Siaubinga. Pilotas susilažino, kad gali nutupdyti lėktuvą uždengtais langais: pasekmės kraupios (Foto, Video) (3)
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Pasirodo KGB
Sovietų KGB netrukus atvyko į įvykio vietą ir uždarė patekimą į lėktuvą. KGB siekė įsitikinti, kad šiurpi informacija apie avariją nebus paviešinta viešumoje, nes sovietinė praktika buvo cenzūruoti informaciją.
Ugniagesio Frygino dėka degančio lėktuvo nuotraukos išliko ir buvo išplatintos. „Aš ne tik ištraukiau lavonus iš lėktuvo, bet, vykdydamas savo pareigą, taip pat stengiausi nufotografuoti kuo daugiau įvykio vietos. Supratau, kad tada nuotraukos bus labai naudingos tolesniam tragedijos priežasčių tyrimui“, - sakė Fryginas.
Tačiau įvykio vietoje esantys KGB agentai sustabdė ugniagesį ir paėmė vieną iš dviejų jo nufilmuotų filmų. Kitą filmą Fryginas perdavė savo kolegijai ir nurodė jį paslėpti.
Lėktuvo katastrofos tyrėjai padarė išvadą, kad tai buvo pilotų kaltė: kapitonas pažeidė skrydžių taisykles, o antrasis pilotas nesiėmė priemonių išvengti katastrofos.
Kapitonas Aleksandras Klyujevas išgyveno katastrofą ir buvo teisiamas teisme – uždarame posėdyje, kuriame nebuvo leidžiama spauda – ir nuteistas kalėti 15 metų. Po šešių metų jis buvo paleistas.
Antrasis pilotas Genadijus Žirnovas negalėjo būti teisiamas ar apklaustas, nes mirė ligoninėje nuo širdies sustojimo. Liudininkai teigė, kad jis desperatiškai bandė gelbėti keleivius, kelis kartus bėgo į degantį lėktuvą ir iš jo, kol nukrito be sąmonės.
Mirtinos lažybos kainavo 70 žmonių mirtį ir paliko dar begalę žmonių kęsti artimųjų netektis. Iš 94 keleivių ir įgulos narių išgyveno tik 24.