Lainerio pilotai virš Ramiojo vandenyno užfiksavo keistai liepsnojantį naktinį dangų  (0)

Olandų pilotas JPC van Heistas su kolega virš Ramiojo vandenyno skrydžio metu stebėjo ir užfiksavo keistą oranžinį ir raudoną švytėjimą. Olando pilotuojamas lėktuvas Boeing 747-8 skrido iš Honkongo į Ančoreidžą Aliaskoje (JAV).


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Nors kol kas niekas nepateikė šio reiškinio paaiškinimo, spėjama, kad šviesų spektaklį palei Kamčiatkos pusiasalį galėjo sukelti milžiniškas ugnikalnio išsiveržimas, įvykęs po vandeniu. JPC van Heijstas pasakojo, kaip penktą skrydžio valandą (iš viso kelionė minėtu maršrutu trunka apie 10 val.) lėktuvo įgula pastebėjo intensyvų švytėjimą. Iš pradžių tai buvo panašu į žaibo tvyksnį, tačiau po to, praėjus maždaug 20 min., dangus tvyksnio vietoje nusidažė ryškia raudona ir oranžine spalva. Vaizdas atėmė reiso kapitonui žadą. "Praėjusią naktį virš Ramiojo vandenyno, kažkur palei Kamčiatkos pusiasalio pietinę dalį patyriau keisčiausią dalyką per visą savo karjerą, - teigia pilotas. Anot jo, jų kelyje perkūnijos nepasitaikė – nieko panašaus nefiksavo ir meteorologiniai radarai. Vadinasi, žaibo šaltinis buvo ne audra.
Ne mažiau paslaptingas yra ir matytas švytėjimas. Kartais panašiai švyti kalmarus žvejojantys laivai, tačiau, anot piloto, šiose platumose taip elgtis nėra jokio pagrindo. Be kita ko, kaip neseniai turėjome progą susipažinti su Tailando pakrantėse dirbančiais kalmarų gaudytojais, jų naudojamos šviesos švyti žalsvai.

"Kuo arčiau to švytėjimo skridome, tuo jis buvo intensyvesnis, - pridūrė reiso kapitonas. – Šviesos apšvietė debesis ir dangų – jis liepsnojo oranžine spalva. Viskas vyko toje pasaulio vietoje, kur apačioje galėjo tyvuliuoti tik vanduo."
"Vienintelė numanoma tokia švytėjimo priežastis – milžiniško povandeninio ugnikalnio sprogimas, įvykęs, spėjame, maždaug pusvalandį prieš tai, kai mes skridome virš tos vietos", - spėliojo pilotas iš Olandijos, neslėpdamas, jog tokia prielaida sukėlė daug nerimo dėl galimo pelenų poveikio lėktuvui. Laimė, pelenų ir dūmų debesies, jei toks apskritai buvo, lėktuvui pavyko išvengti.

Prieš skrydį pilotai per radiją girdėjo pranešimus apie žemės drebėjimus Islandijoje, Čilėje, San Franciske. Tačiau apie galimus ugnikalnių išsiveržimus (nors vulkanų jų kelyje buvo) pranešimų nebuvo.

Pilotas van Heijstas pasakoja, kad tomis skrydžio minutėmis jautėsi labai nejaukiai, kadangi netoliese nebuvo jokio kito orlaivio, galinčio patvirtinti apie keistą švytėjimą.

"Apie matomą švytėjimą pranešėme skrydžio dispečeriams, pradėtas tyrimas, kas galėjo įvykti atokiame Ramiojo vandenyno regione. Man atrodo, kad toje vietoje galėjo iškilti nauja sala. Būtų labai šaunu, jei ji būtų pavadinta mano vardu – šiaip ar taip, juk esu oficialus jos atradėjas!"- šmaikštavo skrajojantis olandas.
(88)
(1)
(87)

Komentarai (0)