 11:44
Kaip sekas ju imoneje Jei taip sektus, tai pelno mokesciai butu nerealus. Deja kad darbo daug, tai nereiskia, kad pelno daug. Praeitais metais tevu imone dirbo tik tam, kad darbuotojai kazka uzsidirbtu. Patiems nieko nelikdavo ir buvo kalbu apie algos kelima is darbuotoju puses.
Kitas dalykas, skandinavu imones iesko geriausiu darbuotoju, geriausiem atitinkamai ir moka. Nesakau, kad jei tau reikia specialistu, nereikia palaikyti didesnes algos nei rinkos vidurkis ar pan., pats gaunu daugiau nei rinkos vidurkis, bet nekvalifikuotai darbo jegai, kuria pakeisti lengva niekas nemoka dideliu algu, o pripazinkim, pas mus nekvalifikuotu labai daug.
Zergas 2012-03-28 13:15
to imortallt
ka reiskia iesko geriausiu?o lietuviai ne geriausiu iesko kai reikalavimuose suraso kosmosa o siulo kapeikas?kazkodel uz ta pati darba lietuviai nori moket maziau nei skandinavai,kad ir koks sudetingas jis bebutu.ir pelnas imoniu kazin ar skiriasi labai reiksmingai jei abi dirba vietinej rinkoj,bet skandinavai gali moket daugiau,o lietuviai-ne.tai gal visgi pripazinkim kad didzioji dauguma lietuviu verslininku yra godus vergvaldziai i savo pavaldinius ziurintys is auksto,tuo tarpu skandinavai i savo darbuotojus ziuri kaip i zmones kurie kuria verte todel jiems atitinkamai atsidekoja?nemanai kad cia mentaliteto skirtumas?as esu dirbes ir pas lietuvi,su skandinavisku mentalitetu,apie ji galiu sakyt tik gera nes jis buvo teisingas darbuotoju atzvilgiu(jei imone gaudavo pelno,tam tikra dali jo buvo paskirstomas ir darbuotojams priklausomai nuo darbo rezultatu kaip vienkartine premija)
Anonymous 2012-03-28 13:58
Čia pušis gaunasi
Žiūrim iš pradžių: „mano esą verti“ - ? Kas per nesąmonė? Nuo kada jau alga pagal „verti“? Ar ten „būk naudingas - gausi daugiau“. „Kiek uždirbsi - tiek tavo“...
Mano esą verti - reikia keisti į „kiek suderėsi“
Būk naudingas - tai tik vienas iš būdų spausti sultis Susijęs su alga irgi savotiškai.
Kiek uždirbsi - o va šitas žalingas. Jei durnai nustatyti išdirbiai ar įkainiai, teks juos mažinti bėgant laikui. O tai neprideda našumo. Šitas būdas nuo išdirbio - visiškai prastas, žiūrint iš perspektyvos. Tinka tik trumpalaikėms įmonėms, pvz, statybos. Pasamdei, pasiūlei - paplėšė, pardavei - bankrotas. Tada gal ir idealiai tinka
Į žmones žiūrėkit kaip į arklius - reikalingas žirgas čempionas - truputį paprižiūrėk, o jei kokiam darbui tinka bet koks kuinas - nafik jam avižos?!
Kiekvienas litas, kurį moki darbuotojui - neapmokės sūnaus studijų užsienį, tarkim
O verkti, kad nėra darbuotojų... Tik vienu atveju - kai reikės prastumti įstatymą apie imigrantų įdarbinimą
O ką pasiūlyt darbininkui? Galvot.
Analog 2012-03-28 14:17
Kad visi būtų patenkinti, kažkokiu tai būdu reikia tą darbininko rinkos kainą kelti, tiesa, nežinau kokiu.
kurmis 2012-03-28 14:20
Ne rinkos kainą kelti, o didinti darbininko naudingumo koeficientą. Tada ir atlygis atitinkamai didesnis bus.
Anonymous 2012-03-28 14:23
Kas yra darbininko NK? Tai naudingas darbas/mokama alga+mokesčiai už darbininką.
