Vaidas Lekstutis. Švietimo sistemos tamsa

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Justas116 2012-02-15 23:49
Kodėl mes nebesekame senų tradicijų? Straipsnio autorius kažkodėl nesupranta, kad visuomenė laikui bėgant kinta ir pagonių tradicijos nebėra garbinamos. Nepamatuotas patriotizmas. Manau, kas šiuometinėje visuomenėje turėtų būti skiriamas dėmesys, ne kultūriniam, bet moraliniui brandumui. Actekai taipogi buvo kultūriškai brandi civilizacija, tik jų tradicijos buvo susijusios su žmonių aukojimu. Suprantama, kad tai žmonijos paveldas, bet ar tai turi būti dalis šiuolaikinės kultūros nemanau, kad kuris mūsų sutiktų. Kas liečia šventes, tai jos taipogi kinta. Tarkim Kalėdos - vieniems atrodo, kad jų kilmė pagoniška, kitiems, kad tai iš krikščionių atėjusios apeigos (istoriniai faktai sako, kad tai pagonių žiemos saulėgrįžos paminėjimas, nors ne čia esmė), bet visada yra šeimų, kurios švenčia šią šventę savaip. Man asmeniškai, nebėra svarbu šventės kilmė, svarbiausia, kad per šią šventę žmonės tampa ne tokiom aštriom rakštim subinėj
Alfredukas 2012-02-16 11:19
Mano manymu, ne mokymo sistema viskame kalta, o šiuolaikinė aplinka, kurioje gyvename. Kokias žinias be suteiktum, moksleiviui ar studentui, jų nepakaks vien todėl, kad visi yra labai skirtingi tiek gabumais, tiek ir pašaukimu, o tuo pačiu ir poreikiu žinioms. Turi ir patys pakankamai domėtis tuo, ko jam labiausiai reikia. Bėda ta, kad jaunuoliui išeinančiam į savistovų gyvenimą, mažai ko reikia naujo. Viskas gyvenime jam jau paruošta: gyvenk, dirbk, neprieštarauk esamai sistemai, nepriekaištingai vykdyk mūsų taisykles, nekišk nosies kur nereikia ir būsi "tobulas" pilietis. Kitaip sakant, iš jaunimo lyg ir reikalaujama: Taigi, nebelieka nei laiko, nei tikslo, nei noro tobulėti!
Shinigami 2012-02-16 11:21
Jau dabar verkiama, kad mokykloje mokoma per daug nereikalingu dalykų kurių ateiti nereiks. O tu siūlai dar daugiau š*** mokyti. Medikai universitete kala ir kala visus šešis metus tam, kad medicinos pramoktu. Ir vis tiek dauguma tik seselėm gali dirbti. O tu nori, kad to mokytu mokykloje? Be to dauguma tikrai nenorės dirbti daktarais ar sukti galva kuo patys serga, bei neturės reikiamos įrangos tyrimams. Šiame pasaulyje labai daug įvairios informacijos ir specialybių, ir jų visų nei vienas žmogus ne išmoks. Todėl visi žmonės specializuojasi į tam tikra siaura sritį, o visa kita palieka kitiems asmenims. Išmokyti ekonomikos ir biznio pagrindų? O kas jos mokys? Biznieriai kurie moko ekonomikos universitete už 2000 lt atlyginimą per mėnesi? Jei pasimokius ekonomikos galėtum būti milijonierius nei vienas ekonomikas mokytojų nedirbtu, o milijonus užsidirbinėtu. Bet vien tik ekonomikos ir biznio pagrindų negana, kad galėtum bent kelis litus uždirbti. Tam reikia matyti galimybes prieš savo akis. O tai gali tik ne daug žmonių ir tai labiau įgimta savybė, o ne išmokstama. Žinoma dauguma rizikuoja ir kai kuriems pasiseka, o kiti baigia benamių prieglaudose ar ant virvės. Matosi, kad tiesiog žiūri į tai ką turi kiti ir ir galvoji, kad tai jiems iš dangaus nukrito.
