Šiuolaikinių kelionių realybė - „Wizz Air“ iš vieno skrydžio pašalino didelę dalį keleivių ir greičiausiai dėl to jie yra patys kalti (papildyta bendrovės komentaru) ()
Graikija atvėrė sienas turistams iš Jungtinės Karalystės. Šie kaip mat ėmė skraidyti į saulėtą Viduržemio jūros regiono šalį, nors, žinoma, tos kelionės nėra tokios patogios ir paprastos, kokios buvo anksčiau. „Wizz Air“ į vieną į Atėnus skrendantį lėktuvą neįleido net šeštadalio keleivių.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Keliauti galima, tačiau nemažai šalių turi reikalavimą saviizoliuotis, o tai, žinoma, nėra įtraukiama į įprastus atostogų planus. Graikija leidžia turistams iš Jungtinės Karalystės atvykti į šalį ir jiems saviizoliacija nėra būtina. Tačiau jie privalo užpildyti specialią keleivių buvimo vietos nustatymo formą, kuri suteikia galimybę lengviau atpažinti naujų COVID-19 židinių kilmę ir perspėti tuos pačius keleivius apie jų lankytose vietose užfiksuotus protrūkius.
Taigi, viskas paprasta - jei nori skristi, turi užpildyti minėtą formą. Manai, kad tai - nepriimtina? Nieko baisaus - gali palaukti kelerius metus, kol COVID-19 pandemija praeis ir tokios priemonės nebebus reikalingos.
Tačiau rugpjūčio 6 dieną „Wizz Air“ net 28 keleiviams turėjo užverti lėktuvo duris tiesiai prieš nosį. Priežastis - neteisingai užpildytos formos. Jas keleiviai turi užpildyti savarankiškai dar kelios dienos prieš skrydį. Tuomet jie gauna automatiškai sugeneruotą atsakymą su QR kodu. Jį oro uoste ir nuskaito oro uosto darbuotojas - taip patikrinama, ar formos duomenys sutampa su asmens dokumentais.
Tie 28 žmonės padarė labai įvairių klaidų. Dalis jų į formas neįtraukė savo antro vardo ar praleido kelias eilutes. Kadangi tie duomenys yra svarbūs keleivių suradimui, jei to prireiktų, į viską žiūrima labai rimtai. Tačiau, žinoma, keleiviai buvo pasipiktinę.
Kodėl negalima papildyti duomenų oro uoste? Kodėl kartu su QR kodais nebuvo atsiųsta informacija, kad formos nėra užpildytos teisingai. Kodėl informacija apie antrą vardą yra tokia svarbi, kai formoje buvo rašoma, kad tai nėra būtina?
Na, akivaizdu, kad sistema veikia netobulai. Bet to ir buvo galima tikėtis, nes visa tai - labai nauja. „Wizz Air“ teigia, kad turi teisę nepriimti žmonių į lėktuvą, jei jų dokumentai nėra tinkami. Tiesą sakant, pigių skrydžių oro linijos tikriausiai net nesvarsto pinigų grąžinimo, kol to nebus reikalaujama teisiškai. Pasak Europos teisės, jei keleiviai yra teisūs ir jų dokumentai buvo tvarkingi, jie gali tikėtis iki 400 eurų kompensacijos. Tarkim, jei buvo rašoma, kad antras vardas nėra būtinas, o vėliau dėl to sistema neatpažino formos, keleiviai būtų teisūs. Bet šio klausimo sprendimo paprastumas dabar priklauso nuo „Wizz Air“ malonės.
Visi nori grįžti prie normalaus gyvenimo. Norime keliauti, tačiau bent jau kol kas tai bus labai sudėtinga.
„Wizz Air“ komentaras:
Keleivių buvimo vietos nustatymo formų ir QR kodų registravimo sistemą administruoja Graikijos valdžios institucijos. „Wizz Air“ gali tik patikrinti, ar laikomasi visų reikalavimų ir ar visi duomenys užpildyti teisingai. Bendrovė duomenų formose keisti negali. Forma turi būti užpildyta ne vėliau kaip 48 valandos prieš išvykimą, o QR kodas sugeneruojamas remiantis informacija iš formos. Neteisingai užpildžius duomenis, forma negalioja. Deja, bet „Wizz Air“ neturi įgaliojimų keisti negaliojančių formų, kad jos atitiktų Graikijos valdžios institucijų reikalavimus. Atkreipiame dėmesį, kad be galiojančios formos keleiviai Graikijos valdžios institucijų nebus įleisti į šalį.
„Wizz Air“ patvirtina, kad 28 keleiviai, kurie turėjo skristi iš Londono Lutono oro uosto į Atėnus, buvo išlaipinti iš skrydžio W9 4467 rugpjūčio 6 d., nes neturėjo keleivių buvimo vietos nustatymo formos, formose buvo klaidų arba trūko antrų vardų. Šiuo metu „Wizz Air“ nustatė, kad keliaujantieji į Graikiją neprivalo į formas įtraukti antro vardo. Prioritetine tvarka bendrovė nagrinėja, ar keleiviams nebuvo leista skristi, nes jie nenurodė antro vardo, nors visa forma buvo užpildyta tinkamai. Jei atsiras nukentėjusių keleivių, bendrovė tiesiogiai su jais susisieks, kad atsiprašytų ir pasiūlytų atitinkamą kompensaciją, galimybę rezervuoti naują bilietą arba susigrąžinti pinigus.