Kinija bando aiškinti, kur naudos dirbtines salas su lėktuvų pakilimo takais  (0)

Kinijos pareigūnai pateikė paaiškinimą, kodėl pastaruoju metu taip intensyviai vykdo statybas ginčijamose teritorijose Pietų Kinijos jūroje, kurios sukėlė įtampą ne tik santykiuose su kaimyninėmis valstybėmis, bet ir su JAV.

Viskas – dėl tikslesnių orų prognozių, rašo „Quartz“. Per pastaruosius dvejus metus Kinija vandenyne sukūrė maždaug 800 hektarų plotą užimančias dirbtines salas, kuriose įrenginėjami lėktuvų pakilimo takai ir aikštelės sraigtasparniams. Kritikai teigia, kad šios statybos prie pat Spratlio salų, į kurias teritorines pretenzijas reiškia kelios valstybės, yra mėginimas jas pasiimti sau ir sukurti bazę potencialioms karinėms operacijoms prieš konkurentus. Tačiau Kinija rado pasiteisinimą. „Infrastruktūros, skirtos stebėjimui ir komunikacijai, statybos yra pirmas žingsnis jūros meteorologinių stebėjimų, perspėjimo sistemos, prognozavimo ir mokslinių tyrimų tobulinimo link“, – pareiškė Ding Yihui iš Kinijos Inžinerijos akademijos.

Kinijos meteorologijos administracijos vadovas Zheng Guoguangas taip pat savaitgalį patikino, kad statybos vykdomos tam, kad būtų padėta regionui, dažnai kenčiančiam nuo jūrinių katastrofų, ekstremalių orų ir klimato pokyčių. Kinija teigia, kad didžioji dalis Pietų Kinijos jūros priklauso jai. Tačiau dėl kai kurių teritorijų ji nesutaria su Filipinais, Vietnamu, Malaizija, Brunėjumi ir Taivanu. Ir kitos valstybės, konkuruojančios dėl potencialiai ištekliais turtingų Spratlio salų, yra užėmusios dalį teritorijos, tačiau tik Kinija ėmėsi kurti visiškai naujas salas, o jose – į karines panašias bazes. Kinija tvirtina, kad naujoji infrastruktūra skirta pirmiausia civilinėms reikmėms, tačiau nepaneigė, kad ji turi ir karinę vertę. Kinijos ambasadorius JAV teigė, kad dalis jų skirta gynybos tikslams.

Aut. teisės: 15min.lt

(4)
(0)
(4)

Komentarai (0)

Visi šio ciklo įrašai