FtBall 2012-02-16 20:03
Kažkodėl iš mokytojų lūpų išgirstu kitaip. Pavyzdžiui, per literatūrą, mokytoja sako, kad matgi čia toks rašytojo stilius, jis taip gali rašyti, o jūs nerašykit taip, nes bus klaida. Per matematika sprendžiant 3 veiksmų užduotį, pasirodo reikia parašyti dar 5 eilutes žodžiais, ką ten darai, nes jiems nereikia matyt, kad supranti, o kad moki.
krislas 2012-02-16 21:58
Problema ne švietimo sistemoje, o tame, kad individai kai gerb. prelegentas į ją papuola. Tokiems išsilavinimo nereikia - nesutverti jie jam, o tai, kas per prievartą jiems sukišama - virsta kliedesiais kaip šis straipsnelis. Išsilavinimo prieinamumas jį devalvavo.
krislas 2012-02-16 22:05
Nežinau nei vienų "garbinamų krikščioniškų skerdynių". Kalėdos, Velykos, Sekminės, Žolinė - kuri jų mini skerdunes? Užtat neseniai su pasididžiavimu minėtas Lietuvos vardo 1000-metis - vokiečių vienuolio (lyg ir ne kryžiuočio) laukinių mūsų protėvių uždubasinimo jubiliejus. Būtų juokinga, jei nebūtų graudu - iš kokio "garbingo" įvykio kildinamas valstybės vardas. Nors gal ir prasminga, jeigu tokie straipsneliai jos piliečių rašomi. Barbarai buvom, nelabai ir pasikeitėm su kuo ir sveikinu autorių.
sielinas 2012-02-16 23:17
mantas.lt 2012-02-17 09:55
Dėl lietuvių literatūros, tai tave bando paruošt egzaminui nes interpretacijoms ir esė visokiem yra tam tikri apribojimai, nemanau, jog galėtų daug kabinėtis prie tavo stiliaus jei užduotis būtų parašyt kokį eilėraštį ar dainą. Bet vėlgi, čia dar ginčytinas klausimas. O dėl matematikos tai gal tu tiesiog iškalei porą formulių ar nusirašei nuo ko nors, tai kaip kitaip patikrint ar supranti ką darai?
krislas 2012-02-17 10:37
Sielinai, tavo "visi žinom..." tik įrodo, kokios paviršutinės tamstos žinios. Apie ką ir sakiau - nereikia to išsilavinimo liaudžiai, nieko gero iš to nesigauna. Ir negi taip sunku suprasti - Lietuvai "primesta" krikščionybė tebuvo galimybė (labai pavėluota) vystytis bent šiek tiek ta pačia kryptimi, kuria tuo metu vystėsi pažangiausia pasaulio dalis - Europa. Nes gi kaip romantiškai neatrodytų "krivių ir vaidilučių" Lietuva - tai tebuvo tamsus atsilikęs barbarų kraštas be jokios perspektyvos. Tuometiniai valdovai jau tada tai suprato, šiuolaikiniai plebėjai - vis dar ne, tik kiauksi ant "blogos švietimo sistemos". Koks skirtumas, kokia ta sistema - "jiesli čeloviek idiot, to eto nadolgo". Lygiai taip pat galima purkštauti apie ES ir NATO. Baltarusija su batka įrodė, kad "galima išlikti savimi".
sielinas 2012-02-17 12:31
Dabar turime atsilikusią krikščionybę. Teisingai, išsilavinimo nereikia, nes idiotą lengviau valdyti. Prieštarauji pats sau kalbi apie tamsų ir atsilikusį barbarų kraštą, tačiau teigi, kad isšilavinimo nereikia. Prasta švietimo sistema? Kas draudžia žvelgti giliau, jeigu sugebėjimai išneša tik duobkasiu (tai taip pat gerbtina specializacija!) būt tai ir pati idealiausia švietimo sistema nepadės. Jei taip blogai. Ką esi padaręs, kad ką nors pakeistum? Manau, kad nieko. Valdžia bloga? Visuomenė turi valdžią kokios ji nusipelnė.