Taigi, kuo mažiau gauna, tuo daugiau naudos, t.y. efektyvumo
Arns 2012-03-28 14:44
tai pala, kai tu padidinsi tą naudingumo koeficientą, kai geriausi ir darbščiausi pasiskaičiuoja, jog čia dirbsi už pragyvenimą, o užsienyje kelis metus padirbėjęs jau galėsi kažką nusipirkti? Ar žmonės bus labai atsidavę darbui, kai dirba už minimumą, po darbo dirbimas neapmokamas (o be jo krūvių nepadirbsi), plius neretai darbuotojas net nelaikomas žmogumi (čia jau ne vienas reiškėsi, kuris už bet kokį nusiskundimą iš darbuotojo jau turi atsakymą - už durų keliolika kitų laukia). Kaip tokiomis sąlygomis gali tikėtis kad darbuotojas bus atsidavęs, lojalus, nuolat tobulėjantis, iniciatyvus? Čia puikiai tinka patarlė "ir šuo kariamas pripranta", tad jei tu verslą suki vien sau, tai ir darbuotojai dirbs tik sau.
Zergas 2012-03-28 14:58
kas aplamai yra naudingumo koeficientas ir kaip jis suristas su atlyginimu?
Sljder 2012-03-28 15:23
Skaitau technologijas jau gal keturi metus, bet tik dabar užsiregistravau čia komentarą parašyti
Šiaip viskas čia gerai, tik pora pastabų:
Siūlantiems kurti verslą aš pritariu, nes tą visi žmonės turėtų stengtis daryti, bet mūsų sąlygomis nei įkurti verslą, nei mokėti milijonų darbuotojams nėra paprasta. Didžiojoje dalyje prekybos ir paslaugų sektorių vyrauja ologopolijos. Kaip čia kažaks minėjo oligopolijos daugiausia yra įsikūrę nelygiomis sąlygomis t.y. už mažesnę nei rinkos kaina privatizavę kapitalą. Automatiškai tai leido pradėti verslą su žymiai mažesnėmis pradinėmis sąnaudomis ir greičiau išsiplėsti. Vėl gi kažkas minėjo ,,įkurkit" maximą. Na nebūtinai maximą, o bet kokią įmonę. Jeigu turėsite gerą idėją ir patrauklų produktą, bei grąsinsite atimti didelę rinkos dalį iš jau veikiančių įmonių jos imsis atsakomųjų veiksmų. Vidutinio dydžio įmonė be didelių nuostolių gali dempinguoti mažesnę gana ilgą laiko tarpą. Ir čia tik vienas iš nesąžiningos konkruencijos pavyzdžių. Sakysite, kad tokie dalykai ribojami įstatymų? Teoriškai taip, praktiškai ne. Antidempingo įstatymas ES reikalauja surinkti įrodymus ir gauti berods 25% tos šakos įmonių pritarimą. Tokia procedūra trunka ne vienus metus, o per tą laiką maža įmonė tikrai neišislaikytų.
Žinoma, galima konkuruoti ne kainomis. Tačiau tokių rinkų yra ne daug, be to oligopolininkas dažniausai turi galimybę ir kokybę atitinkamą palaikyti.
Apie mokesčių ir valstybinių istitucijų požiūrį į naują verslą parodo pakankamai žemas verslo pradėjimo indeksas Lietuvoje.
Kita medalio pusė - pramonės/paslaugų/prekybos santykis Lietuvoje. Specialistai ir lojalūs darbuotojai nepakeičiami dažniausiai yra pramonėje, finansinėse ir IT institucijose. Tokias ir matome geidžiamiausių darbdavių sąrašo viršuje. Bet didžioji dalis žmonių dirba prekybos ir paslaugų sektoriuose. Kur net geras specialistas nesunkiai pakeičiamas dviem kitais, nes tokio tipo įmonėse žymiai mažesnę dalį sudaro verslo paslaptys ar specifinaii viekoos metodai.
Taigi galimybių įkurti konkurencingą verslą yra pankankamai mažai ir tikrai nemanau, kad tą reiktų pastatyti kaip kaip vaistą nuo visų ligų.
Na o dėl to kiek žmonės verti. Kažkas sakė, kad kainas nsutato rinka, bet tą pačią rinką labai lengva iškraipyti. Tik tobulos konkruencijos rinka nustato ,,teisingas" kainas, žinoma nesiūlau iki tokios prieiti, bet tai puikiai iliustruoja, kad rinka - dalykas subjektyvus. Žmonės Lietuvoje yra mokama per mažai ir tai leidžia dabartinė situacija toje pačioje rinkoje, būtent tiek verslo subjektų struktūra, tiek didelė darbuotojų pasiūla. TIKRAi manau, kad daugelyje pelningai veikiančių įmonių yra galimybė mokėti didesnes algas. Dėl to galbūt galėtų padėti vlastybė (tik ne minimalia alga žinoma). Deja taip pararastume veiną iš kozirių eksporto rinkose - pigią darbo jėgą, bet manau, kad ne ES šalis turėtų į tai lygiuotis. Reiktų ir įmonių savininkams šiek tiek kitokio požiūrio (čia svarbus socialinis atsakingumas, ir tie patys darbdaviai turėtų surpasti, kad be jo - visuomenė - nė krust)
blizzard 2012-03-28 16:07
Kad ir kokia pigi ji pas mus būtų, kažkodėl užsienio įmonių pas mus ne tiek ir daug o ir naujos neskuba ateiti..
