Jo nori Ukraina. Legendinis „Saab JAS 39 Gripen“. Geriausias naikintuvas pasaulyje? (Video)  ()

Ukrainos siekiamas ginklas – kas ya „Saab JAS 39 Gripen“.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„Saab JAS 39 Gripen“ pirmą kartą į orą pakilo dar vykstant Šaltajam karui –  1988 m. gruodį ir pradėjo veikti Švedijos oro pajėgose 1997 m.

Pateikiame Peterio Suciu straipsnį apie neįtikėtiną Švedijos naikintuvą „Saab 39 Grippen“.

Dažnai „Saab JAS 39 Gripen“ lieka amerikietiškų naikintuvų šešėlyje, bet tai yra galingas naikintuvas, pagamintas Švedijoje.

Nors naikintuvas nėra toks garsus, jis yra jėga, su kuria reikia skaitytis ir yra vienas geriausių ketvirtos kartos naikintuvų šiandien planetoje.

„Saab JAS 39 Gripen“ pirmą kartą į orą pakilo dar vykstant Šaltajam karui –  1988 m. gruodį ir pradėjo veikti Švedijos oro pajėgose 1997 m.

Iš viso Švedijos oro pajėgos užsakė 204 orlaivius trimis partijomis.

JAS 39 tapo pirmuoju tikru švedų daugiafunkciniu koviniu lėktuvu, galinčiu atlikti perėmimą, ataką ant žemės ir žvalgybą.

Šiuo metu jis siūlomas dviem moderniais variantais: C ir E serijomis, tačiau net ir juos reikia atnaujinti, o pernai buvo paskelbta, kad pradėtas „atnaujinimo procesas“, kuris leis C seriją eksploatuoti bent iki 2035 m.

 
 
 

 

Iš pradžių „Gripen“ buvo sukurtas pakeisti Šaltojo karo laikų naikintuvus „Saab 35 Draken“ ir „Saab 37 Viggen“ pagamintus tuo metu, kai Švedija nerimavo dėl sovietų karinės galios. Lėktuvų kūrimas prasidėjo septintojo dešimtmečio pabaigoje.

Stokholmo vyriausybė ieškojo orlaivio, kuris galėtų atlikti naikintuvo, atakos ir žvalgybos misijas. Įvertinęs daugybę esamų užsienio orlaivių, įskaitant amerikiečių naikintuvus F-16 ir F-18, 1982 m. birželį Švedijos parlamentas nusprendė tęsti Švedijos projektą.

 
 

„JAS 39 Gripen“ yra 2 machų greičio delta sparnų su kanardomis (canard, sparneliai) konfiguracijos naikintuvas, varomas „Volvo“ turboventiliatoriaus varikliu su papildomu degikliu. Jo nuotolis yra iki 3 200 km ir gali skristi 15 240 metrų aukštyje.

Apie autorių

 

 

Peteris Suciu – žurnalistas iš Mičigano, per dvidešimt metų trukusią žurnalistinę karjerą prisidėjęs prie daugiau nei keturių dešimčių žurnalų, laikraščių ir interneto svetainių kūrimo, paskelbęs daugiau nei 3000 medžiagos. Jis reguliariai rašo apie karines technologijas, šaunamųjų ginklų istoriją, kibernetinį saugumą ir tarptautinius reikalus.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(37)
(2)
(35)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()