2011 konkursas „Mokslo ir religijos santykis“: Nesipykime

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Aidas 2011-12-17 16:44
Žiūriu ilgai nėra komentarų. Taigi, nesipykime. Ar pavyks?
sielinas 2011-12-17 17:22
Religijos ir mokslo šaknys nėra tos pačios. Nebent šaknis laikysime patį žmogų ir tai kas jo galvoj. Norit to ar nenorit, bet religija palieka šį pasaulį - apie tai jau rašiau kitame komentare apie gyventojų surašymus... Negi sunku suvokti, kad po mirties tavęs nebus kaip nebuvo iki gimimo? Tačiau žmogaus protas nenustoja kurti grėsmingus ir ne tokius grėsmingus scenarijus po mirties... Kaip galima kalbėti apie dalykus kurių niekada niekas nepalietė, neužuodė ar kitaip nepajautė - galima nebent fantazuoti arba įsikibti į kitų sugalvotą fantaziją. Kažkas geba jausti jėzų savo viduj po vaflių vartojimo, o kažkam jausmai keičiasi kai įsimyli arba kažką atranda (pažinimo jausmas) visa tai tik cheminės reakcijos jūsų organizme nieko daugiau.
Otto 2011-12-17 17:23
UŽJAUČIU.
kodel 2011-12-17 17:34
Citata: "religija, menas, mokslas negali vienas kito atšaukti, nes negali pakeisti žmogaus prigimties, nes veikia skirtingose, žmogui reikalingose, pažinimo erdvėse" Geras straipsnis, bet su išvada nesutinku. Jeigu atšaukti čia reiškia pakeisti - nesutinku, nes mokslas gali pakeisti religiją. Psichiatrija ir psichologija gali. Dėl religijos reikalingumo taip pat nesutinku. Jeigu žmonės gautų pakankamą išsilavinimą ir resursai dabar skiriami religijoms, būtų skiriami mokslui ir medicinai - religijos nereiktų. Religija yra evoliucijos šalutinis ir visiškai nereikalingas produktas. Religinis pažinimas - atsiprašau, bet man sukelia šypseną. Mokslas apie fėjų sparnelius...
titas 2011-12-17 17:59
saunuolis , kad uzjauti A.Einsteina
apskritas 2011-12-17 19:07
"...religija ir jos bičiulis menas..." bjaurų dalyką čia bandot nejučiom prastumti
moo 2011-12-17 19:45
?
kodel 2011-12-17 20:09
Na, aš jau pagyvenęs, jutau tokį jausmą ne kartą, ir dabar kart nuo karto jaučiu. Na ir kas? Žinojimas, kad jausmas yra fizika ir chemija nė kiek jo nesumažina, nesuvulgarina. Kaip rašė Dokinsas - nors mes išpynėm vaivorykštės juostą, bet ji nuo to nepasidarė mažiau graži. Bėdos prasideda tada, kai pasineriama į jausmus ir tik tuo mėgaujamasi. Tai jau narkomanija.
Tarkvinijus Išdidusis 2011-12-17 20:20
Pala, pala. Jausmai narkomanija? WTF?
apskritas 2011-12-17 20:23
Moo, tekste penkis kartus minimas menas, iš kurių du- tiesioginis priešpastatymas mokslui vienoje pusėjė kartu su religija, vienas- religijos ir meno bičiulystės teigimas (tame pačiame priešpriešos mokslui kontekste- suprask, bičiuliai=bendražygiai). Religijukai pernelyg dažnai sau leidžia demonstruoti savininkiškus globėjiškus jausmus meno atžvilgiu. Šitam tekste krypstama į tą pusę.
kodel 2011-12-17 20:57
Taip, taip. Yra ir tokia narkomanijos forma. Priklausomybė nuo alkoholio, narkotikų, kompiuterinių žaidimų, darbo, sekso, ... , religijos. Priklausomybė nuo malonumų, priklausomai nuo jų šaltinio.
moo 2011-12-17 20:58
Meno, kaip ir religijos, prigimtis yra subjektyvi, todėl jis yra kur kas artimesnis religijai nei mokslui. Todėl jie tapo bendražygiais. Techniškai juos reikėtų atskirti, tačiau religijoms menas padėjo siekti tikslų, o menui religija padėjo eiti į mases. Menas yra rožinių vienaragių paieška, mokslas yra logika (fizika, chemija, matematika ir pan - t.y skaičiavimai). Net dabar yra paprasčiausios priešpriešos pvz. meninkas nupiešia pastatą, mintys perteiktos "ant drobės" per formas labai dvasingos ir gilios, idėjos globalios o ir jas galima interpretuoti tūkstančiais būdų, tačiau .. tokio pastato pastyti nėra įmanoma. Jis prieštarauja fizikos dėsniams bei esamoms technologijoms.
Alfredukas 2011-12-17 21:04
Autorius sako: Miegoti reiktu ne beskaitant, o skaitymo pertraukose. Ir tai daryti reikia visada, kol bus rasomi mokslo veikalai, kol bus pats mokslas... O mokslas, sventai tikiu, kad gyvuos tiek, kiek gyvuos VISATOJE protas.
moo 2011-12-17 21:11
Labai tiksliai pastebėta dėl miego ir pačio principo. Tik mokslo niekas nenori paneigti, todėl jis ir gyvuos visiškai nepriklausomai ar religijos atsakys į diskutuotinus klausimus, ar ne. Mokslas gyvuos net jei dievo būtis bus įrodyta moksliškai.
Tarkvinijus Išdidusis 2011-12-17 21:23
Na, iš čia išvardytų dalykų nė vienas nėra blogas (apart narkotikų), jeigu elgiesi saikingai ir neužmiršti realaus gyvenimo. So, what's your point?
apskritas 2011-12-17 21:54
moo, nereikia baksnoti į meno ir mokslo prieštaras (gana netaikliai), šio klausimo visiškai neliečiu (menas tiek religijai tiek mokslui yra vienodai "bičiulis" ar "priešas"). Tebandau pasakyti, jog nereikėtų dirbtinai meno stumti į religijos stovyklą, ką iš esmės daro straipsnio autorius, o ir tu pats.
sielinas 2011-12-17 22:12
Jo buvau. Meilė psichinė liga kai nemąstoma racionaliai.
sielinas 2011-12-17 22:14
Narkomanija kai tampi priklausomas Religija kvepia narkomanija...
sielinas 2011-12-17 22:17
Kol kas mokslui dievo hipotezės įrodyti neprireikė ir dar klausimas kiek ilgai nereikės, o gal ir iš vis nereikės.
moo 2011-12-17 22:26
, tačiau jie yra to pačio subjektyvumo vaisiai, todėl gerokai geriau sutaria tarpusavyje nei menas su mokslu ar religija su mokslu. Jokio stumimo - natūralu. Labai įdomios būtų išsamios mintys.