„10 000 € subsidija. Elektromobilių registracija išaugo 5 kartus.“ Lietuvoje laukiamas sprogimas

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Simplicity 2025-01-14 06:33
Teisingai, reikia pinigais paremti tuos, kurie tų pinigų ir taip turi. Kad pigiau nusipirktų naują Porsche ar Audi. O statistinis lietuvis galės ir toliau važinėti su statistiniu 17 metų senumo dyzeliniu automobiliu, nes "jis yra kvailas, netvarus ir nusiteikęs prieš gamtą ir naujoves". Ar mane, tokį netvarų sugundytų 10k eurų kompensacija? Tikrai ne, nes ir dabar abu šeimos automobiliai kartu sudėjus netempia nei pusės naujo normalaus elektromobilio kainos (kokio iD4, scenic ar e3008). O mes jau prie tų, aukštesnes pajamas ir aukštąjį išsilavinimą turinčių, vidutinį lietuvišką atlyginimą gaunančių miesto gyventojų.
donatasv 2025-01-14 08:15
Ateities technologija kurios nelabai kas nori? Straipsnyje labai įdomiai parašyta skyrus 10k eurų paramą 5 kart išaugo įsigyjamų ev skaičius. Eeeee... buvo nupirkti 2 po paramos skyrimo įsigijo 10? Ką Lietuva per premijas pasiekė? Man davė 5k eurų ir nemokamą elektrą bendroje visumoje 14k eurų paramos jei skaičiuoti kaip taupaus benzino eksplotavimą. Tikrai nenorėčiau dar kartą pirkt naują. Aš turiu razetę prie namų man ne bėda, bet jei gyveni daugebutyje ir įsirengti razetės nėra galimybės tai sėkmės taupant. Ne tik, kad nesutaupysi dar kaip kvaitulys lakstysi pirmyn atgal pasijungt pasikraut atsijungt parvažiuot. Drambliuko svajonė yra tai, kad ant kiekvieno kampo įrengs po razetę, to niekada nebus nes įrengimo kaina ir priežiūra jokiam verslui niekados neatsipirks.
immortallt 2025-01-14 08:51
Nėra galimybės įsirengti "razetes"? Čia omeny gyveni be elektros? Nes nu kitaip nebūt galimybės nėra. Kad gal nesugebi su kaimynais susitarti, gali būti, bet problema čia negebėjimo susitarti, ne technologijos. Verslui neatsipirks? Pas tave namie verslas? Daugiabučio kiemas, jei susitvarko dokumentus, yra daugiaubučio gyventojų nuosavybė. Bet ai pala, susitvarkyti dokumentų neapsimoka, nes tada už kiemo tvarkymą pačiam teks mokėti, savivaldybė nebepadengs. Prieš 6 metus, savivaldybės tokių daugiabučių namų kiemų priežiūrai išleisdavo ~80 mln. eurų. Nuimkime šias tiesiogines subsidijas, ir padarykime parkavimą mokamą, jei dokumentų nesusitvarko, tiek kad padengtų parkavimo administravimą ir šias išlaidas. Saulės elektrinei atrodo 3k€ didelė parama? Per 2022-2023 m. išleista beveik 2mlrd. daugiausia iškastinio kuro importo rėmimui. Neįtikinsi manęs niekaip, kad AEI gamybai ir panaudojimo efektyvinimui sugebėsime išleisti daugiau. Tik skirtumas tas, kad išleidai paramai gaminti elektrą pinigus, ir tą elektrą gamins +- neribotą laiką (nusidėvėjus, jau patys susidės naują), o subsidija vartojimui veikė tik metus ir tokios kainos krizės kartotųsi. Per metus naftos importui išleidžia lietuviai kokius 1,2 mlrd. eurų. Problema Lietuvoje ne išgalėjimo, o pasirodyme ir tingėjime kažką keisti. Tą puikiai rodo ir tai, kad dyzeliai Lietuvoje išlieka santykinai populiariausi ES, ne esmė, kad absoliuti dauguma automobilių net į autostradą niekada neišvažiuoja, t.y. dyzelis veikia nuolat neefektyviai, neturi kada net DPF išsivalyti tinkamai.