Anonymous 2012-03-28 16:25
Užtat „verslo skatinimas“ labai gerai skamba, ir šiuo argumentu galima užkišti visas skyles... Kad ir dėl to, kad visi nori tapti verslininkais „lydekai paliepus, man panorėjus“...
Valdžia ir verslas viešai kalba gražiai ir teisingai, realiai gyvenimas yra kiek kitoks - o kam rūpi? Parašei aiškiai - na ir kas? Ar ką nors tai pakeis?
Net verslo negali išvadinti nevisiškai sąžiningu, nes be įrodymų tai bus šmeižtas Baudžiamas BK
O nauji verslininkai naudingi senam verslui. Paėmė paskolą, nupirko įrengimus, bankrutavo - o įrengimai liko tiems, kas dirba be paskolų. Čia toks grubus pavyzdys.
O kokį verslą siūlo? Taburetę kalti? Čia amatas, ne verslas. O amatas - gana tvarkingai padėtas į vietą. Kad nekliūtų verslui
Arba idėjų finansavimas - nuoširdžiai finansuos, ypač idėjas, kurios tik truputį geros Nes tikrai gerą idėją... Koks asilas atiduotų kitam idėją, kuri kepa milijonus?
Samdomas darbas... Žinot, kodėl nebereik rekomendacijų? Pabandykit savo šefą pasiųsti šen bei ten... Na, Vilniuj gal Kaune ir rasit kitą darbą. O kitur darbdaviai vieningai rūpinasi darbuotojų gerove Sutartinai
Tai, ką sako TV ir ekonomikos dėsniai knygelėse - yra gražių svajonių atspindys
Gyvenimas paprastas ir efektyvus.
Kas labiausiai mažina kainas, t.y. pelną verslui? Konkurencija. Kaip manot, ar verslas toks kvailas, kad nekovotu su pagrindiniu priešu?!
Arthuras 2012-03-28 17:06
O aš tavęs dar kartą klausiu. Kodėl žmogus, investavęs savo pinigus, sveikatą, dirbęs 2x daugiau, rizikavęs, prisiėmęs tiek atsakomybės, įkūręs darbo vietų, turėtų gauti tiek pat kiek tas, kuris ateina į paruoštą darbo vietą ir jam neskauda galvos dėl darbo po 17h. A? Atsakyk man tiesiai į šį klausimą.
Nepatinka dirbt čia? Tau atviras visas pasaulis, ieškok laimės kitur. Kame bėdos? Čia ims trūkti darbuotojų, pakils atlyginimai. Bet neee, geriau kai yra kažkas konkrečiai kaltas, ane?
Galvoji, jei mokėsi 2x daugiau, tai darbuotojas dirbs 2x daugiau? Nei velnio. Pripras ir po to tas atlygis bus norma.
Anonymous 2012-03-28 17:16
Nenaudok šito argumento tarsi didvyriškumo įrodymo
Arns 2012-03-28 17:26
Emigracija jau rodo ką žmonės renkasi. Kai valytoju dirbdamas ANglijoje uždirbi daugiau nei lietuviškame biure, kai išdarinėdamas žuvis Norvegijoje per kelis metus susitaupai namo Lietuvoj statybai... Kas belieka, tik įsivežti kinus, moldavus ir dar ką, kam mūsų algos atrodo neblogos.
Tad sakau, jei jau esi toks dievas, tai pats ir dirbk, nesiskųsk kad darbininkai blogi, jie gi dirba pagal tai kiek mano esą verti ir kiek gauna. Jei mato kad tu milijonus žeriesi, vaikams ir anūkams namus sostinėje statai, nenorėk kad už minimumą dirbantis darbininkas dirbtu tau atsidavęs. Bet ne, mūsų oligarchai moka tik rėkti kokie visi nedėkingi, jiems mat žmonės ant kelių atsiklaupę turi dėkoti net už numestą minimumą. Aš tokiems palinkėčiau greičiau bankrutuoti, Lietuvos ateitis sąmoningų užsieniečių rankose.
Anonymous 2012-03-28 17:35
Ir kodėl gi užsieniečiai bus sąmoningi? Ir kaip senieji užleis vietą?
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
57 proc. lietuvių mano esantys nusipelnę didesnio nei 3500 Lt atlyginimo