Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Windas 2011-03-02 20:55
na siek tiek link tos temos del studiju ir t.t. cia smelis sake, kad va geda bendrauti su tais "programeriais" kurie namie ishmoksta viska nes nera kitu ziniu.. PILNAI PRITARIU.. pats kvailas vaikystej buvau ir mokslus susishikau.. + PC Gameris esu:D ir del to man tenka ieskoti tokiu zmoniu kaip Smelis (kolkas tik 1x prireike man tokiu zmoniu pagalbos ieskojau keliaujancio pirklio arba skruzdelyno algoritmo) .
Tad del studiju... ok programuoju jau apie 6~8m.. pagrinde php... nuo paprastu programu kur tik shell php naudojam iki web puslapiu. Susiduriu su problemoms projektavimo darbuose kuriant iphone appsui ar fb apps rasant. Tenka viska paciam mokytis tai nera lengva ir galiu pasakyti tai darbas tik tokiems.. na kuriu gyvenimas ant to.. nes studiju laikais (paimant mano drauga) zmogus igauna daug teorijos kuri pravers, draugu ratas (stundetai) kurie gali padeti ishspresti problemas. Popierius kuris uzsienyje padeda. Is savo patirties galiu pasakyt kad programeriui tokiam kuris namie ismoksta programuoti.. darba rasti sunku nes turi irodyti KODEL TU ESI GERESNIS NEI KOKS STUDENTAS...
arba vienas durniausiu klausimu.. "kuom laikai save geresniu nei kiti programuotojai / it specelistai".
Studijos gerai ash uz juos.. Ir nemanykit, kad programavimo zinios yra viskas.. darbe susidursit su keliom problemom.. pagrindine ish ju yra kaip duodama uzduotis ir tu su tuom neesi niekad dirbias ir net nesusipazinias.. Programavimas tau, tada nepades, reik moketi ieskoti, gilintis ir analizuotis viska, gerai projektuotis darbus ir moketi valdyti savo darbo laika (paskutiniu dalyko pats dar nemoku:D).
Shinigami 2011-03-02 21:11
Aš manau, kad univeras ne ta vieta kuri tave padaro kažkokios sferos specialistų, o vieta kur tu išmoksti mokytis, sužinai kur ieškoti informacijos ir kaip ją atsirinkti.
Aš 6 metus studijavau geologiją (Geologinę paiešką ir žvalgybą), dirbu pagal specialybę geologinės žvalgybos įmonėje. Ir kai į ją atėjau dirbti vienintelis dalykas ką mokėjau susijusių su darbų tik suprasti kas yra geologija. Nes geologo specialybė yra labai plati ir visų dalykų kuriuos geologas gali dirbti univeras nėra pajėgus išmokyti, o studentas išmokti. Todėl teko visko ko reikėjo darbui mokytis darbo metu, bet ne verkšlenu, kad univeras manęs ne išmokė dirbti to darbo, nes jis mane išmokė greitai išmokti to ko man reikia. Nes jei bučiau patekęs į kita darbą butų reikėję visai kitų žinių ir įgūdžių nei šiame.
O kas dėl situacijos Lietuvoje dėl programų naudojimo, na ji tikrai sunki. Ir dauguma darbdavių nesupranta arba nežino, kad naudodami specializuotas programas gali žimiai greičiau atlikti darbą ir taip sutaupyti. Nors ten kur dirbu jau yra diegiamos naujos programos ir turbūt esame viena iš moderniausių įmonių dirbančių šioje srityje. Kitos vis dar braižo rankomis.
Didžiausia problema tai, kad darbdaviai nežino jog kažkoki darbą galima automatizuoti ir taip atlikti ji daug greičiau. Dėl to ir ne ieško IT specialistų kurie tai galėtu padaryti.
Šiaip aš pats esu parašęs programą su python kalba kuri atlieka labai lėta rankinį darbą automatiškai ir taip per kelias minutes gali sutaupyti visos dienos darbą. Ir programa te sudaro apie 100 eilučių.
vytenizs 2011-03-02 21:35
To Windas :
Niekas nesako, kad diplomas blogai, niekas nesako, kad univerai yra blogai, netgi negaliu pasakyt, kad destomi dalykai yra blogi, bet tik noriu pasakyt, kad destytojai darba atlieka atmestinai, 20 -30 metu senumo informacija, tai ar cia IT, IT keicias labai daznai, tobuleja valandom, o univere pateikiama 20 metu senumo info, nes yra tingima kazkuo pasidomet, ar ne taip?
