Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Paramotoras 2013-02-13 08:34
pats gyvenu norvegijoje ir viena is turimu auto mielai pakeisciau i ilektrini. Kasdiena sutinku 2-4 elektrinius auto nors gyvenu savivaldybeje kurios gyventoju skaicius apie 10000 gyventoju. Vien 2012 per pirmus 4 menesiu norguos parduota 716 leafu. tai 2.4 procento nuo nauju parduodamu automobiliu. Sakyciau ispudinga. Kas tai nuleme. Paprasti dalykai. Metinis mokestis. paprastma auto 1200 litu elektriniam 60 litu. vinekartinis isvaziavimas i miestu centrus 4-6 litai elektrinis nemokamai, leidiams vaziuoti autobusu juostom, parkavimas daug kur nemokamas bei aruostos vietos ikrovimui. Pazystu keleta norvegu kurie vazineja elektriniais. Gyvena uz miesto o dirba mieste. Neatsidziaugia ekeltiniu. nei kamsciu nei mokesciu nei vargo su parkavimu. taip kad manau straipsnis nevisai tikslus.
Paramotoras 2013-02-13 08:34
jei kas supranta norvegiskai senokas straipsnis http://www.smp.no/forbruker/bilogtrafik ... 468777.ece
kestutisz 2013-02-13 08:56
Visa esmė - tos lengvatos tik tol, kol jų tik tiek tėra. Jei nupigs patys elektromobiliai, ir šiaip taps normaliais konkurentais tradicniams automobiliams tiek, kad pradės juos masiškai pirkti visos lengvatos baigsis, plius prisidės papildomi mokesčiai už ridą, nes kitaip nebus kaip surinkti akcizų.
Rili11 2013-02-13 09:08
Kur ten Teslos isradimu ekspertai? Ar vandeniliu jis neužsiiminėjo?
piktasijus 2013-02-13 10:29
Ar kažkas surado vandenilio ežerus, kur vandenilį kibirais semt galima? Pataisykit, jei klystu, bet vandenilis gaminamas elektrolizės būdu, tai galutinis naudingumo koeficientas pasiekus automobilio ratus negali būti didesnis, nei tiesiog elektra varomas elektromobilis.
kestutisz 2013-02-13 10:32
Užtai į baką jo įsipilti lengviau (tiksliau greičiau) nei elektros, o ir akcizais lengviau apdėti :)
Shinigami 2013-02-13 10:37
Vandenilį galima ne tik iš elektros gaminti, bet ir iš salės šviesos. Tik ne aišku kurio NK didesnis. Plius vandenilis labiau koncentruotas energijos šaltinis ir bako pripildimas greitesnis. Kraunant elektromobilio bateriją, elektra turi praeiti pro transformatorius, o jų NK taip pat nėra 100%. Žinoma, elektromobiliai lengvesni.
immortallt 2013-02-13 10:55
milijonas + 1 kartą, valstybei nebus tikslo surinkti akcizo, kad surinkti mokesčius. Akcizo paskirtis yra visai kita. Jei iš šimtų kartų, kai sakiau tai dar nedaėjo, gal problemos su atmintim ar tiesiog nenoru pagalvoti giliau, kam reikalingi akcizai?
Lengvatos baigsis, bet jei atpigs elektromobiliai, tai jie ir taip ekonomiškai bus labiau atsiperkantys, ypač turint omeny, kad naftos produktai tik brangs.
Vandenilis naudojamas vis tiek ne kaip kuras, o labiau panašiai kaip elektrolitas, sukaupiantis energiją ir išgaunant iš jo ją per gardelę. Deginimas yra neefektyvus. Iš esmės tai nekeičia principo, kad elektromobilis liks elektromobiliu, jei jo "akumuliatoriuje" bus vandenilis.
