Lietuvoje trūksta IT ir ryšių technologijų specialistų

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

werafonas 2011-03-02 12:28
"IT specialisto profesija jaunimui yra mažiau patraukli ir prestižinė nei teisininko ar verslo vadybos specialisto" Jeigu neturi smegenų, tai ir vadovaujasi bandos jausmu, o po to su aukštojo mokslo diplomu dirba kasininkais Maximoje.. O šiaip tai džiugu skaityti straipsnį, studijuojant programų sistemas
Shinigami 2011-03-02 12:37
Manau, kad po kiek laiko visiems teks bent dalinai būti IT specialistais, nes kai darbe kompas pradeda stigti ir dėl to reikia kviesti IT specialistą iš specialios įmonės, tai yra ne ekonomiška. Ypač jai kompas lūžta tik dėl to kad ventiliatorius apsinešė dulkėmis arba dėl to kad darbuotojas nemoka pats paanalizuoti problemą ir rasti sprendimą, nes dažnai būna, kad problema tame jog darbuotojas tiesiog nemoka naudotis programa. Mano požiūrių valstybė stengiasi sužlugdyti verslą ir visus galinčius dirbti išvaryti į užsienį. Nežinau ar dėl nemokšiškumo ar dėl korupcijos, bet tendensija tokia. http://www.technologijos.lt/n/pranesima ... 87&l=1&p=1
unytas 2011-03-02 12:48
esme tame kad jaunu it specelistu kur katik baige mokslius nejama dirpti tipo tu nemoki. bet kad tie viresno amzaus it specelistai isvis nieko nemoka
ligonis 2011-03-02 12:52
noredamas tapt informatiku tau tenka pusantru metu mokytis kazkokius nelabai pateisinamus dalykus kuriu tau arba neprireiks, ar reikalaujama nerealiom salygom. dziugu skaityt tokias naujienas bunant informatiku.
vytenizs 2011-03-02 12:56
Mokinuos informatika KTU, viena fizika, o informatikos da ne akyse nieko rimto nemaciau... Antras dalykas treciam kurse ieskojaus darbo, taip truksta tik kai ieskai darbo taip neatrodo, mano darbo paieskos baiges ties pardavimu vadybininku. Lietuvoj negali trukt IT specialistu, nes lietuviai naudoja 89 metais sukurtas programas su pascal ir ne nesiruosia nieko keist, taip, kad kol neprades firmos keist savo programines irangos nebus ir darbu, zodziu nepopuliari specialybe lietuvoj ta IT savo kailiu patyriau, pilna zmoniu kurie sedi prie pc iskala zymiai geriau kokias programavimo kalbas namuose, o tu sedi univere mokinies fizika. Nueini pas darbdavi jis sako va cia pas mus yra jau vienas kuris uz tave 3x daugiau moka kam man taves... Nu zodziu... Pirma svietimo sistema reik pakeist, tada siulyt mokintis zmonem...
arimanas 2011-03-02 13:07
pritariu viteniui, namu salygom zmogus daug greiciau ismokt gali programavimo kalbas nei studijuodamas univere kokiam. pats zadu stoti siais metais i taikomaja informatika, jei tik pavyks istoti. nesvarbu jei niera lietuvoje darbo IT specialistams, emigruosiu i uzsieni ten tikrai atsiras vietos jei anglu gerai kerti ir savo specialybej nusimanai.
MarijonasM 2011-03-02 13:25
Klausimas informatikos bakalaurui, kaip su linux serveriais, buvo atsakymas, o kam, universitete yra legalūs windausai. Ir vien diplome matematika, šaunu, verčia mastįti, galima kur pritaikyti, bet kaip pritaikini kai kitų žinių 0.
Micro 2011-03-02 13:26
IT ir ryšių technologijų specialistų. Arimanas nenusišnekam? 2. Taip gal tu ir greičiau išmoksi, bet tavo mokėjo kokybė bus nekokia, kadangi dėstytojas pasakoją iš savo praktikos ir kartais pasako labai naudingų dalykų
kestutisz 2011-03-02 13:37
Ar tikrai po 2020 trūks tik IT specialistų? Manau išvis betkokių, ypač jaunų - visi bus seniai išvažiavę, deja.
mindw0rk 2011-03-02 13:39
Man, kaip, tikiuosi, būsimam IT specialistui taip pat džiugu skaityti tokį straipsnį. Norėčiau paprieštarauti aukščiau nepasitenkinimą išreiškusiam piliečiui. Taip, universitetai moko daug "pro šalį", ir jei mokysiesi tik tai, ką tave moko, ir nei trupučio papildomai, tikrai nebūsi specialistas, ir žinių bagažas baigus aukštąjį mokslą neatitiks darbdavių poreikių. Tokia jau ta IT sritis, jei universitetas norėtu eiti koja kojon su naujausiomis technologijomis, reiktų bent jau kas metus atnaujinti studijų programas. Universitetas moko mokytis. Toliau jau stovi pats. Programuoti su kažkokia kalba tavęs per semestrą universitetas neišmokys, tačiau jei pats mokysiesi, tai ir semestro neprireiks, kad žinių bagažas minimaliai pakiltų iki komercinio lygio ir galėtum pradėti kažką dirbti.
