Ši lemputė reiškia bėdą. Jokiu būdu neišjunkite variklio (3)
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Geriausios sąlygos DPF valymo procesui atlikti yra važiavimas greitkeliu, įveikiant ilgesnį maršrutą, kuriame galime pasiekti pastovų, palyginti didelį greitį. Tada procesas praktiškai nepastebimas, o vienintelis šalutinis poveikis gali būti didesnės degalų sąnaudos. Taip atsitinka todėl, kad įpurškimo valdymo kompiuteris padidina degalų dozę deginimo procedūros metu, kad padėtų pasiekti tinkamą išmetamųjų dujų temperatūrą.
Automobiliuose su FAP ir GPF filtrais procedūra mažiau pastebima – automobiliai ją pradeda nuvažiavus maždaug 2 000-3 000 km mieste, arba 15 000-20 000 km užmiestyje. Automobiliai gali atlikti procedūrą net važiuodami miesto sąlygomis, nes FAP reikia žemesnės temperatūros, kad būtų galima atlikti uždegimo procedūrą, o benzininiai varikliai su GPF filtru nominaliai pasiekia aukštesnę išmetamųjų dujų temperatūrą.
Svarbu procedūrą atlikti reguliariai ir verčiau jos per dažnai nenutraukti, paliekant neribotam laikui „vėliau“. Reguliariai neišvalius kietųjų dalelių filtro, DPF gali užsikimšti ir sukelti automobilio gedimą, dėl kurio vėliau prireiks mechaniko ar su DPF filtrais dirbančios specializuotos tarnybos. Galų gale dėl to netgi gali prireikti pakeisti DPF filtrą, o tai nėra pigios dalys.
Kaip sužinoti, ar DPF filtras užsikimšęs?
Pirmieji užsikimšusio DPF filtro simptomai atsiranda, kai jis yra užpildytas 80 %. Dažniausiai būtent tada automobilis praneša apie būtinybę nedelsiant atlikti DPF filtro deginimo procedūrą. Degimo proceso metu pirmiausia sudeginami suodžiai, tačiau pelenų likučiai po degimo lieka filtre.
Jei nepaisysime būtinybės išdeginti pelenus, filtras ir toliau užsikimš ir turės įtakos tinkamam variklio darbui. Labiausiai pastebimi užsikimšusio filtro simptomai yra reikšmingas galios sumažėjimas, variklio užspringimas, nenoringas sūkių keitimas ir reakcijos į akceleratoriaus pedalą stoka.
Ekstremaliais atvejais automobilis pereina į avarinį režimą ir juda tik mažu greičiu. Tokiu atveju važiuojant filtro deginimo procedūros atlikti nebegalime, nes variklis nespės pasiekti reikiamo greičio ir temperatūros. Tada belieka apsilankyti DPF/FAP filtrų servise, kuris išvalys ar pakeis filtrą arba bandys sudeginti teršalus automobiliui stovint.
Kietųjų dalelių filtro paleidimo, kai jis stovi, procedūra
Degimo tuščiąja eiga procedūra apima specialių cheminių medžiagų, kurios padeda išvalyti filtrą, naudojimą – preparatus, tepamus ant filtro vidinės pusės; ir dažnai šiai procedūrai pradėti reikia prieigos prie automobilio kompiuterio. Jei toks veiksmas neduoda norimų rezultatų, galime tik apsilankyti servise ir pasiruošti išlaidoms.
DPF filtro valymas yra laikinas sprendimas
Servisai, kurie specializuojasi DPF filtrų regeneravime, greičiausiai naudos budėjimo režimo deginimo procedūrą naudodami diagnostinį kompiuterį arba išmontuos filtrą, kad išvalytų jį rankiniu būdu, naudodami specialias chemines medžiagas.
Paprastai tokia paslauga kainuoja 150-200 eurų, tačiau atminkite, kad nėra garantijos, kad filtras tarnaus ilgesnį atstumą. Pasitaiko situacijų, kai jau nuvažiavus kelis tūkstančius kilometrų vėl iškyla problema su DPF.
DPF filtro keitimas yra brangus
Jei serviso specialistai nustato, kad filtras yra pažeistas ir jo negalima išvalyti, jie gali pasiūlyti jo regeneraciją, o tai gali kainuoti 500 eurų ar daugiau.
Ekstremaliais atvejais gali pasirodyti, kad filtrą reikia keisti, o tada išlaidos išauga daug kartų. Pigių DPF filtrų keitimas populiariausiuose automobiliuose kainuoja apie 700 eurų, o jei turime aukštesnės klasės automobilį ir renkamės originalią detalę iš įgalioto atstovo, galime sumokėti net daugiau nei 2000 eurų.
Pavyzdžiui, populiariojo „VW Passat B8 2.0 TDI“ DPF filtras kainuoja maždaug 1200 eurų. Žinoma, prie pirkimo kainos taip pat turi būti pridėtos pakeitimo išlaidos.
Kaip prižiūrėti DPF filtrą?
Geriausi būdai pasirūpinti DPF filtro būkle – laikytis gamintojo rekomendacijų ir reguliariai atlikti deginimo procedūrą. Tai reiškia, kad jei automobiliu daugiausiai naudojamės mieste, svarbu kartą per kelias dienas įveikti ilgesnį atstumą, išlaikant atitinkamas apsukas ir greitį, kad automobilis turėtų galimybę išdeginti filtro turinį.
Ne mažiau svarbu pasirūpinti tinkama automobilio būkle – reguliarus tepalų keitimas, kokybiškos alyvos naudojimas ir degalų papildymas kokybiškais degalais. Daugelyje automobilių svarbus ir EGR išmetamųjų dujų recirkuliacijos sistemos efektyvumas, ji užsikemša, todėl į DPF filtrą patenka daugiau suodžių.
Naudoti automobiliai su DPF filtru
Pirmieji DPF filtro problemų simptomai dažnai yra automobilio pardavimo priežastis. Savininkai, bijodami didelių remonto išlaidų, parduoda automobilį pasirodžius pirmiesiems DPF problemų požymiams, o tai gali lemti dideles išlaidas nežinančiam potencialiam pirkėjui iš karto po įsigijimo.
Todėl, jei mus domina automobilis su kietųjų dalelių filtru, pirmiausia verta suprasti galimas šios sistemos remonto išlaidas. Ypatingas dėmesys turėtų būti skiriamas automobiliams, kurių rida viršijo 200 000 km. Jei ankstesnis savininkas neturi jokių įrodymų, kad buvo atlikta DPF filtro priežiūra, tai taip pat gali būti gera priežastis derėtis dėl kainos.