2000 kartų! Elektromobiliai yra toksiškesni nei benzininiai automobiliai. Audra internete. EPA pradėjo tyrimą  (18)

JAV Aplinkos apsaugos agentūra pradėjo savo tyrimą, kad patikrintų tyrimo išvadų pagrįstumą.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

2022 metais atlikto tyrimo rezultatai prieš kelias dienas internete sukėlė daug triukšmo. Darbo autoriai tikina radę įtikinamų įrodymų, kad elektromobiliai anaiptol nėra tokie saugūs aplinkai, kaip buvo manyta anksčiau. Be to, autoriai tikina, kad jie taip pat yra toksiškesni nei automobiliai su benzininiu varikliu, rašo „Daily Mail“.

Dėl to kilo šurmulys, o JAV Aplinkos apsaugos agentūra (EPA) pradėjo savo tyrimą, siekdama viską išsiaiškinti. Agentūra mano, kad jų rezultatai vis tiek parodys, kad elektromobiliai iš tiesų yra geresni aplinkai ir žmonių sveikatai, nepaisant 2022 m. tyrimo rezultatų.

2022 m. nepriklausomos organizacijos atliktas tyrimas parodė, kad elektromobilių padangų ir stabdžių išmetamųjų kietųjų dalelių kiekis 1850 kartų viršija šiuolaikinių benzininių automobilių išmetimo vamzdžių išmetamą teršalų kiekį.

Tyrimo autoriai padarė išvadą, kad tai susiję su automobilio svoriu: kadangi elektromobiliai yra daug sunkesni už benzininius, jie labiau teršia aplinką. Tuo pačiu metu elektromobilių svoris labiau spaudžia padangas ir stabdžius, todėl jie greičiau susidėvi. Dylant padangoms ir stabdžiams, iš jų išsiskiria vis daugiau kietųjų dalelių arba mikroplastiko – dalelių, kurios yra itin mažos, todėl jas lengva įkvėpti.

Ankstesni tyrimai jau parodė, kad šių dalelių įkvėpimas gali sukelti sveikatos problemų:

  • širdies ligas;
  • plaučių ligas;
  • astmą;
  • onkologines ligas.

 

Tačiau EPA teigia, kad elektrinėse transporto priemonėse įrengtos regeneracinės stabdžių sistemos, kurios veikia kaip generatoriai – tiekia energiją atgal į transporto priemonės elektros sistemą. Pažymima, kad šios sistemos leidžia apsaugoti stabdžius, todėl jie dėvisi lėčiau.

Savo įrodymuose EPA nurodo kitą 2022 m. tyrimą, kuriame nustatyta, kad elektromobilių stabdžių sistemos sumažina elektromobilių stabdžių susidėvėjimą 68 %.

Tačiau skandalingame tyrime mokslininkai palygino elektromobilių padangų išmetamų kietųjų dalelių kiekį su išmetamųjų teršalų kiekiu iš automobilių su vidaus degimo varikliais, užuot sutelkę dėmesį į tiesioginį padangų ir stabdžių susidėvėjimo palyginimą.

Atlikdami tyrimą EPA ekspertai planuoja sutelkti dėmesį į tiesioginį transporto priemonių padangų palyginimą. Tokiu būdu mokslininkai planuoja geriau suprasti elektromobilių padangų ir stabdžių sistemų įtaką oro kokybei.

 

Deja, kaip teigia Virdžinijos technologijos instituto (JAV) profesorius Heshamas Rakha, nustatyti visą padangų išskiriamo mikroplastiko tūrį yra itin sunku. Užduotį apsunkina ir tai, kad tyrėjams teks atskirti mikroplastiką, kurį išskiria padangos, nuo mikroplastiko, kuris jau yra ore. Duomenys rodo, kad ore jau yra tiek daug mikroplastiko, kad vidutinis žmogus kasmet praryja ir įkvepia nuo 78 000 iki 211 000 dalelių.

Kiti tyrinėtojai tikina, kad siekiant objektyvumo, emisijos turi būti vertinamos per visą gyvavimo ciklą – vadinamosios emisijos „nuo lopšio iki kapo“. Jos apima medžiagų, naudojamų automobilio kėbului, varikliui ir akumuliatoriui gaminti, gavybą ir apdirbimą, taip pat transporto priemonių gamybos ir surinkimo išmetamus teršalus.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(46)
(16)
(30)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai (18)