AlfaFan 2011-03-02 13:47
Nežinau, gal ir klystu, bet man atrodo, kad prieš kokių 10 metų darbdaviai priimdavo ir studentus ir patys juos apmokydavo ir žmonės galėjo dirbti, o dabar nueik į darbo pokalbį tai jau viską turi mokėt, turėti 5 metų patirtį, bet priima ir studentus 3-4 kurso. Tai man čia panašiau, kad darbuotojų yra, bet jie nori, kad jis ateitų ir iškart dirbtų, be apmokymų...
neatspesi 2011-03-02 13:54
Taip, namuose galima išmokti daug, tačiau kai yra mokytojas visuomet lengviau, nes jeigu kas neaišku jis tau atsakys ir padės. Taip, daug mokomasi nereikalingų dalykų. Pavyzdžiui VGTU, kas studijuoja iformatikos inžineriją mokosi programuot , kas mano požiūriu yra nereikalinga. Galbūt rwc nevisai su manimi sutiktų, tačiau mano nuomone šiuolaikinis IT specialistas turi išmanyti kompiuterių sandarą, mokėt programuoti labiausiai paplitusiom kalbom - c/c++, java; taip pat turėti pagrindus WEB programavimo (ruby, php, javascript), turėtų būti susipažinęs ir praktiškai išbandęs Linux, Mac, Windows - visomis perspektyvomis ir grafinėmis, ir komandinės eilutės, iš vartotojo perspektyvos ir iš administratoriaus perspektyvos. Kitaip tariant, tai ką parašiau turėtų būti pamatai IT specialistui, o jau kur jis konkrečiai specializuosis - jo reikalas, specializuotis jau galima ir pačiam, kai turi suvokimą. Tiesa į tai ką parašiau neįneina IT grafikos specialistai - čia jau tikrai kita sritis, mano nuomone. Įsidarbint nėra sunku, čia galit nepasakot. Žinoma, kalbėti už visus negaliu, bet pvz VGTU studentams tikrai netrūksta pasiūlymų (mokausi pats VGTU, tad puikiai žinau). Taip dauguma nadoja pasenusią įrangą, tačiau, ar geras IT specialistas turi naudotis tik naujausiomis versijomis ? Juk ne visuomet naujausia yra geriausia, maža to, jūs nesat verslininkai, o IT specialistai, gal verslininkai neturi tam lėšų, arba jūs nemokat išaiškinti jam, kad reikia atnaujinti programinę įrangą. Čia jau matau tik IT specialisto bėdą, jeigu jis skundžiasi, kad jam kažkas "per sena". Iš vis, turbūt derėtų apibrėžti, kas yra IT specialistas, kuo jis skiriasi nuo programuotojo ? Mano galva čia du skirtingi dalykai tam pačiam apibūdinti. Nes prikuria tų specialybių: Informatikos Inžinerija, Informacinės Technologijos, Programų Sistemos, atrodytų - skirtingi dalykai, bet kai pažiūri dėstomus dalykus, supranti, kad tai tik skirtinga "grafinė aplinka" Iš tiesų, tai gerai, kad jų trūksta, reikia tikėtis, kad tokiu atveju universitetai pasitemps, pradės konkuruot, tas studijas padarys patrauklesnes. Kas šnektat, kad universitetas neišmoko. Jis ir neturi išmokyti. Juk ne be reikalo sąvokos po mokyklos pasikeičia. Iš mokytojo į dėstytoją pavyzdžiui. Mokytojas moko, o dėstytojas dėsto, skirtumas tas, kad dėstytojo tikslas jus supažindinti su to dalyko pagrindais ir jus sudominti, kad jūs gilintumėtės į tą sritį pats, tam sąlygos tikrai yra. Ne be reikalo jūs po mokyklos nebesimokot, o studijuojat. Vienu žodžiu, Lietuvoje tikrai nėra taip blogai, kaip pastarieji komentatoriai apibūdina.