donatasv 2025-01-14 09:43
Aha Lietuvoje tingi keist? Nereik toli brist ten kur už ev duoda paskatą, o už vdv didelius mokesčius tik ten ev klesti, visur kitur augimo nėr. Tai labai puikiai parodo kiek patrauklus tas tavo EV. Gyvent gali, bet nu ir n.. gaidys ne mašina lyginant su vdv. Kas liečia kiemus gal ir susitvarkys kada nors, kai bukai išdalinsi maišus paramos. Važiuoji per miestą tai per 35 nepriklausomybės metus vienetai susitvarkė. Europos vandenilio svajonė jau tolsta, lygiai tapatį apie ev galiu pasakyt.
immortallt 2025-01-14 09:57
Wow, Musk'as prisišnekėjo daug + konkurencijos atsiranda. Prisišnekėjo, nes jo klientai pagrinde demokratai, o ne respublikonai. Daug įtakos turėjo. Ir vis tiek Model Y tapo antru pasaulyje labiausiai perkamu modeliu pasaulyje, atsiliekant per +- 20k vnt. paskutiniais porą mėnesių paspurtavusiu berods Toyota. Vajetau kaip baisu, EV niekam nebereikia. Europos rinkoje EV augimas sulėtėjo, VDV krenta apskritai. EV augimas sulėtėjo (rinkos dalis toliau auga nuo 14,8% iki 17,3%) - tai niekam nereikia, VDV tęsia toliau kritimą - labai reikia. Geležinė logika. https://www.acea.auto/pc-registrations/ ... sales-5-8/ VDV energijos tiekimo sistema senai stipriai prasubsidijuota, dabar mėgaujasi. EV energijos tiekimui ne subsidijų reikėtų labiausiai, o peržiūrėti tinklo kainodarą aktualizuojant naujo tipo vartotojui. Savo turto nepriežiūros klausimo sprendimas yra aktualus ne tik dėl elektromobilių krovimo, bet apskritai gyvenimo kokybės, renovacijos, saugumo, bet viskas numesta, nes vis dar sovietinis mąstymas. O tai netingi keisti įpročių? Perka dyzelius, nors važinėja mieste, kai už tą pačią ar mažesnę kainą gausi mild hydrid, kurio vidutinės kuro sąnaudos bus mažesnės už dyzeliną, gedimai retesni ir pigesni. Ir tik nepradėk apie tai kaip Vokietija atėmė subsidijas, ir niekam nebereikia. Nebereikia, nes visi tikisi išlaukti, kol persigalvos ir grąžins subsidijas. Taip nutinka praktiškai su visomis subsidijomis, kai jas nutraukia. Nenutinka tik tuo atveju, jei be subsidijos atsipirkimas ~1 metus vis tiek. Ir čia nesvarbu, kokią temą ar sritį paimsi.
donatasv 2025-01-14 10:59
Čia rodo beveik 6% minusą. EV totalus pardavimų skaičius krito nuo 14 iki 13.1. Tai reiškia tik viena ev krenta vdv auga. Nesvarbu hibridas, benzinas, dyzelis visumoje važiuojam atgal prie vdv.