Cunami 2012-02-18 22:52
Dabar moko trigonometrijos, geometrijos, chemijos, fizikos ir ką? Kokią įtaką tai turi maisto gaminimui ar namų statymui? 99 procentam žmonių gyvenime niekada neprireiks spręsti diferencialinių lygčių ar įrodinėti teoremų. Medicinos pradžiamokslio tikrai prireiks. Kaip ir teisinių ar finansinių žinių. Nesiūlau mokyklose ruošti chirurgus ar advokatus. Jūs net neįsivaizduojat ant kiek žmonės baigę mokyklą nepasiruošę gyvenimui.
sielinas 2012-02-18 23:06
Mokykloje suteikiamos bendros žinios, kad vėliau būtų galimybė pasirinkti kas tau patinka ar kurioje srityje esi gabesnis. Jei nori studijuoti siaurą sritį tam yra profesinės mokyklos arba kolegijos. Universitetuose žvelgiama plačiau, kad jį baigęs išeitum vadovas, intelektualas, pedagogas, auklėtojas, galintis diskutuoti įvairiomis temomis. Universitetai turi ruošti vadovus, mokytojus ar dėstytojus(profesorius), darbdavius, o kolegijos ir profesinės - gerus specialistus. Akivaizdu, kad iki šiol į universitetus priimama ir ryškiai per daug baigia studentų (skaičius reiktų mažinti 3 kartus mažiausiai). Valstybės akivaizdus trumparegiškumas: Valstybė iššvaisto lėšas studentų nemokamam mokslui, o tas vėliau spjovęs į viską išvyksta dirbti į senelių prieglaudą Airijoje. Mažai moka? Nėra darbo vietų? Pilieti, baigei universitetą, kurk naujas darbo vietas! O jei baigei matematikos bakalaurą ir eini tiesti kelius tai greičiausiai dar stodamas primėmei netinkamą sprendimą, nes tuo metu galbūt matematika buvo "ant bangos" ir tu masinės psichozės pastūmėtas pasirinkai šią specialybę arba esi iš tų "svarbu kur nors įstoti"... paskui tokie verkia, kam tie diferencialai...?! Stok į kulinariją (profesinėje) ir maistą gaminsi puikiai, tikrai nereiks fizikos ir trigonometrijos ir ten to nemokys beje.
huashu 2012-02-19 21:44
sorry bro, bet klysti. Nustebsi, bet tuo metu buvo daug labiau pažengusių regionų, konkrečiai - Kinija. Tradiciniai kultūros tyrinėjimai atskleidžia ne kinų kultūros , o Europos atsilikimą ir jaunumą, lyginant XIII amžius Kinijoje ir Europoje. 2tūkst.m.pr. Kr.vieninteliai bronzos dirbiniai pasaulyje, aukštas metalurgijos lygis, IV a.pr. Kr.geležis. Skėtis IV a., knygų spausdinimas, seismografas, kortos (IX a.), dalinės arkos tiltai VII a. (Europoje – XIII a. pab.), kino demonstravimo prototipas - II a.pr. Kr. (Europoje – XIX a.), vienratis vežimas – II a.pr. Kr. (Europoje – XI a.), stiprus11` alus – VI a.pr. Kr., ledai, aitvaras(skraidino žmones) V a.pr. Kr. (Europoje – XVI a.). Na, dar plius valstybiniai egzaminai - oficiali įdarbinimo sistema, egzistavusi šalyje beveik 1 300 metų. Studijuoju tai, tad žinau ką rašau. Nesiruošiu kariauti ir įrodinėti kad kažkuris regionas geriausias, bet Europa tikrai nebuvo tada pažangiausia pasaulio dalis. Galbūt mes būtume šiandien daug pasiekę jei būtume vystęsi savaip O kad straipsnis atsilikęs tai neverta diskutuot
sielinas 2012-02-20 07:08
Ir bet kokia religija neturi nieko bendra su mokslu, tai visiškai dvi skirtingos pažinimo kryptys.
huashu 2012-02-20 07:59
just sayin kad Europa nėra pasaulio centras ir kad religija (ypač krikščionybė) nėra galimybė vystytis