Didžiausios mįslės aviacijos istorijoje: kur dingo pirmoji pasaulyje moteris, perskridusi Atlanto vandenyną ir netikėta jos likimo teorija  (0)

Praėjus 80 metų nuo tada, kai pilotė Amelia Earhart dingo kažkur virš Ramiojo vandenyno, atrasta nauja nuotrauka gali pagaliau padėti įminti mįslę, kas nutiko garsiai pilotei, skelbia CNN.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„History“ kanalo dokumentiniame filme cituojami ekspertai, teigiantys, kad ne itin ryškioje nuotraukoje A. Earhart ir jos šturmanas Fredas Noonanas užfiksuoti gyvi, nors tada jų lėktuvas jau buvo nukritęs į Ramųjį vandenyną.

Pora dingo 1937 metų liepos 2 d., mėgindami nuskristi iki Haulando salos.

A. Earhart, kuri jau prieš tai buvo tapusi pirmąja moterimi pilote, viena perskridusia Atlanto vandenyną, bandė tapti pirmąja moterimi pilote, apskridusia visą pasaulį.

Nuo pat jos dingimo A. Earhart tapo žavėjimosi objektu, ir nemažai tiek profesionalių, tiek mėgėjų tyrėjų kėlė įvairių teorijų, kas galėjo nutikti drąsiajai pilotei.

Neseniai Nacionaliniuose archyvuose buvusio JAV iždo agento Leso Kinney‘io aptiktoje nuotraukoje, kaip manoma, A. Earhart ir F. Noonanas yra užfiksuoti tarp žmonių viename doke Maršalo Salose. Ši nuotrauka patvirtina minėtame dokumentiniame filme iškeltą teoriją, esą jų lėktuvas nukrito prie Maršalo Salų, kur jie pateko į Japonijos kariuomenės nelaisvę. Tai reiškia, kad jie mirė japonų nelaisvėje, o ne žuvo nukritus lėktuvui, skelbia „History“ kanalas.

Žinoma, A. Earhart dingimas – ne vienintelis atvejis istorijoje, kai lėktuvas dingo be pėdsakų. Štai šešios panašios aviacinės mįslės, kurių nepavyko įminti iki šiol.

„Malaysia Airlines“ skrydis 370

Keleivinis lėktuvas „Boeing 777“ dingo iš radarų 2014 metų kovo 8 dieną, praėjus maždaug valandai po pakilimo iš Kvala Lumpūro skrydžiui į Pekiną. Juo skrido 239 žmonės. Lėktuvo įgula, prieš dingstant lėktuvui, neišsiuntė jokio nelaimės signalo, nepakeitė savo kurso. Orlaivis pradėjo kristi sukdamasis spirale.

Tarptautinės paieškos komandos „šukavo“ Indijos vandenyną kelis mėnesius, tačiau nerado jokių lėktuvo pėdsakų. Vėliau buvo rastos trys lėktuvo dalys, tačiau jos nepadėjo atsakyti į klausimą, kas nutiko orlaiviui.

Aviacijos ekspertai ir valdžios pareigūnai iki šiol negali atsakyti, koks yra šio lėktuvo ir jo keleivių likimas.

„Air France“ skrydis 447

„Airbus A330“ lėktuvas dingo 2009 metų gegužės 31 dieną. Jis skrido per Atlanto vandenyną iš Rio de Žaneiro. Paskutinį kartą lėktuvo įgula su kontrolės centru susisiekė taške, nuo artimiausio jūrų uosto nutolusiame tiek, kad iki jo laivu reikėtų plaukti dvi ar keturias dienas, o tai gerokai apsunkino paiešką.

Prireikė beveik dvejų metų, kol pagaliau aptikta lėktuvo nuolaužų, daugumos keleivių kūnų ir juodoji dėžė.

