M.Romney: kodėl neatsidaro lėktuvo iliuminatoriai? (40)
Respublikonų kandidatas į Jungtinių Valstijų prezidentus Mittas Romney papildė savo neapdairių pasisakymų kraitį, iškeldamas klausimą, kodėl keleiviniuose lėktuvuose neatsidaro iliuminatoriai (arba kitaip, lėktuvo langai), rašo „The Telegraph“.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Praėjusį penktadienį, rugsėjo 21 dieną, lėktuvas, kuriuo skrido M. Romney žmona Ann, dėl vieno elektros gedimo turėjo tūpti avariniu būdu. Kitą dieną Kalifornijoje per vieną lėšų rinkimo renginį M. Romney aptarė šį incidentą.
Jis teigė, kad jo žmona būtų lengviau susidorojusi su šia situacija, jeigu lėktuve kilus gaisrui būtų galėjusi pakvėpuoti grynu oru.
„Vertinu tą faktą, kad ji jau ant žemės ir yra sveika bei saugi. Manau, kad ji nežino, kaip kai kurie iš mūsų dėl jos jaudinosi“, - sakė M. Romney.
„Kai lėktuve kyla gaisras, nėra kur bėgti, iš tikrųjų nėra. Iš lauko į lėktuvo vidų neįmanoma įsileisti jokio deguonies, nes iliuminatoriai neatsidaro. Nežinau, kodėl jie neatsidaro. Tai tikra problema. Tai labai pavojinga. Ji kosėjo ir trynė akis. Laimė, pilotui ir antrajam pilotui pakako deguonies, kad jie saugiai nutupdytų lėktuvą Denveryje. Ji gyva ir sveika“, - kalbėjo M. Romney.
Ekspertai nurodo, kad atidarius iliuminatorių, į vidų patektų deguonies, kuris pakurstytų gaisrą. Viduje taip pat kristų slėgis, todėl lėktuvo korpusas galėtų perplyšti pusiau.
Dėl gravitacijos oro molekulės būna susitelkusios netoli žemės, o kylant aukštyn atmosfera retėja. Maždaug 3 tūkst. m aukštyje oras tampa toks retas, kad pakilus aukščiau šios ribos lėktuvų kabinose tenka palaikyti įprastą oro slėgį, kad keleiviai nepatirtų hipoksijos (deguonies trūkumo). Kadangi slėgis ir temperatūra eina koja kojon (žemo slėgio oras yra šaltas), palaikyti lėktuve įprastą slėgį reikia ir dėl šilumos.
11 tūkst. m aukštyje, kuriame paprastai skraido komercinių skrydžių lėktuvai, oro slėgis būna daugiau kaip trim ketvirtadaliais mažesnis negu jūros lygyje, o temperatūra būna nukritusi iki 51 laipsnio šalčio. Atsidūręs tokiose sąlygose žmogus greitai mirtų.
Normalus oro slėgis lėktuve paprastai palaikomas pumpuojant į vidų suspaustą orą, kurį įsiurbia ir sušildo lėktuvo turbininiai varikliai. Tačiau taip slėgį galima palaikyti tik hermetiškame korpuse. Jeigu pravertumėt iliuminatorių, suspaustas oras greitai išsiveržtų laukan, atmosferos sąlygos lėktuvo viduje bei išorėje suvienodėtų ir visi žmonės mirtų, sako ekspertai.