Italų matematiko sukurta paieškos sistema mes iššūkį „Google“ (Video) (8)
Italas matematikas, kurio atradimais pasinaudota kuriant paieškos sistemos „Google“ garsųjį algoritmą „PageRank“, savaitės pradžioje oficialiai pristatė naują paieškos sistemos algoritmą, kuris po testavimų ir patobulinimų, tikimasi, bus pajėgus konkuruoti su „Google“ ir tuo labiau kitomis interneto paieškos tarnybomis.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Naujojo algoritmo autorius – italų matematikas Massimo Marchiori, dar dirbdamas dėstytoju Masačusetso technologijos universitete, 1996 metais sukūrė algoritmą „HyperSearch“. Tai buvo naujas požiūris į didelius duomenų masyvus ir paiešką juose. Italas ir dabar prisimena, jog po konferencijos, kurioje jis pristatė „HyperSearch“, prie jo priėjo sužavėtas būsimasis „Google“ įkūrėjas Larry Page ir paprašė leidimo algoritmą panaudoti jų idėjų įgyvendinimui. Mokslininkas dėl to neprieštaravo.
„Kadangi algortimas nebuvo užpatentuota, „Google“ įkūrėjai visiškai teisėtai panaudojo jį geriausiu galimu būdu“, – sakė M. Marchiori.
Nors „Google“ įkūrėjus įkvėpė „HyperSearch“ idėjos, tačiau jie aklai algoritmo nekopijavo ir jį papildė savomis idėjomis, sukurdami „PageRank“ algoritmą, kurio dėka ir gimė dabartinė populiariausia pasaulyje paieškos sistema.
Italų mokslininkas dėl tokios „HyperSearch“ idėjos sėkmės nesikrimto ir toliau tęsė mokslinį darbą. Galiausiai net atsisakė geresnių darbo sąlygų JAV ir sugrįžo į Italiją dirbti mokslinio darbo Padujos universitete. Tačiau „Google“ sėkmė leido tikėti, jog įmanoma sukurti dar geresnių paieškos algoritmų – pasak mokslininko, tą dabar jam ir pasisekė padaryti.
Prie naujojo paieškos algoritmo matematikas sistemingai dirba jau ketverius metus. Kalbėdamas apie algoritmo naujoves, mokslininkas akcentuoja socialinį aspektą.
„Internetas – naujoji gyvenimo vieta“, – aiškina Massimo Marchiori. „Yra informacija, tačiau taip pat yra ir žmonės. Socialinis aspektas jau egzistuoja, jis tik turi atsiskleisti“, – pasakojo pristatymo metu.
Naujoji paieškos sistema, pavadinta „Volunia“, leis vartotojams ne tik ieškoti reikiamos informacijos, bet ir greičiau surasti tokia pat tema besidominčius asmenis ir bendrauti su užregistruotais vartotojais, tuo pačiu metu besilankančiais tuose pačiuose tinklalapiuose.
M. Marchiori įsitikinęs, kad „Volunia“ prieinamos funkcijos greitai taps įprastos visose didžiosiose paieškos sistemose – tokiose kaip „Google“ ir „Yahoo!“. Prognozės pakankamai logiškos, mat „Google“ jau dabar intensyviai pertvarko paieškos sistemą, integruodama joje daugiau socialinių elementų.
Paieškos sistema „Volunia“, kuri užregistruota JAV, pirmadienį tik pradėjo testavimo darbus su parinktais vartotojais. Artimiausiomis dienomis ji bus išplėtota žymiai plačiau ir pradės veikti 12 kalbų, tarp kurių arabų, anglų, japonų ir rusų.
Rengėjai sako, kad ji bus remiama iš reklamos.