To Shinigami:
Pritariu pilnai tau, univere ismoksti suktis ir pan dalyku, bendravimo ir savo problemu sprendimo, tas kas kala ir gauna 10 dazniausiai kencia gyvenime, tas kas gauna 5, 6 nu 7 turi tam tikru bedu ar per velai atsiskaito, nu zodziu ismoksta sprest tam tikras problemas, tas pats yra ir darbe, nuejas i darba 10tukininkas nebutinai mokes geriau uz 5tukininka dirbti, bet pripazinkit, kad 5tukininkas ar 6tukininkas susidures su problema greiciau ja isspres, aisku as nekalbu apie tikrai durnus zmones, kalbu apie tokius kurie yra gabus, bet tyngi... Zodziu as skaitau, kad geriau, but gabiu 6tukininku nei mintinai kalanciu 10tukininku? Labai malonu su jumis pabendraut buvo, sorry jei ka nors izeidziau, pas mane nestabili emocine bukle Nervingas zmogus esu...
nondescript 2011-03-02 21:59
Įdomią čia teoriją išvedei
Aš pasakysiu kitaip, jei žmogus kvailas, gali nors ir daktaro laipsnį apsigint, vistiek liks toks pat, geriausiu atveju tures žinių bagažą, kurio nemokės panaudoti gyvenime.
Bet kas liečia gabius 6tukininkus, dauguma jų tiesiog dideli tinginiai, kokios garantijos, kad nuėję dirbti jie greičiau susidoros su problemomis? Gal kaip tik atidės jas iki naujų metų, ir sedės facebook'e visą dieną
vytenizs 2011-03-02 22:10
Ne nu tai visokiu buna, nesakau kad ims ir netinges darbe, bet pvz man asmeniskai dirbt maloniau zymiai, negu kad sedet ir teorija mintinai kalt... As turejau omeny tai kad kaldamas teorija tampi nebe universalus specialistas, nemoki naudot ziniu praktiskai ir niekad nemokesi... o tas kas bando suprast ta ka skaito paprasciausiai paskesta ir nespeja su kursu... nes iskalt galima greitai, bet gerai ismokt ir suprast reikia laiko... Kox specialistas jei nieko nesupranta ka daro?
Smėlis 2011-03-02 22:29
matematika yra privalomas dalykas. fizika/chemija bendram supratimui - taip pat. klientas ant lėkštutės niekad visko nepadės, o kai projekto dead line šiknon spardo irgi nelaikas aiškintis elementarius principus, kuriuos univere kaip ir aiškino, bet manei, jog visa tai tik laiko gaišimas.
kestutisz 2011-03-02 22:48
Na, bet ne programeriai ir atvažiavo, kaip ir ne rimti tą sritį suprantantys architektai. Ir jei negali kažko padaryt reikia ieškoti kitų, o ne skųstis kokie dabar programuotojai nesupratingi.
O šiaip tai taip - viską tiksliai ir reikia išaiškinti ir surašyti kuo detalesnę specifikaciją ir ja remtis priimant darbą. Negali vienas žmogus ir kurti teoriją ir ją realizuoti, na gal galima aišku, bet tai ir užtruks ilgai, ir motyvacija bus nekokia (realiai jis būdamas barbe-debyndarbe uždirbs mažiau, nebent jis dar ir geras vadybininkas save gerai parduot, bet tokių patirties liepia vengti iš tolo). Jei reikia kažkokių spec skaičiavimų - prašau, yra koks mathlabas/excelis/dar kažkas, ten ir sumetami skaičiavimai dar prieš pradedant derinti pačius programavimo darbus, o jau programuotojų team'as ar ten ant pciuko, ar į mikrokontrolerį sukiš - tai jau ir bus programavimo objektas, kurį vėliau galima vienareikšmiškai įvertinti. O čia, kad skaičiavimų metodiką sugalvosim (bo programuotojas jau yra girdėjęs visokiu keiksmažodžių ala Furje ar dx/dt) darbo eigoj tai projektas iš anksto pasmerktas.
kionig 2011-03-02 22:51
Toks pastebėjimas: šiaip tai internetuose buvo pasirodęs Steponavičiaus pranešimas, jog IT turėtų būti Lietuvos priotetinė sritis. Tik tiek ir tegirdėjau, nes man tai nelabai aktualu, bet gal kas pakomentuosite plačiau ?
