Mažai žinomos tamsiosios Motinos Teresės paslaptys – šventoji globėja nebuvo tokia šventa kaip atrodo: sąlygos lygintos su nacių stovyklomis (Foto, Video) (20)
2016 metais popiežius Pranciškus garsiąją vienuolę Motiną Teresę paskelbė šventąja, tačiau daugelis žmonių teigia, kad ji to nenusipelnė.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Nuo tada, kai 2016 m. Vatikanas paskelbė Motiną Teresę šventąja, atsakas buvo prieštaringas ir poliarizuojantis.
Kad Motina Teresė būtų paskelbta šventaja, Vatikanas turėjo pripažinti du stebuklus, kuriuos po mirties padarė garsioji vienuolė. Popiežius Jonas Paulius II pripažino pirmąjį stebuklą 2003 m., praėjus vos šešeriems metams po jos mirties 1997 m. O popiežius Pranciškus pripažino antrąjį stebuklą 2015 m.
Popiežiai tvirtino, kad Motina Teresė padarė stebuklus, kai išgydė vieną moterį ir vieną vyrą nuo auglių. Tačiau kai kas dėl šių „stebuklų“ ginčijasi – juolab, kad su moters byla dirbęs gydytojas pasakė, kad ji buvo gydoma vaistais.
Tačiau diskusijos dėl Motinos Teresės stebuklų neatgrasė Vatikano tęsti savo planų. Popiežius Pranciškus Motiną Teresę oficialiai paskelbė šventąja 2016 m. rugsėjo 4 d. Tačiau sprendimas tebėra prieštaringas, o ginčas dėl jos stebuklų yra tik maža jo dalis.
Žinoma, Motinos Teresės šventumas kai kam gali atrodyti nusipelnęs. Galų gale, būdama gyva, ji puoselėjo daugiausiai nesavanaudiškos humanitarės reputaciją. Tačiau pastaraisiais metais jos įvaizdis prarado blizgesį. Ir atidžiau pažvelgus į jos istoriją, nesunku suprasti, kodėl.
Motinos Teresės „nesavanaudiški“ ketinimai
Motina Teresė gimė kaip albanė Anjezë Gonxhe Bojaxhiu 1910 m. rugpjūčio 26 d. dabartinėje Šiaurės Makedonijoje (tuomet buvusuoje Osmanų imperijos dalimi).
Aštuoniolika metų pragyvenusi Skopjėje, ji persikėlė į Airiją, o paskui į Indiją, kur nugyveno didžiąją gyvenimo dalį.
Motina Teresė siekė kuo daugiau žmonių atversti į katalikybę, net vargšų ir ligonių sąskaita.
Niekas nestato bažnyčios vien dėl meilės Dievui – ypač tokiose vietose kaip Indija, kur trūksta svarbių paslaugų, pavyzdžiui, ligoninių. Religinės grupės, statančios bažnyčias šiose vietovėse, tai daro ne tik iš savo širdies gerumo, bet ir norėdamos padidinti savo tikėjimu tikinčių žmonių skaičių.
Kaip ir tie misionieriai, atsivertimas – Bažnyčios raktas į išlikimą – buvo pagrindinis Motinos Teresės tikslas. O Katalikų bažnyčios kontekste labdara gali būti vertinama kaip savanaudiškas veiksmas.
„Gera dirbti tam tikslui turint nesavanaudiškus ketinimus“, – sakė vienos hinduistų nacionalistų grupės vadovas Mohanas Bhagwatas. „Tačiau Motinos Teresės darbas turėjo paslėptą motyvą – atversti asmenį, kuriam tarnaujama, į krikščionybę. Tarnystės vardan buvo atliekami religiniai atsivertimai“.
Vis dėlto kai kurie teigia, kad net jei Motina Teresė turėjo slaptų motyvų, bent jau jos globojamiems žmonėms tai buvo geriau. Tačiau kiti, kurie iš tikrųjų lankėsi ir dirbo jos medicinos centruose, visiškai su tuo nesutinka.
Siaubingos sąlygos Motinos Teresės medicinos centruose ir misijose
Nors Motinos Teresės medicinos centrai buvo skirti žmonėms gydyti, jos pacientai dažnai patirdavo sąlygas, dėl kurių jie dar labiau susirgdavo.
Vienas Indijos žurnalistas palygino Motinos Teresės pavyzdinę vietą, „Labdaros misionieriams“, su nuotraukomis, kurias jis matė iš Bergeno-Belseno koncentracijos stovyklos nacistinėje Vokietijoje.
„Darbuotojai nuplaudavo adatas po vandeniu iš čiaupo, o vėliau jas naudodavo dar kartą. Vaistai ir kiti gyvybiškai svarbūs daiktai buvo saugomi ištisus mėnesius, kol pasibaigdavo jų galiojimo laikas ir vis dar retkarčiais naudojami pacientams“, – sakė žymus humanitaras Hemley Gonzalezas, trumpai savanoriavęs „Labdaros misionieriuose“.
Gonzalezas tęsė: „Savanoriai, kurie buvo mažai arba visai nebuvo apmokyti, atliko pavojingą darbą su pacientais, sergančiais labai užkrečiama tuberkulioze ir kitomis gyvybei pavojingomis ligomis. Labdaros organizaciją valdę asmenys atsisakė priimti ir įdiegti medicininę įrangą ir mašinas, kurios būtų saugiai automatizavusios procesus ir išgelbėjusios gyvybes.“
Motinos Teresės elgesį su pacientais kritikavo ne tik savanoriai. Savo ligoninių priežiūros centruose Motina Teresė praktikavo savo įsitikinimą, kad pacientams tereikia jaustis ramiai ir mirti taikoje su Dievu, o ne gauti tinkamą medicininę priežiūrą.
Tęsinys kitame puslapyje: