Lietuviai drovuolių kaukes nusimeta internete  (0)

Intymių prekių pardavėjai džiaugiasi, kad jų apyvartos internete auga kartais. Lietuviams į erotinių prekių parduotuves užeiti trukdo gėdos jausmas, bet virtualioje erdvėje tautiečiai savo fantazijos nevaržo.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Pasak pardavėjų, 160 milijardų dolerių per metus apyvartą siekianti erotinių prekių industrija pasiekė tokį lygį, kad daugelio prekių paskirties neįgudusi akis iš pirmo žvilgsnio net neatspėtų.

Psichologų nuomone, Lietuvoje žmonių noras paįvairinti savo gyvenimą vis dar stigmatizuotas, todėl milžiniškais tempais augantys pardavimai internetu visiškai suprantami – žmonės nenori būti apkalbami savo pažįstamų ar kaimynų. Jie nesunkiai paaiškina, kodėl dauguma erotikos prekių pirkėjų yra vyrai ir kodėl pirmą kartą į parduotuvę atėjęs suaugęs žmogus jaučiasi kaip kosminiame laive.

Sprogimas internete

Internetinės parduotuvės ErotinesPrekes.lt vadovas Tadas Motuzas klientų trūkumu skųstis negali.

„Šiuo verslu užsiimame jau aštuonerius metus. Mūsų įprastose parduotuvėse klientų skaičius išlieka pastovus. Yra nuolatiniai klientai, ateina naujų, bet didelio augimo nejaučiame. Internetinėje prekyboje klientų skaičius sparčiai didėja. Matome, kaip jis auga dvigubai, trigubai, keturgubai“, – 15min.lt teigė verslininkas.

Jo manymu, tai lemia augantis interneto vartotojų skaičius, intensyvesnės geresnės kainos paieškos, galimybė tiksliau planuoti reklamines kampanijas.

„Internete daugiau perka jaunesni žmonės. Vidutinė jų amžiaus grupė būtų 25-35 metai. Į šią amžiaus grupę papuola 84 proc. mūsų pirkėjų. Paprastose parduotuvėse perka vyresni klientai, dažniau vyrai. Vėlgi, ne visas prekes jie perka sau. Dažnai jie perka dovanas savo moterims. Parduotuvėse vyrai sudaro apie 70 proc. mūsų klientų, tuo tarpu internete vyrų ir moterų skaičius išsilygina“, – sakė T. Motuzas.

Ateiti nedrįsta

Pašnekovas įsitikinęs, kad daugumai klientų internetu pirkti daug patogiau. Juos vilioja ir anonimiškumas. Dalis žmonių nedrįsta ateiti į parduotuves ir kalbėti apie savo problemas, nedrįsta klausti, pasakyti, ko norėtų.

T. Motuzas nurodė, kad pirkdami internetu klientai prekes gauna visais įmanomais būdais – per pašto terminalus LP EXPRESS 24, pašto kurjeris prekę gali pristatyti tiesiai į namus arba klientas gali atvykti ir pats prekę pasiimti parduotuvėje. Jeigu klientas perka internetu ir prekė išsiunčiama jam, ant dėžutės nėra nei įmonės pavadinimo, nei logotipo. Kol ji neatidaroma, niekas nesupras, kas joje yra. Jei prekė pristatoma į siuntų terminalą LP EXPRESS 24, klientas gali prekę pasiimti pats jam patogiu metu, kad ir naktį.

Pasak jo, seniau sekso prekės iš karto asocijuodavosi su vibratoriais, analiniais kaiščiais ir panašiais dalykais. „Šiuo metu mes parduodame daug masažo aliejų, lubrikantų, kvepiančių žvakių ir kitų prekių, kurios skirtos akto preliudijai arba stimuliavimui. Kuo toliau, tuo labiau žmonėms sekso prekės nebėra tamsi parduotuvė. Pasirinkimas kur kas platesnis ir žmonės tai ima vertinti“, – kalbėjo verslininkas.

Pardavėjos – aukso vertės

Pašnekovas pasakojo, kad klientus į sekso reikmenų parduotuvę atvilioti sunkiau nei kitų verslų atstovams.

Net kai klientai peržengia psichologinę ribą ir ryžtasi užeiti, jie dažnai bijo užduoti pirmą klausimą: „Tik tada, kai jie sulaukia atsakymo, pamato, kad pardavėjas aiškina visiškai normaliai, taip pat, kaip kad atsakinėja pardavėja parduotuvėje apie pieną, visos baimės subliūkšta.“

 

T. Motuzo žodžiais, nuo pardavėjų priklauso labai daug. Bendraudami jie net akies kraštelio nepajudina, nepakeičia veido išraiškos, atsako į visus klausimus. Klientai pasijaučia daug saugiau. „Iki tol žmogui gali atrodyti, kad ši tema įdomi jam vienam, bet taip tikrai nėra. Jeigu paklaustume 100 žmonių, ar jie perka tokias prekes, tai 99 pasakytų, kad neperka. Statistika rodo ką kita. Mes per dieną įvykdome iki tūkstančio užsakymų. Akivaizdu, kad perka daug žmonių“, – minėjo parduotuvių vadovas.

Pasak jo, atrasti gerai paruoštą pardavėją Lietuvoje šansai beveik lygūs nuliui: „Mes ieškome „žalio“ žmogaus ir jį patys paruošiame. Supraskite, vienas dalykas yra kažką žinoti apie prekes ir kitas dalykas patarti konkrečiu atveju, kuris gali būti susijęs su žmogaus lytiniu sutrikimu ar kitais dalykais. Pardavėjos turi būti gerai paruoštos psichologiškai, jos turi mokėti išklausyti žmogų ir nenusišnekėti patardamos. Į parduotuves ateina ir daktarų, ir psichologų, ir labai apsišvietusių klientų. Tikrai negali stovėti žmogus, kuris vakar pardavinėjo bandeles, o šiandien ima pardavinėti intymias prekes“.

Tendencija – kosminis dizainas

Verslininkas lygino situaciją prieš septynerius metus ir dabar: „Pastebime, kad situacija gerėja. Dar nesame pasiekę Vokietijos ar Olandijos lygio, kur į tokias parduotuves ateinama su vaikais ir niekam nekyla minčių, kad tai blogai. Lietuvoje, kaip ir visose postsovietinėse šalyse, situacija sudėtingesnė.“ T. Motuzo teigimu, per septynerius metus pasikeitė ir į Lietuvą atvežamų prekių kokybė.

 

„Žinau, kad yra parduotuvių, kurios perka bet ką, pačias pigiausias prekes iš Kinijos, kad liktų konkurencingos savo kaina. Mūsų asortimentas yra panašus į Europos parduotuvių asortimentą. Jeigu Vokietijoje ar Prancūzijoje prekės perkamos labai gerai, beveik neabejojame, kad ir pas mus jos bus populiarios.

Prekes atrenkame gyvai. Važiuojame į parodas, kalbame su gamintojais, liečiame prekes. Kokybės kartelė dabar labai pakilo. Jei prieš septynerius metus Lietuvoje buvo daugiausia nekokybiškų, prastai supakuotų kiniškų prekių, kurios atrodė nepatraukliai ar nuo jų sklido prastas kvapas, tai dabar graži pakuotė, instrukcija, gera kokybė yra būtina“, – paaiškino jis.

Pasak verslininko, šios industrijos apyvarta pasaulyje siekia 160 milijardų dolerių. Čia yra ir savos mados, savi apdovanojimai geriausiems.

„Pastaruosius keletą metų važiuoja prekės, kurios yra nepanašios į tradicines sekso prekes. Jų dizainas toks, kad galima padėti ant stalo ir daugelis nesupras, kas tai yra. Rinka juda į tai, kad prekės galėtų egzistuoti kasdienėje aplinkoje ir jų nereiktų gėdytis ar slėpti į stalčių. Tai švelnina situaciją ir atsiranda vis daugiau žmonių, kurie į šias prekes ima žiūrėti kitaip“, – nurodė T. Motuzas.

Paklaustas, kodėl parduotuvėse daugiau vyrų, jis atsakė: „Matyt, taip jau yra, kad šeimoje vyras stengiasi labiau prižiūrėti miegamojo reikalus ir inventorių. Taip pat mėgstu pajuokauti, kad Lietuvoje daug vyrų išvažiuoja dirbti į užsienį, todėl moterims nuperka vibratorius.“

Gėdos jausmas natūralus

 

Žinomas seksologas Viktoras Šapurovas 15min.lt teigė, kad gėdos jausmas yra bendražmogiškas, tik klausimas – ko ir kada gėdytis: „Ilgą laiką tokių prekių nebuvo. Jos į mūsų gyvenimus atėjo neseniai. Turi pasikeisti kartos, kad požiūris taptų laisvas. Kitas klausimas, ar tai turi būti viešas dalykas. Tokie pirkiniai susiję su žmonių asmeninio ir intymaus gyvenimo aspektais.“

Pasak jo, žmonės bijo, kad apsilankymo faktas bus paviešintas. Tai perdėtos baimės, bet visiškai suprantamos. Dalis žmonių neigiamai žiūri į sekso įvairovei skirtas prekes.

„Lietuvoje vis dar labai svarbu, ką pagalvos kiti. Žmonės bijo būti pastebėti pažįstamų, bijo paskalų. Lietuvoje dar nėra pakankamai vidinės laisvės. Ji auga, bet turi praeiti laiko. Pirkti anonimiškai žmonėms drąsiau“, – sakė V. Šapurovas.

Pavydžių vyrų problema

Seksologas nesunkiai paaiškino, kodėl į erotinių prekių parduotuves dažniau užeina vyrai: „Jie seksualiniame gyvenime yra tradiciškai aktyvesni ir labiau ieško įvairovės.

