Dažnai pamirštamas elektromobilių privalumas: juose nėra ką sudaužyti

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Creatium 2016-04-26 13:24
Vėl nesąmones rašot. Elektromobilio atstumas labai priklauso nuo elektromobilio. Tesla Model S tobulomis sąlygomis gali nuvažiuoti ir 600-700 km vienu įkrovimu.
punktyras 2016-04-26 14:29
O straipsnyje minima, kad tai Tesla Model S? Spėju, labiau tikėtina, kad tai koks nors Nissan Leaf. O ir sąlygos, spėju, nėra tobulos.
Creatium 2016-04-26 14:45
immortallt 2016-04-26 14:47
Straipsnis absoliutina, arba aprašinėja vieną modelį ir jo neįvardina, bet vis tiek, pateikia taip, lyg rašydamas apie visus. Leaf'as yra miesto mašiniukas. Kaip Toyota Yaris jei nevažiuoji autostrada ne daugiau 110km/h pilno kuro bako vos užtenka iki Klaipėdos, taip ir leaf'as skirtas mažesnėms distancijoms.
Evil Goku 2016-04-26 15:04
Na mano nuomone labai didelis stabdys perkant elektrinį automobilį (neskaitant kainos) yra nežinia. Labai gaji nuomonė, kad automobilių nuvažiuojamas atstumas žiemą labai smarkiai sumažėja, o padarius tam tikrą skaičių pakrovimų baterijos pakeitimas kainuos labai brangiai. Be to elektrinius automobilius ateityje reikės apmokestinti, nes nebus surenkamas mokestis keliams per akcizus. Dar vienas dalykas, baterijos labai smarkiai tobulėja, ir nusipirkus automobilį šiandien, po 5 m. jis gali būti beveik bevertis, nes bus stipriai pažangesnių variantų.
PupuDede 2016-04-26 15:11
45 litru neuztenka iki klaipedos??? DEGALŲ SĄNAUDOS (skaičiuoti dujų įrangai) Mieste, l/100km 6.9 (6.4) Užmiestyje, l/100km 5.1 (4.9) Vidutinės, l/100km 5.7 CO2 emisija, g/km n/d Degalų bako talpa, l 45
immortallt 2016-04-26 15:26
PupuDede, 5.1l išspausti sąnaudų nepavyko net važiuojant su padangom pripūstom iki 2.4 (max rekomenduojama) ir važiuojant tvarkingai lygiai 110km/h. 5.5 geriausiu atveju, bet jei tik pasikrauni daugiau ar pradeda lyti - 6 kaip nėr ką. Mašina pati traukia ir laikosi ant kelio stabiliai, aš pratęs važiuoti 13-14, vasaros sezono metu. Taigi sąnaudos jei bent 6,5-7. Kadangi dar tenka pasimalti Klaipėdoje ir Vilniuje visos kelionės metu, tai kuro dar daugiau ryja. Realiai mieste sąnaudos, Vilniuje kamščių metu arčiau 9l/100km, nes baisiai daug tenka stovėti. Aišku, šiek tiek hyperbolizavau, užtenka to bako ir stoti nereikia, jei buvai pilną užsipylęs, bet jei išvažiuoji su 2/3 tai jau namus pasieki ant garų. Draugės mašina bus modifikuota, nes į jos baką ir 40 litrų neįpilsi, nors kompas jau rodo 0km nuvažiuojamą atstumą (dar iki 50km užtenka nuvažiuoti). Tuo tarpu pasiimi pvz Hyundai i40, su pilnu baku laisvai nuvažiuoji Vilnius-Klaipėda-Vilnius ir jei taupiai važiuoji, dar kartą iki Klaipėdos be jokių problemų.