deividas7 2011-03-02 13:58
3. Sutinku, jog švietimo sistema dalinai turėtų reguliuoti, stojančiųjų į tam tikras specialybes, skaičių.
vytenizs 2011-03-02 14:01
Destytojai paprastai dirba vien destytojais, ir neturi realios darbo patirties tik vadoveline taip, kad nepuskit cia dumu i akis... Aisku buna isimciu, bet tokie destytojai ir desto ta ka reikia, kas be ko turi ir pats dometis, bet as kalbu apie tai kad galima daug daugiau laiko skirti tai sryciai kuri bus reikalinga nei mokintis fizika, ar elektros grandines, norint programuoti, tam yra inzinerine informatika
vytenizs 2011-03-02 14:05
Nera pakankamai praktikos, svietimo sistema ir sudaryti kursai yra nu graziai tariant debiliski, fizikoje moko mus apie CRT monitorius, o kas pvz LCD yra niekas nepasako, pasenes reikalas ir tiek px visiem kad jau be LCD yra daugybe dar naujesniu technologiju, univeras neturi destyti vien sausa neidomia teorija turi sudomint, po to taip ir gaunas ismokai atsiskaitei pamirsai, tarp idomiu dalyku itraukiant tarpais neidomius lengviau ismokt... zdz gal nesuprasit ka norejau pasakyt bet neesme...
Smėlis 2011-03-02 14:07
neišmanydamas fizikos ir ypač matematikos, tesi tik nedakeptas informatikėlis tinkamas tik primityviems darbams. tokių ant kiekvieno kampo rasti galima. kartais net graudu su tokiais bendrauti.
Evaldas 2011-03-02 14:16
Fizika, filosofija.. Nemanau, kad jų kada prireiks man... Ir šiaip, manau, kad didžioji dalis čia informatikai esam
vytenizs 2011-03-02 14:28
Oj tik nereikia, jauciu zubryla esi pats teorija ismoksti ir isivaizduoji, kad kazka moki, pirma skirt praktika nuo teorijos pradek... Teorija be praktikos yra niekas wapsie... ner supratimo aiskaus ka darai, o univere butent taip ir buna, kadangi norima greit ir daug ismokyt, bet neismokoma nieko... Ar kaip cia rase kazkas reik dometis, pasidomek tu fizika, be osciliatoriu ir kitu labaratorijose esancios irangos... Paziuresim... Budavo pas mus 5 fizikos teorijos paskaitos 1 praktika... Eini i teorijas kazkiek kazko atsimeni... Nueini i viena praktika gali 10 i prieki teorijos neit jei stengies ir darai kas priklauso... Nes tada pats domies kodel cia taip ar anaip... O zubrylos net nerasykit cia nieko viskas aisku su jumis... Apgailetini esat, o isivaizduojat, kad kazka sugebat... FUJ nekenciu zubrylu... P.S. Kokio velnio apie ta matematika uzsiminei? Sakau zubryla esi... Ne pats nesupranti jauciu ka kalbi... kad tik pries kitus pavaidint protinga... Nieko daugiau.
zfroidas 2011-03-02 14:30
"truksta IT specialistu..." bijau kad straipsnis neturetu minties: "kad truksta IT specialistu...kurie dirba uz 1000lt.... " VAT TOKIU TAI TRUKSTA IR TIKIUOSI JU ISVIS NELIKS KURIE UZ TIEK SUTIKS ARTI katik patys pasake kad 3x pridetine verte ju didesne nei bet kokios kitos specialybes bet salia sako kad 30 proc algos jiem nenori pakelti kaip barklays tai kas per....
vytenizs 2011-03-02 14:43
+1, bet esme ta, kad nera paklausos lietuvoj, visi sedi su senom PI ir laimingi, va Lietuvos Rytas ta prasme dienrastis... Savo apskaitas ir viska tvarko DOS aplinkos programose... Tai programai kiek domejaus jau apie 15 - 20 metu, be to daugelis firmu apmokina darbuotojus apsisukt ir su excel ar pan programomis, nenaudojant specialios programines irangos... Kai bus paklausa bus ir normalus atlyginimai... O dabar Lietuviai ne nesupranta, kad gali savo darbo greiti padidint uzsakydami tam tikra projekta... Dariau kelprojektui programa kazkada, pradzioj naudojo tik uosvis kol galiausiai visi kelprojekto geodezininkai, nors programa buvo visiskai paprasta, bet niekas net negalejo pagalvot, kad kazka pan galima padaryt, kalbu ne apie tai, kad padariau kazka stebuklingo, bet apie tai kad lietuvoj zmones neturi nei kiek supratimo kaip gali pasilengvint sau gyvenima...