immortallt 2025-01-14 15:54
Žiūrėjau tik mėnesinius (oi, čia net rugsėjo mėn.) duomenis, t.y. teksto net neskaičiau. Metų pradžia buvo itin prasta, nes tik nuimtos subsidijos buvo. O VDV auga, pasižiūrėti reikėtų pagal modelius, kas auga. Turiu įtarimą, kad patys pigiausi auga, t.y. tokie modeliai, kuriems EV alternatyvų beveik niekas net nesiūlo ES. Vėlgi, ne technologinės ar ekonominės priežastys, o masinės gamybos plėtros tempų priežastys, neradau už metus greituoju būdu, tik pavienius mėnesius: https://www.best-selling-cars.com/europ ... -analysis/ Pirma vieta, kibiras už 17k€. EV net nėra šioje kategorijoje, apart kiniški. Tesla Model Y nukrito stipriai, bet kas iš tokio dydžio/klasės yra dar top25? Hyundai Tucson'as arčiausiai? Ne EV atsikando, o pinigus daug kas taupo, nes finansavimas pabrangęs, kiti krizės bijo, tretiems laisvų pinigų sumažėję dėl išaugusių palūkanų. Metinių duomenų reikia palaukti dar +- savaitę. Ne esmė, kadangi patinka trend'ą tau braižyti iš vieno taško, tai rugsėjo mėn. rodo, kad vdv mirė, niekas nebeperka, gatvėse padeginėja. Ar pasižiūrime trend'ą ilgesnį, nei vieni metai, kur išoriniai įvykiai neturi tokios įtakos: https://www.eea.europa.eu/en/analysis/i ... c-vehicles Ir tik nepradėk nesąmonių, "visi suprato koks š yra EV". Norvegijai su ~95% EV dalimi, akivaizdžiai yra idiotai. Ir tik nereikia pasakoti, kad tik dėl subsidijų, nes bet kokios subsidijos baigia išnykti, o rinkos dalis vis tiek auga. 2024 trend'as: https://b2232832.smushcdn.com/2232832/w ... p=0&webp=1
donatasv 2025-01-14 16:07
Aš ne į trendus žiūriu, priešingai nei tu aš nusipirkau ir išbandžiau. Viskas ką galiu pasakyti tai nėra darbinis arklys. Hipsteriams pasitrinti po miestą tinka, o tiems kam reik važiuot, o ne džiaugtis tuo, kad muskas leido kraunantis vairą pasukiot ir žaidimuką pažaist.... tai yra ne įrankis. Či yra mano natūralus atsakas išbandžius. Toks daigtas prigis tik per sankcijas, o ne per premijas. Ką realiai ir rodo šitie skaičiai.
immortallt 2025-01-14 16:28
Viskas ką tu darai, tai reiški, kad esi nepatenkintas asmeniniu pasirinkimu, todėl pagal savo pasirinkimą, neatitinkantį tavo poreikių, padarei išvadą apie visus žmones. Ir tai laikai objektyvia informacija ir daugumos nuomone. Tuo tarpu, daugiausia kilometrų prisukantys dažniausiai perka EV ir net neketina rinktis ne EV. Tą rodo ir EV su 100k per metus prisukamų kilometrų, ir žmonių, kurie realiai suka didelius metinius kilometražus patirties pasidalijimas. Ir elementeriai, pardavimai. Čia jau net nekalbant apie tai, kad daugiau nei pusė populiacijos neprasuka nė 14k km per metus, t.y. nevažinėja automobiliu po 1k km per dieną apskritai. Bet ne, pagal tave automatiškai netinka niekam. Dacia sandero ar duster, ar Toyota yaris tau atrodo kaip puikūs darbiniai arkliai ilgose kelionėse
donatasv 2025-01-14 17:10
Man labai patinka kai žmogus mokina visus gyvent, o pats realios patirties neturi Ten man viena boba sakė, ar faceboke elonas parašė, kad batarkė laikys 1kk km man ne rodiklis. Varikliai irgi laiko milijoną tik klausimas ar visi? Pats nevažiuoji su ev nes neapsimoka, yearis geriau. Kam kišt bapkes į šūdą ev? Ties tuo manau viskas pasakyta. Kosmose gyveni paralelinėje visatoje. Lietuvoje iki 2026 turėjo būt 10% ev iki 2030 40%. Kiek išaugo?