Vytax 2011-03-02 23:06
Mano asmenine nuomone IT srityje turėtų būti trijų pakopų mokslas:
mokykla -> profesinė/kolegija -> aukštoji
Ir tik patys gabiausi turėtų sugebėti patekti tiesiogiai į aukštąją.
Visa masė turėtų stoti į profesines mokyklas ar kolegijas. Kur turėtų išmokti algoritmavimo, kokias dvi populiaresnes programavimo kalbas nuo A iki Z., duombazes, sistemų administravimą ir kitus darbo rinkoje „einamus“ dalykus. O tada pabaigusieji turėtų tikrą galimybę rinktis, eiti tiesiogiai į darbo rinką ar stoti į aukštąją kur gautų teorinį pagrindą ir vėliau tikėtis aukštesnių karjeros galimybių.
O dabar tai aukštosios mokyklos realiai siūlo tokias daugiau „hibridines“ studijas. Kurios nėra nei labai profesinės tinkamos darbo rinkai, nei labai atitinka aukštojo mokslo principus.
Ir šiaip turėtų daugiau dėmesio skiriama specializacijoms. Nes per ketverius metus absoliučiai viską išmokti yra absurdas. Aišku paviršutiniškai įmanoma, bet ar tai naudinga? Realiau, kai studentai yra išskirstomi į specializacijas, pvz.: informatika+fundamentalieji mokslai, informatika+menai, informatika+medicina, informatika+taikomieji mokslai ir pan.
Giedrius- 2011-03-03 01:47
Ar būtina reik tiek mokslinių žinių turėt, negi negali vadintis rimtu specialistu labai gerai mokėdamas kurią tai programavimo kalbą, ir turėdamas programavimo įgūdžius, ar mokėt dirbt su tuo metu paklausiais įrankiais, arba realizuot idėjas internete siekiant pritraukt žmonių dėmesį ir iš to pasipelnyt ir mėgautis darbu. Kalbu ne vien apie super analitinius įgūdžius ir metodų žinojimus, bet kūrybingumą ir spec. žinių turėjimą idėjoms įgyvendint.
neatspesi 2011-03-03 02:16
parašė, nėra tokios jau labai mokslinės žinios, čia daugiau pamatai, taip vadinamas "beisikas", ką reikėtų žinoti. Moksliniais aš pavadinčiau neuroninius tinklus, ar genetinius algoritmus, o čia.. Programuotojas be analitinių įgūdžių, kaip audialas be ausų..
Windas 2011-03-03 09:02
seip del univero baigusiu zmoniu kartais ir juokinga.. ;P pamenu kaip teko darbinti programeri.. (t.y. ne viena bet buvo tik 1 vieta) ateja visi studentai.. sakom reikalavimai simple.. php/html ir db postgres,mysql,firebird sql.
Na puse ish tu atejusi ir taip jau kreivai ziurejo... paklausia kokias uzduotis ar internetinius projektus/puslapius padare.. na dauguma net neturejo nieko nes tika baige studijas.. (MUMS TAI NEPROBLEMA) pasakem, kad viskas gerai nors ir praktikos mazoka... pats paaiskinau jog pats nieko nebaigias esu ir man buvo kazkada sunki pradzia... na ish visu atsirinkom 2... (bent jau zinojo kas yra javascript nes kiti neskyre java nuo javascript (cia ish 15 kazkur zmoniu)) vienas VU baigias kitas ten kazka irgi su informatika bet ne programavima... vnz VU programuotojui davem e-shop moduliuka pakoreguoti... sako jis kad nemoka tos eshop sistemos.. sakom viskas ok neskubek pasinagrinek ir ziurek kaip ten kas isheis (nes ispejom svarbiausia nebijoti mokytis)... vnz zmogelis po 2dienu per pietus ishejo pietauti.. taip ir negryzo o kaip paskambinom pasake jog nesupranta su kuom jis dirba ir jam per sunku nes praktikos jam truksta.. (durniausio pasakymo buvau negirdejas).... tas kitas zmogelis dirbo su tuom paciu moduliu eshop'o .. pasiknisias savaite viska padare...
