Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
ligonis 2010-12-02 13:42
na pirmyn nesislepiant po ta baime but salskam(ar kokiu velni ten pavadino).
zmogus nepatenkintas, nes mokiniai kuriem neidomi istorija jos ir nesimoko. issiblaivyt laikas.
(daug kartu sita esu sakes) kokia man suknista nauda, kad as zinosi ka tas mickevicius ar daukantas padare? padare, tai padare. nori domekis, o nekisk savo mesla visiem per prievarta su siulymais literaturos istorija mokyt. visi butu kaip autorius nori - turetume puiku intelektualu krasta, sedetume prie zidinio rukydami pypkes ir kosedami. o kai sugestu zidinys galetume valandu valandas diskutuos is visu filosofiniu poziuriu apie zidinio gedima galetume visas datas isvardint susijusias su zidiniais, bet kai susale drebetume ir pamelusiais pirstais skambintume kazkokiam neispruseliui, kad anas atejes sutaisytu zidini ir dar moketume.
ne suknisti viduramziai kai del neaiskiu priezasciu buvo vertinami menininkai. dabar inzinieriu ir technologu reikia kuriem giliai sirdy p* kada kas isrado ta zidini, bet jis uzsimerkes gali tikslu jo brezini nubraizyt ir nustatyt gedima per 2sekundes.
laikas taikstytis prie laiku, o ne pasauli pritaikyt prie to kas tau sirdy grazu....
...primena tu silpnaprociu, besiklausanciu deganciu krumu, verkslenima, kad neva nemokinam akzko kas jiems yra svarbu, ir mes blogi, nes mum tai nesvarbu...
lgtech 2010-12-02 13:56
Bet, kad Lietuvoje ir nėra labai daug gerų inžinierių, kurie greitai sprendžia bėdas... Mokytis reikia pradėti jau mokykloje.
Kristijonas 2010-12-02 14:00
Pritariu ligoniui. Visiškai bevertis tekstas (gal greičiau romantiško narkomano sąpalionės, ne tekstas).
subxax 2010-12-02 14:51
Visu 100 procentu pritariu ligoniui. Kas is to kad zinosi ,kad kazkur ir kazkada gime kazkokia zemaite? Mum jaunimui visiskai nebeidomu tokie dalykai, dabar technologiju amzius, kada technologijos yra svarbesnes uz pacia ideja ir visa praeiti, nes tokiu klaidu kokias dareme anksciau jau nebeliko. Nebera is ko mokytis, viskas kas buvo anksciau nebepasikartos ir nebebus tu garsiu zemaiciu, pagaliau prasiblaivykit ir supraskit tirkove.
Giedrius- 2010-12-02 15:07
Psichologija, ne literatūra. Šiuolaikinės Lietuvos tapsmas, ne istorija.
Antas 2010-12-02 16:08
Tikras š.... parašei ir pats net nesusimastei ka parašei. Autoriaus mintis ta, kad mokykloje blogai mokinama Lietuvos istorija, kad vaikai išėję iš mokyklos nieko nežino apie mūsų kaip tautos istorija, neformuojamas jausmas būti lietuvių ir t.t.
Naujos tehcnologijos čia viesai ne prie ko. kaip pvz vadiname mauzu = pele ir tolesnės tokios nesąmonės rodo, kad mums mūsų kalba ir istorija ir visai kas mes tokie yra nesvarbus dalykai.
Taigi geriau išsitrink galva su geru šampūnu, dar kartą pagalvok, po to pergalvok ir pasvarstyk ka autorius norėjo pasakyti.
Visame pasaulyje kažkodėl fundamentalūs mokslai nemaišo būtų tos šalies piliečiu, žinoti savo istoriją ir gerbti savo tėvynę, kaip čia pas mus Lietuvoje.
