Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Arns 2012-02-15 14:50
Klausimas, ar vertėjo prailgintą komentarą dėti kaip "straipsnį"? Realiai tai pabėdojimas, kaip girto žmogaus prie stalo, pradėjo švietimo sistema, pabaigė istorija, nepamiršęs paburnoti ant likusio pasaulio.
Tad kokia mintis šio "straipsnio"? Gal, tai kad aklas aklo netoli nuves? Panašu jog pats teksto autorius neturi normalios vizijos kaip kompleksiškai ką keisti (juk gi būtų tai išdėstęs), o vienus išvedžiojimus keičia kitais (Sarmatijos valstybės ar tautybės idėja toli gražu nėra "nuslėptoji istorijos dalis")...
MrT 2012-02-15 15:08
"Taip išeina, jog švenčiame savo protėvių išnaikinimo, išprievartavimo, išžudymo šventes."
Tai jei išnaikino mūsų protėvius ir mes gimėme jau iš naikintojų krikščionių - tai mums senieji protėviai kaip ir nebe protėviai, o tiesiog sunaikinta tauta kažkada gyvenusi mūsų žemėse. Ar aš kažko nesuprantu?
Impintinas 2012-02-15 15:29
Niekas mūsų protėvių neišnaikino. Tik tradicijos pasikeitė. Ir jos netgi buvo ne tiek jėga įbruktos, kiek priimtos dėl politinės būtinybės savųjų valdovų
wolas 2012-02-15 15:31
Vėjai vėjai totalūs vėjai, mums mokykloje su visokiom biologijom ir chemijom jei tik, kas nors apie alkoholį (kokia chemijos formulė) ar iš biologijos apie kokius plaučius ar dar ką, kur alkohlis ar cigaretes daro žalą tuojau pat būdavo įkyriai kartojama čia blogai ir tt. Universitete lygiai tas pats per chemiją primindavo kas kaip veikia ir tt
Rukis 2012-02-15 16:00
na dėl to kad kiša nesąmones, kaip "svarbias formules", kurių realiai žmogus gyvenime NEPANAUDOS jei nesimokys ta kryptimi, tai sutinku.
Cunami 2012-02-15 16:11
Mokyklos užduotis parengti samdomus darbuotojus. Paklusnius, ne per daug protingus, kurie gali vesti dokumentaciją, valdyti nesudėtingus mechanizmus ir atlikti pasikartojančius darbus.
Elitas ruošiamas privačiose uždarose mokyklose, ten mokoma kitaip.
Džiaukitės ką turite. Istorijos užsimanė. Žalgirio mūšio pilnai užtenka.
sielinas 2012-02-15 16:12
Tradicijas paaiškina Memų teorija http://lt.wikipedia.org/wiki/Memas
Kad ir kaip norėtume, tačiau tradicijos nekisti negali. Tradicijos gali pakisti per kelis metus, nors kartais mums gali atrodyti, kad jos nesikeičia, tačiau detaliai patyrinėjus vieną ar kitą tradiciją paaiškės, kad jos iš esmės yra pasikeitusios. Tai kaip sugedęs telefonas, kai tarkim tam tikras elgesys nėra užrašytas, o perduodamas iš lūpų į lūpas Pvz. Kalėdos, Kūčios ar kt. šventės, mes jas švenčiame, tačiau iš šios tradicijos yra likusi tik pasekmė, o priežasties šventimo nebėra. Kodėl per kūčias, mes ragaujame daug patiekalų, tikriausiai dauguma net neatsakys. Dauguma pamiršo jau, kad prieš šias šventes būdavo pasninkaujama (susilaikymas nuo kai kurių maisto produktų, gėrimų ir pramogų), o atėjus šventėms, tada jau atsivalgoma už visą tą tris savaites trukusį apsivalymą. O dabar liko tik tradicijos pasekmė, mes nuo nieko nesusilaikome (kaip "ėdėme" taip "ėdame", kaip geriame taip geriame), o atėjus šventėms tk dar labiau prisiryjame. Iš čia gimsta naujos tradicijos (formuojasi nauji memų rinkiniai), tai prieš šventes lankymasis į vaistines, kad prisipirkti vaistų nuo skrandžio skaudėjimo ir pagirių. Tradicijų kitimas neišvengiamas. Memai kaip ir genai išlieka jei jie naudingi individams (nors kartais išlieka ir visiškai nenaudingi pvz. religija).
Rukis 2012-02-15 16:13
Todėl aš mokykloje nesimokau (t.y. kiek girdėjau viena ausim, tiek atsakiau). Elitu negimstama, o tampama. Užtenka tapt nihilistu ir gali palengva nusipurtyt mokyklinį mėšlą.
Shinigami 2012-02-15 16:23
Švietimo sistema ne tobula - tai faktas, bet jei pakeisti reiktu didelių lėšų. Ir ne tik pakeisti, bet ir pakeistai išlaikyti.
Dabar mokyklos pagrindiniai tikslai:
1) padaryti vaiką raštingų. Išmokyti rašyti, skaityti ir skaičiuoti.