Stipa 2016-04-26 16:28
Klaipėda-Kaunas mano 3,5l motoras 110km/h tik 6 litru teryja su automatu. Ne ką daugiau sakyčiau. 130-140 jau šoka į 7l.
bahuriux 2016-04-26 16:56
Prie viso to elektromobiliam nereikia keisti tepalų, tepalo filtro, oro filtro (varikliui) ir kuro filtrų. Edit: Dar pamiršau paminėti, kad nereikia keisti paskirstymo ir generatoriaus dirželių, nes jų tiesiog nėra. Su paskirstymo diržais keičiasi ir visi parazitiniai guoliai automatiniai įtempėjai, vandens pompa + dar kartais visą mašinos priekį reikia nuardyti, dėl ko susidaro didelė suma pinigų. O visa kita, kaip įprastai valytuvai, salono filtrai. O kai reikės keisti akumuliatorių, tai jau bus brangu pusė naujo elektromobilio kainos
immortallt 2016-04-26 17:17
Atstumas sumažėja, buvo keliskart rašę kiek. Vilniuje yra citybee ir tuoj bus Spark, bus galima pamatyti kiek jų siūlomų modelių atstumas sumažėja realiai. Baterijos elektromobiliams dėvisi itin lėtai, per 100,000km Tesla akumų talpa sumažėjo 5%. Po 500,000km nuvažiuosi pusę pradinio atstumo. Tai jau sąlyginai mažai, bet akumai vis dar turės savo vertę. Nauji akumai pigs dabar kiek sparčiau, nes labai plečiasi gamyba. Taigi pakeisti akumą naujų kainuos turbūt perpus pigiau, nei dabar kainuoja naujas, jei ne daugiau. Kelių mokesčius įvesti reikės, bet greičiausiai tai bus tiesiog visuotinis kelių mokestis, kurį mokėsi ir už VDV automobilį. Turint omeny, kad elektromobiliai lengvesni, tai ir žala keliui mažesnė, tikėtinas ir mažesnis apmokestinimas. Tiesa, čia viskas labai miglota ir tik spėliojimai. P.S. pats primečiau, jei gyvenimas artimiausius 4 metus vyks pagal planą, pasiimsiu Tesla Model 3, tai per 8 metus man atsipirks vien ant kuro net ne kainos skirtumas, o visa automobilio kaina lyginant su važinėjimu su vidutinės klasės šiek tiek devėtu sedanu. Ir jei parkingas ir toliau bus nemokamas, tai per <5 metus skaičiuojant ir parkingą.
manas 2016-04-26 20:00
Vistiek per aptarnavimus kazka daro, angliukus gal keicia
Kilgoras Trautas 2016-04-26 21:27
Tai, kad ten varikliai asinchroniniai arba žinksniniai, jie be šepetėlių
vazzy 2016-04-27 07:24
nu nu, įdomu ką tu ten primetei. Paskaičiuokim, jei vid. sedanas ryja apie 7l/100 tai per 8 metus ( po 20k km) bus L = 8 * 20 000/100*7 = 11200. jei žiūrėsim kuro kainas kaip dabar tai 1 eu = 1l, tai vėlgi gaunas 11200 eurų. aš pats esu už elektromobilius, bet tik nereikia iš sūdo sviesto spaust ir snekėt tokių dalykų, kad už 11200 eu nusipirksi model 3.
FtBall 2016-04-27 08:55
O man taupieji dyzeliai nemaloniai skamba. Už malonų garsą(benziną) arba garso nebūvima(elektra) sutinku primokėt. Volvo S60 benzinas/dujos man ~7-8€/100km kainuoja. Beje, 20k km nėra daug netgi Lietuvoje, ką jau kalbėt apie užsienį.
immortallt 2016-04-27 09:03
Per metus vien 11,000km į darbą/iš darbo. Dar 17,000km Vilnius-Klaipėda-Vilnius. Tai jau 28,000km. Net nekalbant apie kitus pasivažinėjimus. Taigi 40,000km labiau tikėtina nei 20,000km. Labai jau optimistiškai galvoji, kad po keturių metų dyzelio kaina bus euras ir tokia išliks 8 metus. Iš atminties šiek tiek netiksliai pasakiau. Per 7 metus kurui ~25,000€. Parkingui >10,000€. Dirbu centre. Tik jei lyginti sąžiningai, tai reiktų lyginti su panašios klasės nauju VDV automobiliu. P.S. beje, tikiuosi kad dar kaina kiek kris, dėl stiprėsiančio euro, mažėsiančių muitų ir augsiančios masto ekonomijos.