p.s. nebutina sėdėti prie šalto židinio ir rūkyti. Norint būti geru inžinieriumi neužtenka iškalti vien tik formules .... Pasakyk kokia naudą iš inžinieriaus kuris tik moka kaminą pataisyti ir tai matyt rankomis iš kito galo
valdis5797 2010-12-02 16:09
deja daugumos nuostabai istorija kartojasi, ir mes darome lygiai tas pacias klaidas, kurias dareme anksciau, kodel? todel kad nesuprantame priezasties ir pasekmes rysio, nesimokeme istorijos
musu populiacija mazeja, visuomene degeneruoja, o musu turta superka tarptautines korporacijos, mes mokame palukanas uz skolas kuriu neememe ir esame vergai savo paciu zemeje, kodel? todel, kad nesuprantame priezasties ir pasekmes rysio, nesimokeme istorijos
noriu paklausti, koks tikslas kurti technologijas dabartineje santvarkoje, kai visa technologiju nauda ir patentus superka tarptautines korporacijos, siauras zmoniu ratas , kuriu tu net nepazysti? lietuviai kad ir kokie gabus bebutu vistiek lieka vergais
galbut pirma reikia suprasti kas yra lietuviai, kas mes esame, ko mes siekiame, kur mes einame, koks musu tikslas. suprasti priezasties ir pasekmes rysi, pasimokyti istorijos, o tik po to kurti technologijas, kurti technologijas sau!
juk net jezus yra karta pasakes nestatyti pili ant smelio, svarbiausia yra pamatai, be pagrindu, ideologinio pagrindo viskas sugriuva kaip kortu namelis ir mes liekam be nieko..
atskirti izoliuoti dirbantys darba, kurio nemegstame, kad sumoketume palukanas uz paskola masinai kuria jau sudauzete... ir tt
enternald 2010-12-02 16:36
Dėja nėra taip paprasta ir juoda kaip tu sakai. Jokios korporacijos neperka mūsų turto tik mes nesugebame sukurti savo koorporacijų. Ne tikrų koorpooracijų, o pseudo : tai yra tokių šmonių, kurios dirbtų kaip viena mašina. Mes neturime nei vieno lietuviško banko. Mūsų verslas mato tik trumpas tendencijas, o nesugeba tarkim investuoti kelis metus, dar kelis palaukti pelno ir t.t.
Visuomenė mūsų nėra degradavusi, bet ji pasimetusi, jaučia stresą. Šis skylimas jau buvo užprogramuotas Smetonos laikais. Mes jau tada netikėjome tuo kuo reikėjo, ignoravome monopolius, net bažnyčia mumis tada naudojosi su pseudovertybėmis užuot sukurę tikras. Į istoriją negalima rimtai žiūrėti ją rašo laimėtojai. Tiek Smetona sužlugdė ekonomiką, tiek sovietai pertvarkė pagal save. Istorija yra bevertė, mes turime atrasti čia ir dabar save. Statyti yra ant ko.
valdis5797 2010-12-02 17:45
mes sugebame sukurti daug visko, visas biotechnologijos sektorius lietuvoje buvo sukurtas musu rankomis, bet didzioji dalis jo buvo isparduota, pvz fermentas parduotas uz 700mln, kazkokiai tarptautinei korporacijai. mes vis dar turime ukio, siauliu banka, matyt jie per smulkus kad butu nupirkti, taigi mes sugebame sukurti daug visko, pritariu, problema yra kad mes nesugebame sudaryti planu ne tik kelis metus i prieki, bet ateinanti simta, tukstanti metu, i prieki.. zmones nesupranta, kad po ju mirties niekas nesibaigia, po ju mirties gyvena tauta, zmones nesupranta kad ju nemirtinguma ikunija ju anukai
istorija kokia yra dabar destoma beabejo yra senzuruota, ir ji turi buti atstatyta.
bet istorija is principo kaip destomas objektas mokyklose yra butina, istorija kuri orentuojasi ne tiek i datas zmones ar ivykius, kiek i asmens ir tautos tapatumo supratima, priezastis ir pasekmes, tiksla ir prasme. zmogus turi suvokti kas jis toks ir kodel jis elgiasi taip, o ne kitaip, kas slypi kitu poelgiuose. morale, ziniasklaidos itaka masiu psichologijai turi tapti suprantami dalykai
Mariakas 2010-12-02 20:07
Kas iš to, kad žinome daug datų ir nesugebame įvardinti nei vienos jos reikšmės? Čia tas pats, kas turėti 1000 plytų ir nesugebėti pastatyti namo. Autorius tą ir pabrėžia, kad nėra mokoma mąstyti, vyrauja sausas nereikalingas kalimas. Pvz. mokykloje dauguma tiesiog iškala kas yra Jogaila ar Vytautas, tačiau jei paklaustume "kuris,jūsų nuomonę, labiau nusipelnė Lietuvai" tik keli sugebėtų atsakyti ir pagrįsti savo nuomonę.
