Mokslininkas: „žinau kaip sulaukti 150-ojo gimtadienio!“  (9)

Mokslininkas Alexas Zhavoronkovas tikina žinantis, kaip sulėtinti senėjimo procesą ir gyventi du kartus ilgiau už statistinį britą. Jis ketina pats tai įrodyti, sulaukdamas 150 metų. Jei tik žmona, vaikai ir finansiniai sunkumai neužklups.

Didžiojoje Britanijoje įsikūrusio Biogerontologijos tyrimų fondo direktorius yra įsitikinęs, kad medicinos pažanga ir tinkamas gyvenimo būdas leis žmonėms gyventi gerokai ilgiau nei iki šiol. Siekdamas tai įrodyti, jis pasiryžo laikytis tokio gyvenimo būdo, kuris turėtų užtikrinti itin ilgą gyvenimo trukmę.

Žmogaus organizmo senėjimo tyrimais užsiimantis mokslininkas laikosi griežto treniruočių grafiko, naudoja vaistus ir maisto papildus (net 100 skirtingų tablečių kasdien!) bei nuolat atlieka sveikatos patikrinimus.

Dar vienas svarbus jo eksperimento faktorius: vyrui svarbu išvengti gyvenimiškų rūpesčių, streso. Todėl jis ketina susilaikyti nuo vedybų, neturės vaikų ir neprisiims finansinių įsipareigojimų.

A.Zhavoronkovas įsitikinęs, kad šios ir kitos taisyklės (visą sąrašą rasite straipsnio pabaigoje) padės jam sulaukti 150-ojo gimtadienio.

„Manau, kad net vyresni nei 70 metų žmonės, esantys sveiki, turi galimybę išgyventi ilgiau nei iki 150-ies. Visi šiandien gyvenantis šimtamečiai ir vyresni turėjo ištverti sunkius laikus, kai neegzistavo antibiotikai, o mūsų suprantimas apie žmogaus biologiją buvo artimas Akmens amžiui. Šių žmonių amžius daugiausia susijęs su sėkme, streso vengimu ir kitais faktoriais, įskaitant genetiką“, – sakė 37-erių mokslininkas.

Jo nuomone, medicinos pažanga smarkiai prailgins visų mūsų gyvenimo trukmę. „Aš manau, kad per 2–3 metus mes turėsime efektyvius farmacijos sprendimus, paremtus jau patvirtintais vaistais, kurie padės žmonėms išlikti jaunesniais ir sveikesniais, kol bus sukurti nauji regeneracinės medicinos ir genų terapijos atradimai“, – pridūrė jis.

Remiantis statistika, šiandien Didžiojoje Britanijoje gimusio berniuko numatoma vidutinė gyvenimo trukmė yra 78,8 metų, o mergaitės – 82,8 metų. Lietuvoje vidutinė vyrų gyvenimo trukmė – apie 70 metų, moterų – apie 80 metų.

Daugelis mokslininkų sutinka, kad gyvenimo trukmę ir geresnę sveikatą gali užtikrinti paprasti gyvenimo būdo pokyčiai – svaigalų ir rūkalų atsisakymas, reguliarūs pasivaikščiojimai, riebaus maisto, cukraus ir druskos vengimas. Rodos, paprasta... bet iš tiesų daugeliui žmonių sunku to laikytis.

Puikus to įrodymas – 1979 metais pradėtas tyrimas, kurio metu 2,5 tūkst. žmonių buvo paprašyta laikytis penkių paprastų taisyklių: gerai maitintis, sportuoti, vartoti mažiau alkoholio, palaikyti rekomenduojamą kūno svorį ir niekada nerūkyti. Tačiau iki šiol vos 25 pensininkai sugebėjo laikytis šio plano. Dabar visi jie yra kur kas sveikesni ir tvirtesni už tuos, kurie pasidavė.

„Tūkstančiai žmonijos istorijos metų parodė, kad dietos, sportas ar žolelės smarkiai neprailgina gyvenimo trukmės. Tačiau yra kelios taisyklės, kurias nusistačiau, siekdamas išlikti sveikas, kol gyvenimo prailginimo technologijos taps tobulesnės“, – teigė A.Zhavoronkovas.

Štai kaip atrodo jo 9 taisyklės:

1. Venk psichologinio senėjimo. Mintyse nusistatyk sau gyvenimo trukmę, kuri yra teoriškai pasiekiama, nors dabar atrodo kaip iššūkis. Mano tikslas šiuo metu – 170 metų.

2. Skirk daugiau laiko sau ir savo tyrimui. Atidėk reprodukciją, kad išvengtum bet kokios atsakomybės, kuri ateina gimus vaikui. Skirk prioritetą sveikatai ir žinioms, o ne materialiam turtui. Nuolat investuok į savo ir aplinkinių išsilavinimą.

3. Išlaikyk socialinius ryšius su jaunais žmonėmis, pageidautina – su jaunais mokslininkais ir medikais. Koledžų profesoriai gyvena ilgiau ir gerokai ilgiau išsaugo protinius gebėjimus nei kiti žmonės.

4. Aktyviai domėkis senėjimo tyrimais. Remk ir aktyviai dalyvauk tyrimuose, susijusiuose su žmogaus gyvenimo trukmės prailginimu ir senatvės procesų supratimu. Tik taip galėsi pirmas sužinoti apie vaistus, skirtus sulėtinti senėjimą ar apsisaugoti nuo patologijų, susijusių su senėjimu.

5. Išlik sveikas. Miegok 7 valandas per parą, skaičiuok kalorijų suvartojimą, užsiimk joga ir reguliariais pratimais su svarmenimis. Išlaikyk savo kūno masės indeksą tarp 20 ir 25. Stenkis išvengti uždegimų ir ligų.

6. Stebėk savo sveikatos būklę. Nuolat atlik pagrindinius genetinius testus, kad suprastum galimą naudojamų vaistų ir preparatų poveikį. Reguliariai stebėk kraujo sandarą, širdies ritmą, aktyvumą ir kitus kūno parametrus.

7. Pradėk vartoti geroprotektorius, pasidomėjęs šia sritimi.

8. Saugok savo kraujo ir audinių pavyzdžius tyrimams ateityje.

9. Susirask dominantį užsiėmimą, dėl kurio norėtum sulaukti senyvo amžiaus. Atrask tyrimų sritį, kuri tave „veža“. Skaityk mokslinės fantastikos knygas ir išbandyk kompiuterinius žaidimus tinkle. Gyvenimas niekada neturėtų tapti nuobodus.

Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt

(126)
(23)
(100)

Komentarai (9)