kukulis4 2025-01-14 19:39
Ta prasme jei netinka tau, tai netinka niekam. Toks gan bukas poziuris, sakyciau. Ok, man irgi netinka, nes gyvenu senamiesty, garazo neturiu, rezervuotos parkingo vietos neturiu, masina statau bendram kieme, daug senu kaimynu, kuriem ant visokiu krovimo stoteliu paje*at. Nieko, pamazu ismirs, su likusiais susitarsim ir pasistatysim stoteles. O va mano tevukui, senam hipsteriui, tinka. Gyvena kaime, elektra perka pagal birzos plana, netoli yra stotele, kur dar galima ir nemokamai pasikraut. Vazineja nemazai, bet pagrinde 100-150km spinduliu nuo namu. Isvaziuoja pasikroves 85-90% pravaziuoja 200-300km, gryzta dar su siek tiek rezervo akume. Kiek kartu krovesi papildomai kazkur kelyje, turbut galetu suskaiciuot ant pirstu. Dabar dar nusipirko ismania rozete, tai gali per mobiliaka pareguliuot ir laikus, kada krautis kai pigesne elektra. Paskutini karta kai kalbejau, sake per 8 menesius beveik 30k km jau prisuko. Taip, teisybes delei, reikia pasakyt, kad salia EV tevukas dar turi ir range roveri, kad nebutu geda pries kolegas ukininkus pasirodyt per kokia svente, bet tas roveris tik tiek ir isvaziuoja.
donatasv 2025-01-14 21:01
Netinka man? Čia retam kuriam tinka gal geriau sakyti? Kaip kitaip paaiškinsi tokio "didelio gėrio" tokį lėtą įsisavinimą? Reklamos ir boosto gavo daugiau nei betkuri kita tp. Čia ateitis, čia toks gėris, paramos, nemokamas stovėjimas ir t.t. atrodytų tik imk ir džiaukis. Kaip nuo nokia 3310 peršoktai į smarphoną. Galų gale aš išsakau savo nuomonę, kur ir kas man nepatiko. Tai netinka visiems bet jei kas galvos pirkt gal neįsisūdys kaip aš. Man ir atrodė ai px čia nedaug tų kelionių ilgesniais atsumais išgyvensim. Galų gale išgyvenom pirkdami antrą vdv nors turėjom verstis su vienu auto. Nes gyvenime ne viskas sutaupoma kartais geriau primokėt bet greičiau. Ir tas pigiau ne visada pigiau su ev. Jei gyveni bute neturi pigios elektros bus taspats kas vdv kuro kaina. Pats svarbiausias dalykas transporto priemonės yra nuvešt tave iš taško a į tašką b. Jei tai didesnis atstumas nei namų kabelis veža visa tai tau kainuos laiką. Šioje vietoje yra labai didelė degradacija lyginant su vdv. Jeigu yra degradacija pagrindinėje funkcijoje laikyt pranašesne technologija liežuvis nesiverčia.
donatasv 2025-01-14 21:20
Išmirs? Jei nepastebėjai gyvenimas sukasi ratu. Vieni išeina kiti vietą užima.
kukulis4 2025-01-14 21:54
Reiktu sakyti, kad tinka ne visiem. Ir mano nuomone, nepakankamai isvystyta infrastruktura, arba ribotos galimybes ja isidiegti paciam, yra daug didesnis faktorius atgrasant tula lietuvi nuo EV, nei kad nuvaziuojamas atstumas. Antra priezastis - tulas lietuvis galvoja, kad jei jau karta per pusmeti reikia nulekt iki pajurio, tai EV - ne iseitis, nes turbut reiks stoooot dasikraaaauuut. Del tos pacios priezasties tulas lietuvis galetu ir autobusa nusipirkt, nes karta per