Trumpas kursas: Bendrasis reliatyvumas

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Aidas 2012-11-11 19:56
Man kažkodėl visuomet užkliūna teoriniai svarstymai apie galimas keliones laiku. Tačiau tuose svarstymuose neminima, kokios energijos reikia, norint keisti erdvės/laiko parametrus. Kas išmano, tegu pakomentuoja.
Myslius 2012-11-11 20:06
Keliaut atgal reikia neigiamos energijos, kuri edvelaiki lenktu i priesinga puse, praktiskai antigravitacija. Teorine, jokiu patvirtinimu. Nemaisyt su antimaterija, nes tai du skirtingi dalykai. Keliaut i prieki galima, mes visi keliaujam, istikruju nekeliaut neimanoma. Norint nukeliaut i prieki pastebima skirtuma turi arba judet erdve artimu c greiciu, arba pasivazinet palei juodosios skyles ivykiu horizonta.
Aidas 2012-11-11 20:11
Ačiū, Mysliau, už sukonkretinimą. Aš turėjau omeny, kokio tai dydžio turi būti energija (kalbant apie keliones į praeitį). Apie tai nekalbama. Įtariu, kad šios energijos išraiška turėtų būti didesnė nei Saulės sistemos suminė energija.
Myslius 2012-11-11 20:20
Kadangi juodosios skyles naturaliai egzistuoja, tai kazkokios papildomos energijos ir nereiktu, apart nuskris iki jos. Kitas dalykas sukurt dirbtinai. T.y. suspaudus saule iki 3km spindulio ji taptu juodaja skyle. Neigiamos energijos reiktu priklausomai nuo to kokio dydzio tavo laivas. Praktiskai turetai sukurt laivo dydzio neigiamos energijos juodaja skyle. Tai jei pvz laivas 100m ilgio reiktu apie 3% saules dydzio neigiamos energijos atitikmens (1000m 30% ir pan.)
Aidas 2012-11-11 20:23
Ačiū, Mysliau. Artimiausiu laiku tai tik svajonė.
_alvydas_ 2012-11-11 20:24
>>http://en.wikipedia.org/wiki/Brans–Dicke_theory Jei abi teorijos vienodai gerai veikia tai kodėl viena virtinoj, o kita sandėlį kažkur užkišta?
Myslius 2012-11-11 20:26
Tikrai taip
Myslius 2012-11-11 20:40
Klausimas ar tiek pat gerai veikia. Jei teorija nieko naujo nepaaiskina, tai tiesiog lygiavertis atitikmuo ir gilintis nelabai neverta, o jei yra skirtumu, tai tegul tyrineja juos ir vertina. Asmeniskai nieko apie ja nezinau. Siaip panasu kad kazkokia Cepajevo konstanta turi, kuri 40 metu kinta. Nieko gero nezada.
_alvydas_ 2012-11-11 21:53
Tarkim tarp miestu A ir B pirmyn, atgal vazineja traukinys. Jame esantis laikrodis eis aisku leciau nei stotyse. Pagal eteri tai cia labiau nei elementaru paaiskinti kodel, tipo greiciau vaziuoji kelio/eterio atzvilgiu tai labiau ir "padangos dyla" nepriklausomai nuo jokio stebėtojo greicio. Ir ir rezultatai gerai atitinka eksperimenta. Reliatyvumo poziuriu man cia kazkokios dirbtines matematines puzles. Vaziuojanciam lyg turetu atrodyti, kad perone eina leciau (pagal SRT), bet ilgiau pasivazinejes pirmyn atgal jis vistiek supras, kad pas ji laikrodis eina leciau.
MrT 2012-11-11 22:06
Eteris?
_alvydas_ 2012-11-11 22:22
Taip, as , labas
Evil Goku 2012-11-11 22:43
Klausimas: Lygiame kelyje stovi žmogus. Pro jį pravažiuoja 0,9c greičiu automobilis. Kai automobilis susigretino su žmogumi, vairuotojas įjungė šviesas. Kokiu greičiu slkis šviesa iš priekinių lempų į prieki, ir kokiu greičiu iš užpakalinių į galą, matuojant tiek iš vairuotojo tiek iš žmogaus atskaitos sistemų?
faktas 2012-11-11 23:31
punktyras 2012-11-11 23:50
Šviesa sklis c greičiu, kaip jai ir priklauso – ant šitos aksiomos pastatyta visa reliatyvumo teorija ir konkrečiai – specialioji teorija. Straipsnis apie bendrąją teoriją
_alvydas_ 2012-11-12 09:30
Gerai, apie bendraja. Paziurekim ekvivalentiskumo principa. Ta pati pagreiti galima gauti stacionariai patalpinus kuna i gravitacija ir sukant ant kokios nors virves ratu. Skaiciuojam laiko suletejima. Gravitacijoje suletes faktorium sqrt(1 - 2*a*r/c^2), kur a=g Sukant ratu faktorium sqrt(1 - a*r/c^2) ?
punktyras 2012-11-12 12:41
. Ji tam ir skirta, kad galėtum pasitikrinti formules, jei pats nesi tikras.
_alvydas_ 2012-11-12 14:02
Na kiek zinau nezinau, as cia nieko lyg nesuklydau (bent jau protingo dydzio gravitaciniam laukui) Ten tavo linke dar minimas kitas atvejas - apskritiminis judejimas gravitacijoje, tai cia suma abieju efektu, tada gaunasi koeficientas sqrt(1 - (2*a*r + a*r)/c^2) = sqrt(1 - 3*a*r/c^2) Viskas cia ok, bet trecias variantas siuo atveju visai neidomus. Lyginam pirma su antru. Grynas sukimasis be gravitacijos ir gravitacija be sukimosi. Pagal ekvivalentiskumo principa turetu but ir laiko suletejimastas tas pats bet nera. Ir visai man nereikia cia naudot to Schwarzschild radius. Bet formules yra ekvivalentiskos, bent jau prie prieinamos eksperimentui gravitacijos.
punktyras 2012-11-12 14:34
Tuo ir pasidžiaukim.
Evil Goku 2012-11-12 15:39
Tai šviesos greitis automobilio atžvilgiu bus 0,1c, atbuliniu šviesų greitis žmogaus atžvilgiu irgi 0,1?
Laiqualasse 2012-11-12 15:48
Ne, šviesos greitis ir žmogaus, ir automobilio atžvilgiu bus =c.