HDi 2016-04-27 15:30
Subaru dyzelis, kaip 4 cilindrų tai tikrai malonai burzgia, ir vibracijų beveik neturi ant laisvų apsukų, bet turi didesnes vibracijas, kai apsukos per mažos tai pavarai. Tik va kad su patikimumu jiems ne kaip. 5 cilindrai eilėj ir visai nieko jau dirba, o 6 cilindrų tai jau visai smagiai murkia, dar jei pasistengta su išmetimu, kaip audi padarė ant kai kurių prabangesnių modelių tai išvis... Man dyzeliaus didžiausias privalumas tai įveikiamas atstumas su vienu baku, ir dinamika prie žemų apsukų. Mažalitražiai turbo benzai ir siūlo neblogą dinamiką ir sąnaudas, vis gi dar per maža man jų pasiūla norimiems modeliams. Elektromobilio kaip pagrindinės mašinos tai prie šiandieninis infrastruktūros nelabai įsivaizduoju, kol įkrovimai trunka tikrai netrumpai, lyginant su tradiciniu kuru, net jei tai ir tesla model S. Idealiu atveju, kaip kad immortalijus, keletos metų bėgyje įsivaizduoju, kad vienas iš šeimos automobilių bus kraunamas hibridas sedanas/universalas, su šiokia tokia elektrinio važiavimo galimybe (amerikoniškas ford mondeo(fusion) energi, arba volva V60 (dyzelinė kraunama hibridinė jėgainė, bet daug brangesnis pasirinkimas)), o kitas nissan leaf, i3 ar panašaus lygio elektromobilis trintis per daug nenutolstant nuo namų. Ir paskui jau galima keistis su žmona kuris kuriam ekonomiškai geriau ekspolotuoti kasdien, o į dideles keliones žinoma hibridas.
FtBall 2016-04-28 09:28
Dėl skonio nesiginčijam. Man benzininio variklio garsas yra kur kas malonesnis. Jei kalbant apie keliones į darbą/namo, tai va, immortal jau laisvai galėtų vairuot elektromobilį. 11k km per metus, tai į darbą jam ~45km į abi puses - visi elektromobiliai tiek nuvažiuoja žiemą. Beje, elektra kainuoja. 100km - ~1€ dabartinėm kainom(0.086€/kwh naktimis). Mažieji elektromobiliai ~10kWh valgo, Tesla - nuo 12kWh/100km. Bet bėda prasideda užmiestyje. Anot Teslos, jei mieste(40mph) naudoja 12kwh, tai užmiestyje - ~26kWh. https://www.teslamotors.com/blog/drivin ... l-s-family
Simplicity 2016-04-28 09:50
O dabar įsivaizduokit, kad gyvenate daugiabutyje, kuriame pusė visų gyventojų važinėja elektromobiliais. Nematot problemos su įkrovimu ir elektros energijos apskaita? Arba turi statyt gudrią įrangą (kad ir su kokia nors kortelių sistema), kuri skaičiuos kiek ir kas išnaudojo kWh arba kiekvienas elektromobilio savininkas savo automobilio statymo vietoje įsirengia nuosavą įkrovimo tašką su elektros skaitikliu. Pirmu atveju sistemą kažkas turės administruoti ir siuntinėti sąskaitas, o kitu atveju savininkai turės pasirūpinti savo įkrovimo taško apsauga, kad koks piktavalis "už dyką" savo automobilio neįkrautu. Senų daugiabučių gyventojams be požeminių stovėjimo aikštelių išvis sunku būtų. Nežinau, bet man atrodo jog didžiausia šiuolaikinių elektromobilių problema yra ne nuvažiuojamas atstumas, o patys akumuliatoriai. Jei neturi galimybės akumuliatorių įkrauti namie, tai turėsi bent pusę valandos sėdėti degalinėje, kad ryte netektų į darbą viešuoju transportu važiuot. (O jei dar eilė?) Na, o "postapokaliptinis vaizdelis" būtų toks- dešimtys pro daugiabučio langus išmestų prailginimo laidų.
X-log 2016-04-28 12:20
Nuvažiujamas atstumas nusako kas kiek laiko reiks krauti automobili, su ~1k atstumu daugumai tai bus vieną kartą savaitėje arba net rečiau. Tada šitą problemą galima spręsti kitu būdu - pvz krovimo stoteles įrengti supermarketų aikštelėse, kad automobilį galėtum pasikrauti darant savaitinį apsipirkimą. Bet čia į ateitį, dabartinė ir artimiausiu metu situacija tokia, kad elektromobilis įmanomas tik privačių namų sąvininkams.