Operacija „Sandblast“ – pirmasis povandeninis laivas apiplaukė aplink pasaulį visą kelią paniręs po vandeniu! (Foto, Video) ()
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Siekiant vėdinti ir papildyti orą laive, periskopo gylyje buvo naudojama „kvėpavimo žarnelė“. Laivo padėtis buvo fiksuojama naudojant periskopo sekstantą. Laive buvo šiukšlių šalinimo įrenginys, kuris pro laivo dugną išmesdavo šiukšlių maišą su pritvirtintu balastu. Visi remonto darbai buvo atliekami panirus.
Per šį ilgą laikotarpį įgulos užimtumas buvo didžiausias kapitono iššūkis. Pirmadieniais ir antradieniais buvo vykdoma reguliari pratybų ir paskaitų veikla. Trečiadieniais įgula užsiimdavo sumažinta veikla, kuri tradiciškai vadinama Rope Yarn Sunday. Ketvirtadieniais buvo numatytas įprastų pratybų grafikas, o penktadieniais buvo atliekami bendros priežiūros darbai, vadinami Field Day. Šeštadieniais buvo įprasta popietinių pratybų veikla, o sekmadieniais buvo mažiau užsiėmimų ir religinės apeigos.
Pats laivo švarumas buvo iššūkis. „Tai buvo 84 dienos įtempto darbo, kad laivas būtų švarus. Buvo nuostabu, kiek daug purvo sukūrėme, todėl kiekvieną savaitgalį turėjau skelbti švarinimosi dieną. Ekipažas pradėjo prieštarauti, kol pamatė, kiek šiukšlių mes vis atsikratome. Tada jie negalėjo prieštarauti“, – sakė kapitonas Beach‘as.
Kelionės metu „Triton“ surinko daugybę mokslinių duomenų apie vandenynus. Įgula rinko vandens mėginius visame plaukimo maršrute: buvo tiriama cheminė sudėtis, druskingumas, tankis ir temperatūra. Įgula taip pat nuolat fiksavo Žemės gravitacijos lauko pokyčius. „Triton“ taip pat išleido daugiau nei šimtą hidrografinių butelių, kad galėtų sekti vandenyno sroves, ir, naudodamas savo fatometro ir sonaro sistemas, nubrėžė jūros dugno žemėlapius, įskaitant koralinius rifus ir kitas topografines struktūras. Šie moksliniai duomenys, surinkti misijos metu, ir toliau buvo neįkainojami teikiant informaciją apie vandenyno pokyčius.
Mokslo istorikas ir inžinierius Bernas Dibneris vėliau apie misiją rašė:
„Epochinį Magelano ekspedicijos laimėjimą apiplaukiant aplink Žemės rutulį atkartojo nuostabus branduolinio povandeninio laivo „Triton“ pasiekimas 1960 m. Kaip ir Magelano kelionė, „Tritono“ kelionė sukūrė jaudinančių filosofinių sampratų. Tai parodė, kad vyrų kompanija gali gyventi ir dirbti vandenyno gelmėse kelis mėnesius. Buvo įrodyta, kad naudojant naują energijos šaltinio technologiją be degalų papildymo galima įveikti Žemės rutulį. Taip pat buvo parodyta, kad stebėjimo, navigacijos, komunikacijos ir valdymo technologijos pasiekė tašką, kai keliauti po vandeniu tapo įmanoma“.