2) parodyti dali galimų krypčių. Parodyti, kad yra toks mokslas kaip chemija, fizika, biologija, istorija ir t.t. Kad sužinojęs kad tai yra ir kas tai yra galėtu pasirinkti viena iš jų ir toliau į ją gilintis. Bet dėl to dauguma informacijos užaugus tampa nebe reikalinga.
Kad nemokyti tai ko vaikui užaugus nereiks tektu vaikui tik gimus parinkti kas jis užaugęs bus. Kitaip sakant iš vaiko tektu atimti pasirinkimo teisę.
Privačiose mokyklose dalinai tai ir vyksta. Tėvai nusprendžia kuo vaikas užaugęs bus ir ji daugiau moko ta kryptimi.
Shinigami 2012-02-15 16:28
Man šventės pasireiškia tuo, kad per jas nereikia eiti į darbą ir man vienodai kodėl jos švenčiamos. Svarbiausia, kad švenčiamos
Arthuras 2012-02-15 16:48
C'mon niekas nedraudžia būt protingu ar kelt vėjus. Tame ir esmė, kad tokios daugumos reikia. O jei atsiranda kitoks, mokykla jo neužgoš.
blizzard 2012-02-15 17:15
Pritariu, straipsnyje patekta paviršutiniška tiesa ir iš skirtingų "skyrių".. kažkaip subalamutinta viskas..
beje pamiršo autorius užsiminti kad Lietuva tuo laiku pasikrikštijo politiniais sumetimais, nes buvo spaudžiama kryžiuočių ir rusų.
faktas 2012-02-15 17:17
Na Lietuvos istorijos iki krikščionybės beveik nemoko gal dėl to, kad nelabai kas išlikę iš tų laikų.
Bet dėl krikščioniškųjų skerdynių garbinimo sutinku. Apskritai nekenčiu prievarta paremtų religijų. Beje, tas pačias krikščioniškąsias šventes krikščionys (bent jau katalikai) sėkmingai pasivogė iš pagonių ir pritaikė savo tikslams.
Arns 2012-02-15 18:16
ne pasivogė, o vietoje jų sugalvojo naujus pavadinimus ir naujas tradicijas, kad greičiau žmonės pamirštu senąsias šventes. Jei kai yra pasirinkimas, dalis ten, dalis šen. Jei nebus kokių kliūčių, tada religijos gali sugyventi labai ilgai, kaip pvz dabar Afrikoje, visi meldžiasi bažnyčiose, bet dar ir aukoja visokiems šamanams.
Skeleton 2012-02-15 19:27
Humoristinis "straipsnis"
mrmodern 2012-02-15 19:36
Vienas iš blogiausių šiame portale skaityų straipsnių. Vieno žmogaus paverkimas apie tai, kaip visi kiti yra blogi, siūlo blogas normas ir viską daro blogai.
Tai kam apskritai mokyklose mokyt apie kažkokią seniai išnykusią tautą, su kuria mes nebeturim nieko bendro? Žinoma, pamiršti nederėtu, bet toks dalykas turėtų būt tik universiteto ir istorikų reikalas.
Cunami 2012-02-15 20:14
Jei mokyklose visus rimtai mokytų medicinos - vėliau jie patys save gydytų. Jei mokytų teisingai maitintis, vengti žalingų įpročių - sirgtų daug kartų mažiau. Medicinos super biznis pražūtų.
Dar pradėk mokyti teisę, finansus, žmonių santykių psichologiją - žiūr skyrybos ir nusikaltimai sumažės.
Ką darys milžiniškas prievartos aparatas (policija, STT, FNTT ir kiti kovotojai?)
Išmokius ekonomikos ir biznio pagrindų - kiekvienas užsidirbs tiek lėšų, kad jam nereiks jokių ponų ir ministrų.
Jūs šito norit?
Kaip protingiems paaiškinti, kad kuo daugiau dirbi - tuo daugiau moki mokesčių?
Ir iš viso - kaip galima apmokestinti darbą? Juk tik darbas kuria vertybes.
Gal apmokestinam saulę, kad ji šildo žemę?
Tam ir dulkija smegenis 12 metų kad nekiltų tokių klausimų.
Liandar 2012-02-15 20:40
Dafuq?
Visus tuos dalykus išmokt (išskyrus teisingai maitintis, kad priklauso nuo pačio žmogaus, o ne nuo mokyklos) trunka daug laiko. Taip išeina nori, kad mokykla truktų kokius 20-30 metų, bet kad visi tada būtų visko specialistais...
slack 2012-02-15 20:53
Žydai kažkaip sugebėjo išsaugoti savo rašą, tradicijas, .
Įdomu ką žydų mokyklose mokina.
sielinas 2012-02-15 21:37
Kas dirbtų kitus darbus, kas maistą gamintų, kas tiestų kelius, kas statytų namus? O tarp daugumos yra visokių vieni sąžiningai stengiasi ir dirba kiti tik siekia kitus išnaudoti.
Su tokiu požiūriu diskutuotame šiandien sėdėdami be dantų prie laužo, oloj.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Vaidas Lekstutis. Švietimo sistemos tamsa