metus visa gimine daro turne per kapines issibarsciusias per visa Lietuva. Teisybes delei, vienas EV trukumas, kuri as matau kaip minusa savo atveju - didejant greiciui, elektros suvartojimas auga eksponentiskai, tai isokes i autostrada ir uzsimetes 150 ant autopiloto, toli nenuleksi. Bet kita vertus, jei elektros sulakstyt Vilnius-Kaunas-Vilnius pakanka, o i Palanga varai karta per pusmeti, tai vardan pigaus vaziavimo puse metu, ta viena karta, galbut gali ir leciau nuvaziuot, arba stabtelt kryzkalny pamyzt, parukyt, suest kebaba ir per ta laika biski dasikraut masina. Arba dar geriau, uz sutaupytus eurus vazinejant EV issinuomot koki rimtesni suv'a, ir nuvaziuot i Palanga kaip ponui, o ne kaip peasant'ui
donatasv 2025-01-15 05:31
Aš irgi taip galvojau iš pradžių. Tarkim faktorius jei neturi krovimo stotelės namuose, reikia varyt kažkur krautis, ten elektra brangu, negana to turi kelt šikną tiek žiemą tiek vasarą ir varyt kažkur pasikraut, sėdėt laukt kol pasikraus arba lakstyt pirmym atgal. Jeigu palieki kaip visada prasideda įdomybės ima ir užstringa kas nors, kur nors, dėl įvairiausių priežasčių. Jeigu palikai krautis ir tau užstrigo, o ateini ryte spėk ką turi? Reik važinėti po Lietuvą, kad ir tos pačios vėlinės jei giminės išsimėtę po visą Lietuvą kaip pas mus aplamai keblu gaunasi. Kaip sakai galbūt nuomot bet mūsų buvo nuspresta nesivargint ir pirkt antrą. Darbas namai aš visada sakiau gali važinėt bėdų nebus, bet tos smulkmenos per laiką kaupesi ir bent jau mane jos ėmė erzint. Ypač kai dabar vis dar mieste teikia nemokamą elektrą. Atrodo prie darbo dvi stotelės, kur nemokama elektra gyvensiu be jokių problemų. Nusispjoviau į viską ir kraunu namie. Palikai ac krautis turėtų kabot 8 valandas, už valandos policija skambina jūsų mašina stovi krovimo stotelėje ir nesikrauna... tai dar čia nieko jeigu paskambina (kelis kart taip buvo), o kiek kartų sėdėjau papildomą 40min vien tik tam, kad pasikraut nes nulūžo. Būna keliauji pasiskaičiuoji sustojimus, atvažiuoji į vietą, o stotelė neveikia, ką tada jei turi kelis %? Gerai jei netoli yra kita. Po tokių nesamonių pradedi planuot kelionę ne tik, kad užtektų iki stotelės, bet reikalui esant dar ir iki kitos. Nes atvažiavai būna taip, kad užimta, o sėdėt laukt papildomą valandą, kol kitas pasikraus mažai džiaugsmo. Daug niuansų yra su ev kuriuos sužinau pabandęs kas liečia ilgas keliones, aš geriau gyvenu su vdv kol užsmaugs taip kaip norvegus. Man lenkuose buvo prie vokiečių sienos aplinkui kaimai, krautis nelabai kur, paskutiniam pasikrovimo taške atvažiavus neveikė krovimo stotelė ir kukuok kad nori, tai gerai, kad iš gamintojo turėjau 1 kart per metus nutempimą europoje net jei ir baigėsi elektra. Atvažiavo po 2 valandų pasikrovė nutempė prie kitos. Va taip va linksmai gyveni su EV. Smagu kol neišbandai, bet kai išbandai ir supranti koks tai šūdas tada nebūna linksma.
