Amžiaus projektas: patys įdomiausi faktai apie paslaptingąsias Dubajaus „Palmių“ salas (Video) ()
Dubajaus Palmių salos yra vienas ambicingiausių ir techniškai sudėtingiausių inžinerijos projektų visame pasaulyje. Štai keletas faktų apie šias nuostabias salas, kurių tikriausiai nežinojote.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Ne paslaptis, kad Dubajaus Palmių salos yra sukurtos tam, kad pritrauktų viso pasaulio turistų dėmesį.
Ir iš tiesų, toks inžinerijos stebuklas atrodo daugiau nei įspūdingai bei traukia daugelio akį.
Šiame straipsnyje pasiaiškinsime kokios yra įrengtos salos, kaip vyko šis procesas ir kokie patys įdomiausi faktai.
Kodėl toks salų pavadinimas ir kokios yra Palmių salos?
Pradėkime nuo to, kad Palmių salos dar vadinamos Dubajaus palmėmis. Tai yra trijų didžiausių pasaulyje dirbtinių salų projektas, įgyvendintas Dubajuje, Jungtiniuose Arabų Emyratuose. Projektas dar dažnai simboliškai vadinamas aštuntuoju pasaulio stebuklu.
Taigi, dirbtiniai Dubajaus pusiasaliai yra trys − Džumeiros palmė, Deiros palmė bei Jebel Ali palmė. Ir šios palmės simbolizuoja šiam regionui labai svarbius medžius – datulių palmes.
Salų formos susideda iš kamieno, 17 atšakų vainiko bei supančio pusmėnulio apvado – atliekančio užtvankos vaidmenį.
Tiesą sakant, šiuo metu galutinai baigta yra tik viena iš trijų salų – Džumeiros palmė.
Džumeiros palmė yra dirbtinė sala, supilta Dubajaus bendrovės „Nakheel“. Tai viena iš trijų Palmių salų, kurios supiltos į Persijos įlanką ir taip praplėtė Dubajaus kranto liniją nuo 72 km iki 520 km. Ši sala išsidėsčiusi ties Džumeiros rajono krantu Dubajuje, Jungtiniuose Arabų Emyratuose.
Džumeiros palmę sudaro „kamienas“, 17 „atsikišusių lapų“ ir bangolaužis. Jis pastatytas dėl to, kad „palmės lapai“ formuojami iš natūralių ir nepakankamai atsparių medžiagų – akmens ir smėlio. Tad bangolaužis daromas atsparus jūros bangų plovimui ir štormams.
Su žemynu sala sujungta 300 metrų tuneliu, o „kamienas“ su bangolaužio sala sujungtas tuneliu po jūra. Salą su kontinentu jungia ir vienbėgio traukinio maršrutas.
Deja, bet kitos dvi salos nukentėjo nuo 2008-ųjų pasaulinės ekonominės krizės. Nors pirminiai darbai ir buvo padaryti, tačiau artimiausiu metu neplanuojama toliau statyti Jebel Ali palmės.
O kaip dėl Deiros palmės? Pagal pirminį planą ji turėjo būti maždaug aštuonis kartus didesnė už Džumeiros palmę ir penkis kartus didesnė už Jebel Ali palmę. Buvo numatyta supilti 41 palmės „lapą“.
Tačiau po finansinės krizės ambicingas projektas buvo pakeistas. Atnaujintame variante numatyta, kad 1530 hektarų ploto Palm Deiros saloje įsikurs viešbučiai, dangoraižiai, prekybos centrai, prieplaukos ir daugybė pramogų vietų.
Kaip buvo statomos Palmių salos?
Skirtingai nuo kitų tokio milžiniško dydžio konstrukcijų, Palmių salų pamatai buvo gaminami iš milijonų tonų akmenų, o ne betoninių plokščių.
Panaudojant sprogmenis, šie akmenys buvo išgaunami iš netoliese esančių Hajaro kalnų.
Taip pat iš jūros dugno buvo iškasta šimtai milijonų tonų smėlio ir jis panaudotas suformuojant naujų salynų viršutines dalis.
Statybų metų buvo sunaudota tiek daug akmenų ir smėlio, kad su tokiu statybiniu medžiagų kiekiu būtų galima pastatyti 2 metrų pločio sieną, Žemės rutulį apjuosiančią tris kartus.
Džumeiros palmę nuo niokojančio jūros bangų poveikio saugo 11 km ilgio, pusmėnulio formos bangolaužis. Jis taip pat apsaugo ir nuo sezoninių „shamal“ vėjų.
