Pristatytas galingiausias pasaulyje vilkikas (1)
Sausio 7 d. „Volvo Trucks“ pristatė galingiausią pasaulyje serijiniu būdu gaminamą sunkvežimį. Tai yra 700 AG ir 3150 Nm sukimo momentą išvystantis „Volvo FH16”.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Volvo Trucks“ - pirmasis sunkvežimių gamintojas pasaulyje, kuriam pavyko savo sunkvežimius papuošti 700 AG emblema. Iki šiol šios modifikacijos sunkvežimio galia buvo 660.
„Mūsų tikslas buvo užtikrinti geriausias eksploatacines charakteristikas ir mažiausias degalų sąnaudas šiame segmente. Nors galia padidėjo, mums pavyko išlaikyti tokį patį degalų sąnaudų lygį. Palyginti su konkurentais, mes pasiekėme puikų rezultatą“, - džiaugiasi Staffan Jufors, „Volvo Trucks“ prezidentas ir generalinis direktorius.
„Volvo FH16“ atitinka 2009 m. rudenį įsigaliosiančio naujojo emisijos standarto „Euro 5“ reikalavimus, taigi, azoto oksido emisija sumažėjo daugiau nei 40%. Taigi, nors „Volvo FH16“ tapo dar galingesnis, jo poveikis aplinkai nepadidėjo. Be 700 AG galią sukaupusios versijos, šie sunkvežimiai siūlomi ir su 540 AG bei 600 AG varikliais.
Variklis
700 AG ir 3150 Nm sukimo momentą išvystantis 16 litrų „Volvo“ variklis visai sunkvežimių pramonei žymi naujas gaires. Serijinės gamybos sunkvežimis su tokiu galingu, sunkiausioms ir sudėtingiausioms krovinių gabenimo užduotims skirtu varikliu komplektuojamas pirmą kartą.
Naujasis variklis yra patobulinta ankstesnio 660 AG „Volvo D16“ variklio versija. Be 40 AG didesnės galios bei kiek didesnio sukimo momento, ši jėgainė išskiria mažiau kenksmingų dujų. Palyginti su ankstesniu modeliu, azoto oksido emisija sumažėjo 40%.
„Volvo" inžinieriai, įgyvendinę naujus techninius sprendimus, tarp kurių – naujos konstrukcijos stūmokliai, optimizavo degimo procesą ir sukūrė gaminį, pasižymintį puikiomis eksploatacinėmis savybėmis, efektyviu degalų naudojimu, žemu emisijos lygiu ir ilgaamžiškumu. Didžiausią galią ir sukimo momentą variklis išvysto platesniame nei anksčiau sūkių diapazone, todėl sunkvežimis pasižymi puikiomis važiavimo savybėmis. Variklyje taip pat sumontuotas naujas alyvos termostatas, kuris padded sumažinti degalų sąnaudas.
Triukšmo lygis varikliui veikiant tuščiąja eiga sumažėjo 2 dB(A). Mat dėl išankstinio įpurškimo sistemos degalai dega tolygiau.
Dar viena svarbi dviejų galingiausių variklio modifikacijų naujovė yra nauja didesnė papildomo išmetamųjų dujų apdorojimo sistema. Kadangi sistema gali apdoroti didesnį išmetamųjų dujų srautą, dėl mažesnio dujų pasipriešinimo sumažėjo ir galios nuostoliai. Didesnės talpos dujų išmetimo sistema taip pat užtikrina didesnį valymo efektyvumą. Kaip ir anksčiau, naudojama efektyvi kenksmingų išmetamųjų dujų apdorojimo sistema SCR (atrankinė katalitinė redukcija).
„Volvo D16G“ variklis standartiškai komplektuojamas su nauju elektronikos valdomu 230 kW galios varikliniu stabdžiu (EPG). Dėl elektroninio valdymo sumažėjo judančių dalių, stabdis paprasčiau eksploatuojamas, patikimesnis ir mažiau sveria. Taip pat galima užsisakyti „Volvo“ variklinį stabdį VEB+, kurio stabdymo galia yra 425 kW.
Kaip jis atsirado
Padidinti variklio galią, sumažinti emisijos lygį ir išlaikyti tokias pat degalų sąnaudas. Tokią užduotį 2006 m. pavasarį gavo „Volvo Trucks“ inžinieriai. Per trejus metus jie turėjo sukurti galingiausią pasaulyje sunkvežimį, atsižvelgdami į emisijos standartų reikalavimus ir taupų degalų naudojimą.
„Tiesiog padidinti variklio galią yra viena, tačiau tai padaryti nedidinant emisijos lygio ar degalų sąnaudų yra žymiai sunkesnė užduotis“, – sako vyriausiasis naujojo D16G variklio projekto vadovas Henrik Lindeberg.
Volvo“ variklio ekspertams susidūrė su sena dilema: siekiant sumažinti variklio sunaudojamų degalų kiekį, svarbu užtikrinti kuo efektyvesnį degimo procesą. Tačiau dėl to variklis į aplinką išskiria didesnį azoto oksidų kiekį, taiga, teko padidinti papildomos išmetamųjų dujų apdorojimo sistemos pajėgumą. Kuriant ir tobulinant variklį, svarbiausia rasti optimalų sprendimą nuo degalų įpurškimo iki dujų išmetimo sistemų ir būtina apsvarstyti visas priemones, kad galutinis gaminys būtų kuo geresnis.
Kūrėjų grupė naujojo variklio projektavimui, bandymui ir įvairių sprendimų vertinimui skyrė trejus metus. Per šį laiką buvo rengiamos koncepcijos ir prototipai, atliekama laboratorinių duomenų analizė ir eksploataciniai bandymai. FH16 skirtas pačioms sunkiausioms ir sudėtingiausioms krovinių gabenimo užduotims, todėl eksploataciniai bandymai buvo atliekami sunkiomis sąlygomis, kuriomis sunkvežimiai patiria ekstremalius išbandymus.
„Naujasis „Volvo FH16“ tempė sunkiuosius autotraukinius Australijos dykumoje, gabeno medieną Švedijos šiaurėje, buvo eksploatuojamas dideliame šaltyje ir iki 3600 metrų virš jūros lygio aukštyje Uoliniuose kalnuose“, – pasakoja Henrik Lindeberg.
Apie „Euro 5 Volvo D16G“
-
16 litrų šešių cilindrų dyzelinis variklis su turbokompresoriumi ir tarpiniu oro aušintuvu.
-
Galia: 700 AG, 600 AG ir 540 AG.
-
Sukimo momentas: 3150 Nm, 2800 Nm arba 2650 Nm.
-
Papildomas stabdys: EPG, išvystantis 230 kW esant 2200 aps./min arba VEB+, kuris išvysto 425 kW esant 2200 aps./min.
-
Išmetamųjų dujų apdorojimas: SCR (atrankinė katalitinė redukcija).
-
Alyvos keitimo intervalai: 100 000 km arba kartą per metus.
-
Galios nuėmimo įtaisas (papildoma įranga): sunkvežimiui stovint – 1000 Nm, važiuojant - 650 Nm.
-
Gali būti komplektuojamas su atvirąja arba uždarąja karterio ventiliacijos sistema.