Vytax 2010-12-02 20:50
Na straipsnis parašytas grynai iš humanitarinių pažiūrų. Bet nepasakyčiau, kad jis nėra neteisingas.
Išties turbūt nenuginčijamas faktas, kad moksleiviai ir mokytojai paskutiniais metai mokosi tik egzamino laikymui.
Taip pat sutinku su tuo , kad mokykla nė kiek neugdo patriotiškumo.
Taip pat ir man nepatinka esanti istorijos programa. Mano nuomone mokykloje mokama istorija (bent ta kurios aš mokiausi savo laiku) yra tokia grynai specialybinė, kuri gal labiau tinka istoriko amatui, bet ne bendram išprusimui.
Sloth 2010-12-02 22:48
Puikus straipsnis. Bet kuo toliau, tuo labiau graudu skaityti kai kurių komentatorių pasisakymus. Visi aklai sudievinę technologijas, turiu jus nuliūdinti "didieji technologai" kad su savo tokiu mąstymu jūs ir tebūsit eiliniai sraigteliai keliantys bvp, bet ne asmenybės ar išradėjai. Asmeniškai nežinau nei vieno genialaus matematiko, fiziko ar chemiko, kuris būtų kada nors menkinęs humanitarinius mokslus bei jų diegiamas moralės normas.
Būtent tokius pilkus sraigtelius dabartinis švietimas ir kuria, jūs tik pagrindžiat patį straipsnį, taip įrodydami, kad autorius nė kiek neklysta.
qriuqriu 2010-12-02 23:23
pagarba Sloth, kaip tik dabar Prigogine veikalus placiajai visuomenei skaitineju, tai atsistebet negaliu kaip viskas sklandziai tiek is termodinamikos tiek is humanitaru pusiu isdestyta...
Nightkid3 2010-12-02 23:26
Visiskai sutinku.
Žyžius 2010-12-03 00:35
Persiprašau, bet nei su Sloth nei su autoriaus nuomone nesutiksiu. Nebūtina smerkti humanitarinių mokslų sritį, bet ją aklai akcentuoti ir tuo grįsti mokyklos nevisavertiškumą yra mažų mažiausiai siaura. Patriotizmas pas mus sunykęs tai tiesa. Dabar kai žmonėms grindžiamos visai kitos vertybės per visus mums įmanomus informacijos šaltinius, tad nenuostabu kad meilė tėvynei tampa bevertė. Žmogus laisvas ir tuo naudojasi - eina ten, kur krosnis šiltesnė.
Ltpower 2010-12-03 12:58
Mano galva visi kas rašėte komentarus esate teisūs, kiekvieno žodžiuose yra tiesos, tik mes laikomės kiekvienas savo. Bet nepamirškime, kad savo mažoje Lietuvėlėje gyvename visi ir kiekvieno mintis bei požiūris privedė prie to kur esame.
Aš neesu filosofas ar kažkoks mastytojas, studijuoju mechanikos inžineriją ir esu beraštis, jūs pagal stereotipus iškart mane nurašote Bet net man aišku jog mus visus prie to ką dabar turime privedė susvetimėjimas, čia ir jau pasireiškia istorija.
Visi kalbame apie patriotizma, meile Lietuvai, bet istorija mums rodo, kad mūsų genetinėje atmintyje išlikęs tik šliauziojimo ir prisitaikėliškumo genas. Visi idelizuojame LDK ir Vytauta dėl to, kad ten vienintlė Lietuva (nors ji buvo visai kitkokia nei kiekvienas ismusu isivaizduojame) kuri buvo didi visomis prasmemis, bet nuo to laiko jau praejo 6 amziai, ir toji meilė Lietuvai pasamonėje išnyko. Juk toliau seke, akupacija, na bent as taip pavadinciau, tauta buvo priklausoma nuo Lenkijos, po triju padalijimu tapome baudziauninkais, kur buvo trinama is galvos lietuvio būtis. Tarpukario metais atgavus nepriklausomybę, gal ir buvo vilčių sugrįšti į tą lietuvybės kelią, tačiau karas ir sovietinė akupacija tai išrovė visiškai, nes daugelis mūsų protėvių gimė ir gyveno ne kaip LIETUVIS, ties šia vieta Lietuva liko tik regiono pavadinimas zemelapyje.
