Aviakompanijos niekada jų neperka. Kiek laiko „gyvena“ lėktuvų padangos (Video)  (3)

Nepaisant to, kad lėktuvo kilimas ir nusileidimas užtrunka labai trumpai, palyginti su visa skrydžio trukme, to pakanka, kad pagal automobilių standartus padangos labai greitai taptų netinkamos naudoti.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Taigi, net ir turėdamos minimalią kilimo ir tūpimo tako ridą, padangos gali atlaikyti ne daugiau kaip 500 lėktuvų nusileidimų. Ir štai kodėl.

Kaip veikia lėktuvo padangos?

Didieji padangų gamintojai turi specialius padalinius, kurie kuria ir gamina orlaivių padangas. Lėktuvų padangos nuo automobilių padangų skiriasi ne tik dydžiu. Lėktuvų padangos projektuojamos naudojant kompiuterinį modeliavimą, po kurio sukuriami pirmieji „gyvi“ prototipai.

Tada bendrovė įvertina, kaip padangos veikia esant ekstremalioms apkrovoms ir greičiui, atlikdama bandymus, imituodama kilimą, nusileidimą ir riedėjimą kilimo ir tūpimo taku. Kaip ir visos aviacijos sistemos, orlaivių padangos turi atitikti labai griežtas saugos taisykles – pavyzdžiui, bent tris sekundes atlaikyti keturis kartus didesnį slėgį nei įprastas.

Kokio dydžio padangas turi lėktuvai?

Beje, lėktuvų padangos yra šiek tiek didesnės už automobilių padangas. Pavyzdžiui, „Boeing 737“ padangos yra 27x7,75 R15 dydžio, tai yra, jų skersmuo yra 27 coliai (69 cm), plotis – 7,75 colio (19,7 cm), o ratlankio skersmuo – 15 colių (38 cm).

Didesnį orlaivių padangų stiprumą lemia keli aramidinio pluošto sluoksniai po protektoriumi. Kiekvienas toks sluoksnis padidina keliamąją galią ir atsparumą slėgiui.

Beje, apie slėgį: lėktuvų padangose ​​jis kelis kartus didesnis nei automobilių padangose. Lėktuvų padangos pripučiamos iki maždaug 14 atmosferų (automobilio – vidutiniškai 2,5 atmosferų, arba barų), todėl padanga netgi padengta specialiu apsauginiu barjeru, kad netikėtai sprogus nesužeistų aplinkinių žmonių.

„Boeing 777“ turi 14 padangų, „Airbus A380“ – 22, o, pavyzdžiui, milžinui An-225 jų reikia net 32.

 

Kodėl taip greitai dyla orlaivių padangos?

Kai lėktuvas leidžiasi, padangos patiria didžiulę apkrovą. „Boeing 737 Max 9“ didžiausias tūpimo svoris yra šiek tiek daugiau nei 74 tonos ir jis leidžiasi didesniu nei 210 km/val. greičiu. Be to, nusileidus padangos iš pradžių ne rieda, o slysta. Iš esmės lėktuvas jas prispaudžia prie kilimo ir tūpimo tako ir tempia tol, kol važiuoklės ratų sukimosi greitis sutampa su paties lėktuvo greičiu.

Štai kodėl padangos tūpimo metu labai rūksta. Tvirčiausios orlaivių padangos gali atlaikyti didesnį nei 450 km/val. tūpimo greitį. Padangos sumontuotos ant pagrindinės važiuoklės gali atlaikyti vidutiniškai nuo 300 iki 500 nusileidimų. Šis skirtumas paaiškinamas skirtingu nusidėvėjimo lygiu skirtinguose kilimo ir tūpimo takuose.

Nešvarus gruntas daro didelę įtaką lėktuvo padangų susidėvėjimui, nes viskas – nuo ​​akmenų, šiukšlių ir laisvų kelio dangos gabalėlių – paspartins padangos sunykimą. Priekinių padangų eksploatavimo trukmė dar trumpesnė, nes jos naudojamos manevruojant aplink oro uostą, todėl padangos greičiau susidėvi.

Kodėl oro linijos neperka padangų?

 

Oro linijų bendrovėms niekada nepriklauso jų lėktuvuose sumontuotos padangos, todėl padangų gamintojas suinteresuotas, kad jos tarnautų kuo ilgiau ir nesusidėvėtų per anksti. Vežėjai visada nuomoja padangas, o pasibaigus numatomam arba faktiniam padangos tarnavimo laikui, jos grąžinamos tiekėjui.

Kodėl? Gamintojas gamykloje atnaujina padangą ir grąžina padangą oro linijų bendrovei. Tokiu būdu padangą galima restauruoti iki septynių kartų, po to ji galiausiai tampa netinkama naudoti ir siunčiama perdirbti. Esant tokiam sudėtingam veikimo modeliui, pirkti padangas nėra prasmės.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(66)
(3)
(63)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai (3)