Nuo smėlio išplovimo buvo suformuoti kelių uolienų sluoksniai ir panaudota speciali geotekstilinė drenažinė membrana.
Taip pat kiekvienoje pusmėnulio pusėje yra 100 metrų pločio angos, pro kurias vanduo gali cirkuliuoti ir taip vanduo salų viduje neužsistovi.
Salų statybų metų kiekviename žemsiurbės laive buvo naudojamos naujausios ir pačios tiksliausios GPS sistemos, kad būtų užtikrintas maksimaliai tikslus smėlio pylimas.
Galiausiai, panaudojant vibracinę sutankinimo technologiją, supiltų salų gruntas buvo sutankintas ir taip paruoštas statybų darbams.
Džumeiros palmės statybos užtruko šešerius metus ir jį įgyvendinti kainavo 12 milijardų JAV dolerių.
Šiandien kiekviename iš 17 „atsikišusių lapų“ yra įrengti įspūdingi rūmai, o palmės „kamiene“ dar yra įrengta 6 000 apartamentų. O viena garsiausių Džumeiros salų vietų yra „Atlantis“ viešbutis.
Koks gi buvo tikslas statyti Palmių salas?
Iš esmės Dubajus yra nedidelis emiratas, kurio dydis prilygsta dviejų Londonų dydžiui. Prieš 50 metų Dubajus buvo visai nedidelis prekybos miestelis, o dabar tai viena turtingiausių vietų pasaulyje.
Ne paslaptis, kad pajamos gaunamos parduodant naftą, bet naftos ištekliai priartėjo prie pabaigos ir vis dar sprendžiami klausimai, kaip reiktų toliau gyventi verčiantis vien tik turizmu. Tad pagrindinė Palmių salų statybų priežastis ir buvo Dubajaus turizmo industrijos plėtra.
Numatyta kiekvieną salyną užpildyti pasaulinio lygio viešbučiais, aukščiausio lygio paslaugomis, patogumais ir daugybe kilometrų privačių paplūdimių turistams ir vietiniams gyventojams.
Kita Palmių salų statytų priežastis buvo suteikti privatiems asmenims galimybę įsigyti ir turėti unikalų nekilnojamą turtą.
Salose buvo suplanuotos išskirtinės gyvenamosios vilos, rūmai, apartamentai, prieplaukos, vandens pramogų parkai, restoranai, prekybos centrai, sporto salės ir sveikatingumo kurortai. Ir visa tai Džumeiros saloje jau yra.
Įdomiausi faktai apie Palmių salas
1. Šiuo metu vienintelė galutinai baigta sala yra Džumeiros palmė. Ją sudaro 17 „šakų“ ir centrinis „kamienas“. Džumeirą supa 11 km ilgio bangolaužis. Dirbtinės salos dydis yra maždaug, kaip 800 futbolo aikščių.
2. Džumeiros palmėje taip pat yra ir dirbtinis rifas, kurio didelę dalį sudaro du nuskendę „F-100 Super Sabre“ naikintuvai. Nežinia ar čia reikėtų įžvelgti kažkokios simbolikos, bet ši vieta yra ypač mėgstama nardytojų.
3. Džumeiros palmėje buvo pasodinta daugiau kaip 12 000 specialiai užaugintų palmių.
4. Su žemynu Džumeiros palmė sujungta 300 metrų tuneliu, o „kamienas“ su bangolaužio sala sujungtas tuneliu po jūra. Salą su kontinentu jungia ir 4,8 km ilgio vienbėgio traukinio maršrutas.
5. Džumeiros palmė yra pirmoji iš planuotų trijų dirbtinių salų, kuri galutinai užbaigta. Jebel Ali palmės projektas sustabdytas, o Palm Deiros palmės projektas tęsiamas, nors ir apimtys gerokai sumažėjo.
6. Statant šias salas buvo panaudota milijonai tonų uolienų ir iš jūros dugno iškasta ne ką mažiau smėlio. Ši medžiaga buvo sutankinta, panaudojant vibracinę sutankinimo technologiją.
7. Salų statybų metų kiekviename žemsiurbės laive buvo naudojamos naujausios ir pačios tiksliausios GPS sistemos, kad būtų užtikrintas maksimaliai tikslus smėlio pylimas.
8. Džumeiros palmės statybos užtruko šešerius metus ir jį įgyvendinti kainavo 12 milijardų JAV dolerių.
9. Salos suplanuotos ir pastatytos siekiant padidinti Dubajaus turizmo industriją ir taip užsitikrinti naują pajamų šaltinį, išsekus naftos ištekliams.