Jei akumuliatorius galės atlaikyti bent 600km, tai nebus jokių problemų jį dalinai pakrauti per 15min. Po 600km norėsi sustoti, pasivaikščioti ir galų gale pavalgyti. Kol visa tai padaryti, bus praėję visos 45min. Be to, akumuliatorių įkrovimas tik technologijos netobulumo išdava. Jei technologija bus patobulinta, bus galima pakrauti per kelias minutes. (net dabartinius ličio jonų akumuliatorius būtų galima pakrauti, bet katodas su anodu labai greitai nusidėvėtų).
mobilunkas 2013-02-13 10:59
gal geriau nereikai elektromobiliu, nes kai uzdes akciza elektrai kaip skystam kurui, tai bus dar blogiau, ir mokesim uz visa elektra toki akciza, o ne tik uz elektromobiliu sunaudota
kestutisz 2013-02-13 12:00
Koks skirtumas kaip oficialiai vadinti - na skirti apriboti naudojimąsį, kad naudotis galėtų mažesnis ratas žmonių. Kai elektromobilių padaugės, atsiras poreikis ir jų skaičių riboti. Jau su su suskystintom dujom pavyzdį turim - jomis irgi buvo be proto pigu važinėti tai akcizais pritempė iki neypač apsimokančio lygio.
Rili11 2013-02-13 12:06
Na ir kam jis naudojamas? Ar tai ne mokesciai uz kelius? Kuo jau tie elektromobiliai ypatingi, gal 10cm virš asfalto važinėja?
Su paskutiniu teiginiu, beje, sutinku...
vvv2 2013-02-13 12:53
p.s.
ten tik rėmai su ratais - 2000 litų
ten tik elektros variklis * 1000 litų
ten tik akumuliatorius - 1000 litų
-------------------------------------
viso: 4000 litų
immortallt 2013-02-13 13:55
Dar vienas genijus. Nu tai pradėk gaminti. Pasiūlysi elektromobilį už 10,000 naują ir 6,000 už vieną tau į kišenę eis.
Tas_pac 2013-02-13 13:58
Tai kad elektromobiliai didžiausias 21 amžiaus absurdas, nes jie nė kiek ekologiškesnis už paprastus automobilius su vidaus degimo varikliais. Kadangi didžioji dalis elektros gaunama iš neatsinaujinančių šaltinių, didelė energijos dalis yra prarandama kol pasiekia elektromobilį. Apie bateriją net nekalbu, kol ją pagamina, ji keliauja per 4 žemynus, o kai nusibaigs prasidės jos brangi utelizacija.
vvv2 2013-02-13 14:09
immortallt 2013-02-13 14:18
Net jei skaičiuojam, kad 0% pagaminta iš atsinaujinančių šaltinių, tai iškastinį kurą elektrinės naudoja 2-3x efektyviau nei VDV. Elektrinis variklis tą pačią energiją vėlgi naudoja efektyviau. Perdavimo energijos nuostoliai berods siekia iki 5%. Atsiranda žinoma nuostoliai, kai kraunamas akumuliatorius, bet jis neprilygsta efektyvumui išgautam kitur.
O šiaip apie ekologiją skaičiuok paprastai - kiek kainuoja 100km benzinu/dyzelinu ir kiek kainuoja 100km elektra. Kuro kainos tarpusavyje pakankamai stipriai susiję. Palengvinimui, taupus automobilis su 6l sąnaudom grubiai gaunas 30 litų 100km, o elektromobilis 4 litai. Na sąžiningumo dėlei galime atmesti akcizą, kuris sudarytų apie 14 litų berods. Tai skirtumas - 4x.
Akumuliatoriai ne sunaikinami bus, o perdirbami ir naudojami iš naujo.
kestutisz 2013-02-13 14:20
Yra tokie, kiek matau sandėliuose kasdieną vis tie patys net praktiškai be gedimų važinėja - elektrokrautuvais vadinami :)
vvv2 2013-02-13 14:28
stogą, tai automobilio akumą per dieną pakraus Saulė nemokamai ir be dūmų..
Leons 2013-02-13 16:52
Tau panašu ekonomikos dėsniai sunkiai suvokiami. Nelygu kokią valiutą naudojai kainai įvertinti, bet kaip bebūtų egzistuoja toks dalykas kaip infliacija, todėl įvertink kainą pridėjęs infliacijos kasmetinį poveikį.
immortallt 2013-02-13 16:56
vvv2, 1970 metais ir kokia alga buvo, palyginai? Kaip Leons sako, infliacijos neįvertinai. Taip pat automobilių saugumo ir technologijos lygio pakilimo. 1970 metais tai buvo gryni katafalkai. Avarija rodos nedidejlė, kokie 50km/h greitis, mašina panašu sveika, o žmonės viduje lavonai.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Abejotinas elektromobilių rytojus