Kaip sovietų palydovas „Sputnik“ privertė amerikiečių vaikus mokytis „Naujosios matematikos“ – jos nesuprato ne tik tėvai ir jų vaikai, bet ir patys mokytojai (Foto, Video) (1)
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Tokios itin sudėtingos problemos buvo pernelyg sunkiai suvokiamos pradinių klasių mokiniams, ir buvo toli nuo įprastos mokinių patirties.
Daugelis tėvų skundėsi, kad negali padėti savo vaikams ruošti namų darbų, nes nesupranta, ko jų vaikai mokosi. Net mokytojai sunkiai suprato šias naujas sąvokas.
Profesorius George'as Simmonsas rašė, kad Naujoji matematika sukūrė studentus, kurie „girdėjo apie komutacinį dėsnį, bet nežinojo daugybos lentelės“.
Naujoji matematika sulaukė vis didėjančios mokytojų, studentų, mokslininkų ir pedagogų kritikos. Kai kurie pedagogai teigė, kad pati koncepcija buvo naudinga, tačiau kaltė slypi įgyvendinimo procese.
Galiausiai buvo prieita prie išvados, kad eksperimentas nepasiteisino, ir iki septintojo dešimtmečio pabaigos Naujoji matematika prarado aktualumą, nors vėliau kai kuriose mokyklose ji buvo mokoma daugelį metų.
Naujoji matematika kitose šalyse
Kalbant apie platesnį kontekstą, mokyklų matematikos programų reforma taip pat buvo vykdoma Europos šalyse, pavyzdžiui, Jungtinėje Karalystėje ir Prancūzijoje, nes buvo susirūpinta, kad matematika, tokia kokia buvo mokoma mokyklose, per daug atsiriboja nuo matematikos tyrimų.
Vakarų Vokietijoje pokyčiai buvo laikomi didesnio Bildungsreform (Švietimo reforma) proceso dalimi. Be aibių teorijos naudojimo ir kitokio požiūrio į aritmetiką, būdingi pokyčiai buvo transformacijos geometrija vietoj tradicinės dedukcinės Euklido geometrijos.
Vėlgi, pokyčiai buvo sutikti nevienareikšmiškai, tačiau dėl skirtingų priežasčių. Pavyzdžiui, matematikos studijų galutiniai vartotojai tuo metu daugiausia buvo fizinių ir inžinerinių mokslų atstovai; ir jie tikėjosi manipuliavimo įgūdžių skaičiuojant, o ne abstrakčių idėjų.
Japonijoje Naująją matematiką rėmė Švietimo, kultūros, sporto, mokslo ir technologijų ministerija (MEXT), tačiau iškilo problemų, todėl buvo sukurtas į studentą orientuotas požiūris.