Prancūzijos tarnybos nustatė, kad ledo kristalai sutrikdė lėktuvo sistemos, kuri fiksuoja lėktuvo greitį, veikimą. Dėl šios priežasties atsijungė autopilotas, ir lėktuvas smuko žemyn į vandenyną.

„Boeing 727“

Vienai kompanijai priklausęs „Boeing 727“ orlaivis 2003 metų gegužės 25 dieną skrido iš Angolos sostinės Luandos į Burkiną Fasą.

Teigiama, kad iki netikėtos kelionės lėktuvas ilgokai buvo nenaudojamas ir pakilo be šviesų ir su neveikiančiu atsakikliu. Liudininkų teigimu, lėktuvas pakilimo taku keistai judėjo ir pakilo neinformavęs skrydžių valdymo centro.

Turima prieštaringų duomenų, kiek lėktuve buvo žmonių, tačiau tarp jų buvo lėktuvų inžinierius Benas Charlesas Padilla. Kai kas teigia, kad jis buvo vienas. Kiti sako, kad lėktuvu išskrido trys žmonės. Lėktuvas dingo ir apie jo buvimo vietą nežinoma iki šiol.

„EgyptAir“ skrydis 990

Keleivinis lėktuvas „Boeing 767“ sudužo 1999 metų spalio 31 dieną skrisdamas iš Niujorko į Kairą. Žuvo visi 217 juo skridę žmonės. Lėktuvas per 36 sekundės krito beveik 14 tūkst. pėdų už maždaug 60 mylių nuo Nantuketo salos šalia JAV Masačusetso valstijos. Po 90 sekundžių orlaivis dingo iš radarų, taip ir nepasiuntęs nelaimės signalo.

Vėliau lėktuvo nuolaužų buvo patikta Atlanto vandenyne. Vis dar spėliojama, kas galėjo sukelti avariją. Keliamos ir tokios teorijos, esą pagrindinis pilotas ar vienas iš pilotų galimai nusižudė. Taip pat kalbėta apie chaotišką kovą dėl lėktuvo kontrolės. Tačiau Egipto tarnybos teigia, kodėl avarijos kaltas techninis gedimas.

„British South American Airways“ lėktuvas „Avro Lancastrian“

Tuometinės valstybinės Didžiosios Britanijos aviakompanijos „British South American Airways“ lėktuvas „Avro Lancastrian“ dingo 1947 metų rugpjūčio 2 dieną. Skrydžiui jis pakilo iš Buenos Aires. Juo skrido 11 žmonių.

Likus kelioms minutėms iki nusileidimo, lėktuvas išsiuntė keistą Morzės kodą STENDEC ir vėliau tiesiog dingo.

Apie šį lėktuvą nieko nežinoma jau daugiau nei 50 metų, tad sklando įvairių sąmokslo teorijų, iš kurių viena skelbia, jog lėktuvą pagrobė ateiviai. Visos teorijos nutilo 2000 metais, kai lėktuvo nuolaužos rastos įšalusios ledyne Argentinos Anduose.

Visi 11 žmonių žuvo, o ką reiškė išsiųsta žinutė STENDE, išlieka mįslė.

JAV bombonešių skrydis 19 Skrydis

19 – tai penkių JAV bombonešių dingimas prie Floridos krantų 1945 metų gruodžio 5 dieną.

Vienu lėktuvu skrido pilotų instruktorius, o kitais – kvalifikuoti pilotai. Radijo ryšio duomenys rodo, kad instruktorius pasiklydo virš Bermudų trikampio sugedus kompasas. Radijo ryšys nutrūko dar prieš nustatant tikslią problemą. Jokių lėktuvų pėdsakų nebuvo aptikta.

Dar didesnę mįslę užminė pasiųsto paieškos lėktuvo dingimas. Vėliau tą pačią dieną pakilęs patrulinis lėktuvas taip pat dingo be pėdsakų.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: delfi.lt
(7)
(1)
(6)

Komentarai (0)