immortallt 2025-01-15 08:48
Tinka retam, meanwhile, Norvegija 95%+ rinkos, lengvatų beveik nelikę, bet rinkos dalis didėja toliau. Kinija, rinkos dalis arti 50%. Daug ribojimų VDV, nes siekia taršą pažaboti, ir rezultatai akivaizdūs, dienų, kai matosi saulė, mažėja ne vienetais, o kartais. Mano patirtis ribota, nes mano finansinė situacija keista, pinigai turte, o prioritetai išlaidų kiti, ir nekeičiu iš viso automobilio, priešingai nei dauguma, rotuojantys automobilius kas 5-7 metus. "Lietuvoje turėjo būt" - nerealus argumentas. Kažkas pafantazavo, na tiksliau, susitarė, kad turi būti, tada niekas nieko nedarė dešimtmetį dėl to, ir paskutiniais pora metų prisiminė, kad toks tikslas yra ir reikia kažką daryti. Kažką pradėjo daryti. Ir čia yra argumentas kam? Man tik juokinga, taip blogai EV, bet pirkai antrą. Tik kita statistika, per 90% turinčių EV, sekantį pirks tik EV. O kad važinėjaisi kai trūksta infrastruktūros, t.y. esi early adopter, tai toks pat argumentas, kad VDV niekam tikę, nes degalų tik vaistinėse galėjai gauti, kokiu metu dirbs, ir ar dirbs, ar turės degalų - nežinojai, kai arklys bet kur galėjo paėsti. Todėl VDV dabar yra nesąmonė, niekam nereikia ir iš viso niekas neperka, tik aikštelėse stovi. Darbe iš kolegų, kurie jau studijas pabaigę, visi šeimoje turi bent po vieną EV, aš vienintelis balta varna. Iš draugų, pusė jau turi bent vieną EV. Darbe su kuo susiduriu, dalis šeimoje turi tik EV. Taip kad ne subjektyvia savo nuomone grindžiu, o PASAULIO statistika, ir daugelio žmonių nuomone, kurie naudojasi EV tiek Lietuvoje, tiek užsienyje. Vienas iš tų pažįstamų, per mėnesį būna prasuka daugiau kilometrų, nei aš per metus.
HardAxe 2025-01-15 09:26
aha, o tu nusipirk norvegijoj naują dyzelį. Nežinau kaip ten, turbūt griežčiau, bet švedijoj perkant naują 3.0 bmw dyzeliuką tektų mokėti tokius mokesčius: 5094 kr/m taršos moketis (500eur), visą automobilio gyvenimą. 17836 kr/m papildomas dyzelio nepirkimo mokestis, čia tik pirmus tris metus (1700eur). čia 7600eur + padidintas dyzelio akcizas keli metai atgal. Per kurią vietą aš turiu laisvą pasirinkimą? ir nesakyk, kad prabangų modelį pasirinkau. Grynai nuo kuro sąnaudų matematika. Dyzelinė octavia atitinkamai 4241sek + 14343sek.
donatasv 2025-01-15 09:47
O pvm nebuvimas ev čia jau nebe lengvata?
immortallt 2025-01-15 10:45
The Norwegian EV incentives: No purchase/import tax on EVs (1990-2022). From 2023 some purchase tax based on the cars’ weight on all new EVs. Exemption from 25% VAT on purchase (2001-2022). From 2023, Norway will implement a 25% VAT on the purchase price from 500 000 Norwegian Kroner and over No annual road tax (1996-2021). Reduced tax from 2021. Full tax from 2022. No charges on toll roads (1997- 2017). No charges on ferries (2009- 2017). Maximum 50% of the total amount on ferry fares for electric vehicles (2018) Maximum 50% of the total amount on toll roads (2018-2022). From 2023 70% Free municipal parking (1999- 2017) Access to bus lanes (2005-). New rules allow local authorities to limit the access to only include EVs that carry one or more passengers (2016-) 25% reduced company car tax (2000-2008). 50% reduced company car tax (2009-2017). Company car tax reduction reduced to 40% (2018-2021) and 20 percent from 2022. Exemption from 25% VAT on leasing (2015-) The Norwegian Parliament decided on a national goal that all new cars sold by 2025 should be zero-emission (electric or hydrogen) (2017). «Charging right» for people living in apartment buildings was established (2017-) Public procurement:​ From 2022 cars needs to be ZEV​. From 2025 the same applies to city buses​ Čia ne sumažėjimas paramos? Nepastebėjau, kad PVM lengvata daliai sumos liko. O tai kad teršti gali nesusirenkant teršalus nėra lengvata? Priemonės yra, tik labai brangios. Ir kitas dalykas, jei tau netinka, nu omeny iš principo netinka (nešioji 46 batų dydį, tai nepirksi 45, nes pastarieji perpus pigesni).
donatasv 2025-01-15 10:49
Exemption from 25% VAT on purchase (2001-2022). From 2023, Norway will implement a 25% VAT on the purchase price from 500 000 Norwegian Kroner and over. Jei auto pigiau nei 50k netaikomas pvm.