Tad galiu pasakyti univeras ar ne.. priklauso nuo zmogaus. Nes kartais jam duodi galimybe tobulet, bet tau spjaunama i veida uz tai..
vytenizs 2011-03-03 09:10
Ta as ir noriu pasakyt, kad vienas atejas sakys as nemoku ir des skersa, cia dazniausiai taip daro gerai pabaige pats maciau pusbratkis mano zubryla juodas irgi programinga mokinas tik inzinerines srities vidurkis belenkox, bet kai susedam jis nieko nekerta isvis... Zodziu o tie kurie gauna 5, 6 tai buna ismoke suktis is padeties ir ismokti savarankiskai nu cia gal ne visi, bet va kiek pazystu draugu kurie mokos vidutiniskai yra tikrai gabus, bet reik ir dirbt ir pan kiti jau ir vaiku turi nu neesme zodziu ismoksta viska patys greitai po to tenka tik tobulinti technika ir tiek... O destytojai tai vadoveli paskaito, pats kai mokiaus atsimenu mokino mus su UNIX naudotis, as ko nezinodavau klausdavau kas cia, sakau nedarysiu darbo kol nepaaiskinsit ka sitas ar kitas includas daro... nu is principo... Tai budavo atsakymas susirask google as cia ne tam kad aiskinciau... Nesakau gal jie ir neturi aiskinti nznau sistemos, bet tiesiog noriu paneigt ganda kad destytoju kazko paklausus jie paaiskins!
rwc 2011-03-03 11:23
Shinigami 2011-03-03 12:53
Kiek žmonių tiek nuomonių. Šiaip viskas priklauso nuo to kaip asmuo moka mokytis.
Mano kurse buvo vienas kuris sugebėjo praktiškai išmokti (ne iškalti) viską ką reikėjo ir dar su dėstytojais pasiginčydavo kurių žinios jau dešimtmečiais pasenusios. Jam specializuotis tikrai niekur nereikėjo, geriau kuo platesnės žinios. Žinoma geriausia jai ne tik rašai programą iš kažkieno pasakojimo, o pats supranti ką ji turėtų daryti, tačiau praktiškai tai beveik neimanoma.
Bei kaip jau rašiau univeras turėtu išmokyti mokytis pačiam ir kur ieškoti informacijos, bei parodyti, kad tai egzistuoja.
Giedrius- 2011-03-03 12:59
Na dėkoju , kad bando užvest ant kelio, beveik pradėjau tikėt, kad reiks grįžt prie visos fundamentalistikos, kaip pradedančiajo programuotojo akiratis mano ne itin platus tai apie tokius taikymus nei girdėjęs nei pavyzdžių matęs... Kai dėstytojai sako jog visos tos teorijos labai reikės nelabai norisi tikėt, nes atrodo jie turi ir kitų motyvų taip teigt.
vytenizs 2011-03-03 14:33
Svarbiausia, kad zmogus noretu mokytis, kai nores tai ir mokinsis, kas be ko bet visada kuris nori padaro daugiau negu tas kuris gali...
zfroidas 2011-03-03 15:53
Na kas del programavimo girdejau kad zmones mokosi php (+sql siek tiek) iki nukritimo vien tik, ismoksta daryti viska ka imanoma ir nieko kito nemokedami gauna darbus ir po 4k alga lengvai... nes gali issprest betkokia problema kiek pati kalba leidzia...
plius sutaupo laiko nes nesimoko giliai c++, java, fizikos, matematios integralu nereikalingu ir pan...Visos kalbos yra vienodos bent basic lygyje o auksciau jau specifika kurios patys darbdaviai neismano ir nenaudoja daznai (lygiagretus skaiciavimai su NET. pvz), kai kurios firmos net ajax nemoka nors web projektus kuria...!atsilikimas didesnis nei tu vargsu studentu kartais....kompiuteriniu braskiu plantacijas kartais primena darbais apkrove visus... o efektyvint , naujoviu ieskot realiai net nebando, dvirati isradineja n kartu...
Seip 2011-03-03 15:57
Pilnai pritariu tiems, kurie sako jog matematika gyvybiskai svarbi betkokiam IT specialistui. Teisiog kartais matematikos destitojai neskiria laiko paiskinimas, kur galima pritaikyti sias zinias. Pvz matricos naudojamos 3d softe, kai pavyzdiuj nori scale'int arba rotate'int objekta. Grafu teorija galima pritaikyt kuriant paieskos algoritmus (facebook'as juos naudoja draugu draugams rasti ir pns). Ir tai tik keli pavyzdziai. Manau bet kokiam IT specialistui verta isigiti kokia nors algoritmu pavyzdiu knyga ir panagrineti kokiu budu isprendziamos specifines uzduotis.
Ir galiausiai - geru programuotoju per metus netapsi. Vienintelis budas pasiekti aukstumas - pastoviai mokytis kazko naujo.
rwc 2011-03-03 16:10
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Lietuvoje trūksta IT ir ryšių technologijų specialistų