Automobilių techninis eksploatavimas (0)
Pirmoji transporto priemonė, galėjusi judėti be arklio, tai Nikolia Žozefo Kiungo (Nicolas-Jozeph Cugnot) garinis traktorius. Jis buvo sukonstruotas 1769 metais ir nesustodamas galėjo važiuoti tik 15 minučių 3,6 km/h greičiu. Nuo to laiko žmonės nepaliaujamai nori važiuoti kuo toliau ir kuo greičiau. Automobilis tapo ne prabangos, bet susisiekimo priemone.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Vairuoti šiuolaikinį gražų plieno žirgą yra vienas didžiausių malonumų.
Šiuo metu pasaulyje yra apie 800 milijonų automobilių, Lietuvoje – daugiau kaip du milijonai. Dauguma iš jų važiuoja ir teikia didžiulę naudą bei malonumą.
Deja, automobilis yra ne tik žmogaus draugas, bet ir priešas. Automobiliai savo deginiais teršia aplinką, kelia triukšmą, žaloja gamtą ir neteisingai vairuojami ir eksploatuojami žaloja žmones. Viso to galima išvengti, vairuojant tik techniškai tvarkingą ir saugų automobilį. Šių tikslų siekia automobilių techninio eksploatavimo specialistai, kurie nuo 1947 metų ruošiami Kauno technikos kolegijoje. Jie mokėsi sudėtingomis sąlygomis, važinėjo senais tarybiniais automobiliais, tačiau įgydavo techniko-mechaniko kvalifikaciją ir dirbo bei tebedirba automobilių techninės priežiūros stotyse, autobusų parkuose, autotransporto remonto įmonėse, remontuodami automobilius arba vadovaudami minėtoms įmonėms bei jų padaliniams.
Šiuo metu specialistai, Kauno technikos kolegijoje įgiję automobilių techninės eksploatacijos specialybės diplomą, turi visas galimybes dirbti automobilių transporto inžinerijos srityje.
Automobilių techninės eksploatacijos mokymosi procesą sudaro: teorinės paskaitos, praktiniai-laboratoriniai darbai ir profesinės veiklos praktikos.
Pirmaisiais mokslo metais tenka studijuoti psichologiją, filosofiją, matematiką, užsienio kalbas, elektrotechniką ir elektroniką, mokytis teisingai braižyti, gilinti informatikos žinias ir studijuoti kitus mokslus – metalų technologiją, matavimus, mechaniką ir kt.
Antraisiais mokslo metais, įgijus bendrąjį techninį išsilavinimą, studijuojami specialybiniai dalykai: varikliai, automobilio techninė priežiūra, automobilių remontas, elektriniai automobilio įrenginiai, eksploatacinės medžiagos, keleivių ir krovinių vežimas, verslo ekonomika ir kt. Labai svarbus yra automobilių techninės priežiūros dalykas. Nors šiuolaikiniai automobiliai yra labai patikimi ir mažai genda, vis tik gamintojai numatė, kad automobiliuose reikia laiku keisti alyvas, reguliuoti, pakeisti susidėvėjusias detales. Studentai, studijuodami variklius ir techninės priežiūros dalyką, analizuoja variklių gedimų priežastis, išmoksta įvertinti automobilio techninę būklę ir atlikti įvairius techninės priežiūros bei remonto darbus.
Daugelis absolventų dirba vadovaujantį darbą, todėl trečiaisiais mokslo metais mokoma kaip organizuoti automobilių techninę priežiūrą ir remontą autoserviso ir kitose autotransporto įmonėse, verslo organizavimo dalykų bei kaip organizuoti krovinių ir keleivių vežimą tarptautiniais ir vietiniais maršrutais.
Studijos baigiamos baigiamuoju projektu. Automobilių techninės eksploatacijos specialybės diplomantai projektuoja įvairias automobilių techninės priežiūros stotis, jų padalinius bei įrangą automobiliams remontuoti.
Pagrindinis studijų Kauno technikos kolegijoje privalumas lyginant su universitetais – apie automobilius suteikiama daugiau praktinių žinių ir įgūdžių. Teorinės žinios įtvirtinamos Kolegijoje naujai įkurtam BOSCH mokymo centre ir automobilių agregatų bei variklių valdymo laboratorijose.
Kauno technikos kolegija ir automobilių techninio eksploatavimo specialybė nuo seno turi patikimą vardą. Specialistų, baigusių studijas Kauno technikos kolegijoje, pasirengimo lygį teigiamai vertina 86 proc. darbdavių.
Mokykimės teisingai eksploatuoti automobilį. Tik tada jausime didelį malonumą ir suteiksime džiaugsmą kitiems.