Vyrų aktyvumas perkant tokias prekes yra suprantamas. Moterys tradiciškai už vyrus santūresnės. Jos gerokai atsargiau reiškia savo norus. Įprasta, kad pakankamai daug vyrų iš partnerės tikisi santūraus elgesio. Nemažai vyrų moters pasiūlymą paįvairinti seksualinį gyvenimą suvokia kaip jos ištvirkimą. Jie ima galvoti, kad ši moteris turi labai didelę seksualinę patirtį su kitais vyrais.“

Anot V. Šapurovo, kai kuriose porose toks vyrų požiūris yra labai paranojiškas. Moters naudojamas erotines prekes jie vertina kaip neištikimybę.

 

„Internetinė erdvė suteikia daug daugiau intymumo – joje žmogus gali pirkti, ką nori, ir niekas to nemato. Daugeliui tai patogiau, nei nueiti į erotinių prekių parduotuvę, tačiau ši baimė yra perdėta. Tikrai nematau, ko bijoti ten einant“, – sakė seksologas.

Pasak pašnekovo, sekso prekės nėra lytinio gyvenimo pagrindas. Tai yra papildomos priemonės, kurios gali būti reikalingos tam tikrais atvejais. Dažnai jos perkamos, kai žmogus neturi lytinio partnerio. Kitu atveju tokių priemonių prireikia pagerinti lytinio gyvenimo kokybę. Jos nėra būtinos ir tai kiekvienos žmogaus apsisprendimas.

Audrina vaizduotę

Seksualaus apatinio trikotažo parduotuvės MissKiss.lt savininkas Kazimieras teigė, kad šiame versle klientų drovumas lemia daug: „Pastebime, kad bendrai apatinio trikotažo daugiausia perka moterys, tačiau seksualius rūbelius dažniau internetu įsigyja vyrai. Galbūt taip jie įgyvendina savo slaptas svajones.“

Verslininkas nurodė, kad parduodant seksualius rūbus kainos faktorius klientus veikia ne taip stipriai. „Ar apatinio trikotažo komplektas kainuoja 59, ar 79 litus, nėra taip svarbu. Apsisprendimą kur kas labiau veikia pirkėjo vaizduotė, kurioje jis mato taip apsirengusią savo žmoną ar draugę“, – sakė pašnekovas.

Pasak jo, internete prekių asortimentas yra žymiai didesnis, o tai vilioja lakią fantaziją turinčius klientus: „Galime pasiūlyti 150 kūno kojinių rūšių, katės kostiumų. Tiek nerasite nei vienoje realioje parduotuvėje“.

Kazimieras patvirtino, kad daug klientų internetu perka ne tik dėl patogumo, bet ir dėl anonimiškumo. „Klientai įvertina, kad jiems nereikia niekur važiuoti, konsultuotis, rodyti, ką tu perki. Prekę klientui galime pristatyti į darbą ir vakare jis jau galės įteikti dovaną savo žmonai. Iš pakuotės nesimatys, ką jis pirko. Prekes pristatome kurjeriais jau kitą dieną po užsakymo. Jei žmogus nori, jis jas gali pasiimti ir Lietuvos pašto skyriuose. Tiesiog žmonės žino, kur jie yra ir jiems nereikia ilgai ieškoti“, – sakė verslininkas.

Viešumas ne visada sveikintinas

 

Pasaulio seksualinės sveikatos asociacijos koordinatorius Lietuvoje, psichologas Andrius Kaluginas 15min.lt teigė, kad žmonių noras slėpti savo asmeninį gyvenimą yra natūralus: „Viskas, kas parduodama tokio pobūdžio parduotuvėse, yra privataus gyvenimo dalis. Visiškai normalu, kad žmonės nenori viešinti savo privataus gyvenimo detalių. Pornografijos žiūrėjimas irgi yra privatu ir apie tai pasakoti viešai nėra priimta.“

Problemą jis įžvelgė tik tais atvejais, kai pats apsilankymo tokiose parduotuvėse faktas užtraukia aplinkinių nemalonę. „Ši tema visuomenėje stigmatizuota. Žmonėms gėda kalbėti apie dalykus, kurie visiškai nėra gėdingi. Erotiniai žaisliukai skirti tam, kad paįvairintų žmonių intymų gyvenimą, ir tai visiškai natūralu“, – minėjo psichologas.

Anot A. Kalugino, būtent požiūryje į erotines prekes itin stipriai jaučiamas kartų skirtumas: „Mes esame neišmokyti apie tai kalbėtis, neišmokyti į tai žiūrėti normaliai, laisvai ir paprastai. Tai mūsų vyresniosios kartos įtaka. Vyresni žmonės mano, kad tai yra gėdinga ir neteisinga.“

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: 15min.lt
Autoriai: Skirmantas Malinauskas
(11)
(9)
(2)

Komentarai (0)