Dažnai pamirštamas elektromobilių privalumas: juose nėra ką sudaužyti (19)
Elektromobiliai pasaulyje nebėra naujiena. Jie iš lėto įsilieja ir į Lietuvos gatves.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
VĮ „Regitra“ duomenimis, 2011 metais Lietuvoje buvo užregistruoti tik 4 elektromobiliai, o 2016 metais jų skaičius perkopė 220.
Ekspertai tvirtina, kad elektromobilių keliuose tik daugės. Vairuojantys elektromobilius džiaugiasi – jiems nereikia kas kartą skirti lėšų degalams ar rūpintis dėl stovėjimo aikštelių. Visgi, automobilių registravimas ir draudimas būtini visiems.
Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje duomenimis, praėjusiais metais Lietuvoje į eismo įvykius pateko vos 3 elektromobiliai, jiems atlyginta šiek tiek didesnė nei 1700 eurų žala.
Nėra ką sudaužyti
Draudimo departamento direktorius Tomas Nenartavičius pastebėjo, kad daugybė vairuotojų nepagalvoja apie tai, kad elektromobilių atveju gerokai „pigesnės“ yra ir avarijos.
Nors elektromobiliai santykinai brangesni už įprastus automobilius, draudikai pastebi, kad jų patiriama žala gali būti mažesnė.
Elektromobiliuose, lyginant su vidaus degimo varikliais, mažiau detalių, kurios gali būti pažeistos.
Elektromobilyje nerasite generatoriaus, sankabos, radiatoriaus, degalų siurblių ar žvakių. Apgadinus transporto priemonės išorę, papildomai jaudintis irgi netenka – naudojamos tokios pačios detalės kaip ir įprastuose automobiliuose.
„Iš išorės elektromobilis nedaug kuo skiriasi. Kalbant apie „vidaus“ remontą, viskas dar paprasčiau. Elektromobilyje tiesiog yra mažiau detalių ir niekas „nejuda“ – nėra kam gesti“, – pabrėžė elektra varomą transporto priemonę vairuojantis Martynas Stukas.
Draudimo ekspertai taip pat pastebi, kad elektromobilius dažniausiai renkasi progresyvūs ir sąmoningi miesto gyventojai.
„Elektromobiliai pirmiausia yra skirti miestui. Populiariausi modeliai yra mažiau galingi, o pačios transporto priemonės mažesnės. Žmogus, kuris renkasi tokį automobilį, galvoja apie aplinką, tad galima daryti prielaidą, kad greičio viršijimas nėra jam labai būdingas važiavimo stilius.
Tokios prielaidos sumažina elektromobiliams priskiriamą draudimo rizikos kategoriją“, – pastebėjo T.Nenartavičius.
Nepakanka degalinių?
Kai kurie vairuotojai didžiausiu elektromobilių minusu įvardina trumpas distancijas. Šiame įsivaizdavime yra dalis tiesos – pakrovus automobilį vieną kartą nuo Vilniaus iki pajūrio tikrai nenuvažiuosite. Tačiau M.Stukas tvirtina, kad ši smulkmena jo tikrai nevargina.
„Vieno pilno įkrovimo užtenka net 160 km, tad ramiai galima nuvažiuoti atstumą nuo Vilniaus iki Kauno. Nuo vasaros pabaigos su šeima jau nuvažiavome 14 000 km, tačiau jokių nepatogumų dar nepastebėjome“, – tvirtino jis.
Draudimo ekspertai taip pat sutinka, kad klientų dėl išsikrovusių baterijų gelbėti nereikia. „Mūsų žiniomis, šiuo metu įkrovimo stotelių skaičius Lietuvoje sparčiai artėja prie 20, 5 iš jų yra Vilniuje.
Sulaukiame klientų klausimų, ar dažnai tenka padėti klientams netikėtai išsikrovus baterijai, tačiau galime nuraminti, kad kol kas su šia problema susidūrusių vairuotojų, kuriuos tektų gelbėti ir teikti asistavimo paslaugą, nebuvo“, – pastebėjo T. Nenartavičius.
Be to, vairuotojai turi galimybę prieš ilgesnę kelionę bateriją pilnai pasikrauti namie.
Triukšmo problema
Perkant įprastą automobilį, dažnai jaudinamasi dėl jo keliamo triukšmo. Paradoksalu, tačiau tai, kad elektromobilis praktiškai neskleidžia variklio garso, taip pat užkliūna daliai žmonių – bijoma, kad transporto priemonė gatvėje bus nepastebima.
„Neįsivaizduojama, kad automobilių gamintojai neatsižvelgtų į aplinkinių saugą. Važiuojant didesniu greičiu triukšmo pakanka dėl oro pasipriešinimo bei trinties su kelio danga.
Judant lėtai, maždaug iki 25 km/h ar atbulomis, automatiškai įsijungia specialus pypsėjimas ir ūžimas, leidžiantis kitiems eismo dalyviams ar pėstiesiems laiku pastebėti elektromobilį“ – teigia T.Nenartavičius.
Draudimo ekspertas mano, kad svarbu paneigti ne tik sklandančius mitus, tačiau ir priminti apie egzistuojančią naudą. Šiuo metu elektromobiliais galima važiuoti viešajam transportui skirtomis juostomis, taip pat nemokamai statyti automobilį visose savivaldybėms priklausančiose aikštelėse.
Tokiu būdu vairuotojai gali sutaupyti laiko, nerizikuodami gauti dideles baudas už automobilio statymą nesusimokėjus, o kartu – prisidėti prie aplinkos gerinimo savo mieste.