Grįškime prie prisitaikeliskumo, tas kas svajojo apie didziaja Lietuva , pasamoneje turejo pora tikslu perduoti ta svajone ateities kartai ir islikti cia ir dabar. Tie kurie buvo įgalūs tai padaryti ir yra mūsų Literatūrai, kurie pasakojo istoria ne datomis ir įvykiais, bet jausmu, pagarba ir meile. Kiek tai buvo įmanoma buvo perteikiama nuo katekizmo iki pat sajudzio laiku, kai susikloscius aplinkybemis atgavome savo pasirinkimo laisve. Bet jau tuo metu buvome igija savisaugos ir prisitaikymo instinkta ir gyvenome tik svajone apie LIETUVA.
Niekas is musu nezinojo kas yra valstybe, kaip ja valdyti ir kurti, nes kelis amzius mes net savo kiemo neturejome o ka jau kalbeti apie VALSTYBE.
O čia dar pat ir ir visas atsivėręs nematytas pasaulis bei ivairus daigtai susuko mums prota. Visi tik nori gyventi atietimi, bet kad ja tureti reikejo tureti ir praeiti. (kaip zinome jos nebuvo) tei noras gyventi ateitimi privede mus prie viso materializmo, technologiniu gudrybiu ir t.t. Del sios priezasties neatsirado laiko visiems tapti tauta, o ne individais kurie kovoja tik uz savo islikima.
Dar ir dabar matome gyvenima ateitimi kai musu vadovai Kuria planus kokia Lietuva bus po 20 -30 metu, nors reikia kurti dabar ta praeiti, pamatus, kurie tik veliau bus visa ko pagrindas.
Uzbaigdamas savo minciu kratini, kuriame pats pasiklydau del nesugebejimo sklandziai reiksti savo minciu, noriu pasakyti tik viena, jog mes dabar darome didelias klaidas, kurios gali buti fataliskos musu tautai vien del to, kad neturime is ko mokytis, istorija tam ir yra, kad galetume atsigersti atgal ir paziureti ka mes padareme ne taip. Jei pavyks nezlugti iki tol kol sugebesime pasimokyti is savo istorijos, tikrai sukursime Geresne Lietuva, su savo vertybemis, paprociais ir istorija.
Ačiū už dėėmesį, tikiuosi nebūsite abejingi ir išreikštie savo požiūrį į visa tai.
lightfire 2010-12-03 13:41
Vien pasižiūrėjus komentarus čia galima konstatuoti, kad autorius teisus - beraščiai vaikigaliai, draskantys akis "kam man to riaike blia??". Tarsi kitose valstybėse būtų nemokoma istorijos ar šiaip humanitarinių mokslų. Tarsi jie būtų nesvarbūs ne tik perestukinams, bet ir visai visuomenei.
Iš jų, tokių drąsuolių, neišaugs nei tiksliųjų mokslų specai, nei juo labiau apie šalies ar pasaulio kultūrinį bei istorinį palikimą ką nors nutuokiantys žmonės. Tik elementarūs, viskuo nepatenkinti, tamsūs buduliai, mintantys sąmokslo teorijomis ir nesugebantys pagrįsti net tų pačių savo teiginių.
Arns 2010-12-03 16:14
Manau visados geriausia viską pradėti nuo savęs
Ltpower 2010-12-03 16:38
Dekui Arns už kai kuriuos istorijos faktu pataisymus ir mintis. Bet nuo to per daug mano issakyta nuomone nesikeicia...
P.S. Nuo formuliu, teorines mechanikos ir krumpliaraciu skaicaicimu per dienu dienas, istorijos datos ir faktai ima blesti is galvos..
Arns 2010-12-03 16:54
esmė ne datos, o laikmečiai. Ne istorikui tikrai nebūtina žinoti visko, bet svaidytis teiginiais kad "rusai įbaudžiavino", "rusai, lenkai užgniaužė LDK tautinę savimonę" ir pan, tikrai nereikėtu. Iš nežinojimo(tamsumo) ir kyla įvairios blogos mintys. Visur vaidenasi praeities šešėliai. Kad ir Vilniaus Žaliasis tiltas, kuo tos skulptūros taip užkliuvo? Juk ne Leninas ir Stalinas pavaizduoti ten. Ten ideologijos ne daugiau nei kokios Šv Onos bažnyčioje. tačiau tamsus žmogus nesupranta kas yra istorija, o neretai ją iš vis niekina.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Vytautas Toleikis. Mokykloje reikalingi tik radikalūs pokyčiai