Kas nutiko tam rusų lėktuvui, pernai rugsėjį nutūpusiam viduryje kviečių lauko? ()
2023 m. rugsėjo 12 dieną Uralo oro linijų skrydis 1383 baigėsi atokiame kviečių lauke, maždaug už 180 km nuo Novosibirsko miesto. Kviečiuose nutūpęs „Airbus A320-214“ buvo tokios geros būklės, kad oro linijų vadovai sumanė leisti jam tiesiog pakilti iš to lauko savo jėgomis. Bet jis vis dar ten.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Praeitų metų rugsėjo 12 d. Uralo oro linijų „Airbus A320-214“ pakilo į reguliarų skrydį iš Sočio į Omską. Jau artėdamas prie Omsko lėktuvas patyrė hidraulinės sistemos gedimą, kuris turėjo įtakos stabdžiams ir nebeleido uždaryti važiuoklės durų. Skrydis buvo nukreiptas į Novosibirską, nes ten esantis tarptautinis oro uostas turi ilgesnį taką, geriau pritaikytą avariniams nusileidimams. Tačiau A320 prie naujo kelionės tikslo net nepriartėjo.
Lėktuvui teko tūpti jaunų kviečių lauke, nes jam tiesiog baigėsi degalai. Pagal pirminius skaičiavimus, lėktuvas turėjo lengvai pasiekti Novosibirską, tačiau tos atidarytos važiuoklės durys padidino degalų sąnaudas, bakai ištuštėjo ir lėktuvas sustojo lauke už maždaug 180 km nuo Novosibirsko. Jame buvę žmonės nepatyrė didelių sužalojimų, o ir pats orlaivis beveik nenukentėjo. Jis buvo tokios geros būklės, kad netrukus po avarijos Uralo oro linijos paskelbė, kad tas „Airbus A320-214“ tikrai vėl skraidys. Ir tai buvo didelis siurprizas, nes tas A320 nebuvo pritaikytas kilimui net nuo žvyro tako, o čia jis nutūpė tiesiog į purią žemės ūkio dirvą.
Lėktuvo varikliai prisiėdė šiek tiek purvo, kai kurios turboventiliatorinių variklių mentys prašėsi keitimo, važiuoklė irgi nebuvo graži ir švari, o ir tą hidraulinį klausimą reikėjo išspręsti, tačiau 2004 metais pagamintas „Airbus“ buvo stebėtinai geros būklės. Ir rusai ėmė planuoti, kaip jis pats savo jėgomis pakils iš to kaimo lauko.
Jiems būtų tekę palengvinti lėktuvą (gal net išmontuoti saloną) ir suformuoti laikiną kilimo ir tūpimo taką, kad į variklius nepatektų daugiau dirvožemio, bet toks darbas tikrai yra įmanomas. Tačiau brangus - lėktuvas sunkus ir jam reikia tvirto ir bent jau iš dalies tiesaus ir lygaus tako. Gruodį Uralo oro linijos paskelbė, kad tokia operacija būtų tiesiog per brangi, turint omenyje, kad purve įstrigo senas ir ne toks vertingas lėktuvas. Jie svarstė galimybę lėktuvą išardyti dalimis, gabenti jas į Novosibirską ir ten vėl surinkti orlaivį naudojimui. Tačiau sausio 12 d. aviakompanija atskleidė, kad lėktuvas bus nurašytas kaip metalo laužas.
Tas beveik 20 metų senumo lėktuvas nebeskraidys. Tikriausiai rusai džiaugsis ištraukę kai kurias jo dalis, nes jų labai reikia sankcijų smaugiamai Rusijos aviacijai. Tiesą sakant, sertifikuotų, kokybiškų dalių trūkumas tikriausiai buvo bent viena iš priežasčių, kodėl tas lėktuvas sugedo. Oro linijos ir Rusijos aviacijos priežiūros institucijos neigia, kad Vakarų sankcijos galėjo kažkaip prisidėti prie šio incidento.
Kol kas tas „Airbus A320-214“ lieka lauke. Jį saugo privati apsauga, jis yra aptvertas spygliuota viela. Rusijos žiniasklaida teigia, kad lėktuvo savininkė tą lauką iš esmės išsinuomojo iki 2024-ųjų rugsėjo. Tai, matyt, vasarą A320 bus pradėtas ardyti. Kadangi didžioji jo dalis bus tik metalo laužas, greičiausiai jis bus sukarpytas ekskavatoriumi ar panašia sunkia technika.