Netikėtas atradimas: mokslininkai aptiko „apgirtusią“ kometą  (2)

Tarptautinė mokslininkų grupė kometoje pirmą kartą rado cukraus ir etilo alkoholio – tokio pat alkoholio, kuris yra ir alkoholiniuose gėrimuose. Šis mokslininkų atradimas taip pat papildo teoriją, kad kometos galėjo būti sudėtingų molekulių šaltiniu, iš kurio susiformavo gyvybė, rašo Phys.rog.

• 2015-10-26 Netikėtas atradimas: mokslininkai aptiko „apgirtusią“ kometą  (2)

„Mes pastebėjome, kad kometa Lovejoy jos aktyvumo piko metu kas sekundę išskyrė tiek alkoholio, kiek yra maždaug 500 butelių vyno“, – sakė tyrimo vadovas Nicolasas Biveris iš Paryžiaus observatorijos.

Mokslininkai kometoje aptiko 21 organinę molekulę kometų dujose, tarp kurių buvo etilo alkoholis ir glikoladehidas, paprastas cukrus.

Kometos yra užšalusios mūsų Saulės sistemos formavimosi liekanos. Mokslininkus jos domina todėl, kad gali pateikti informacijos apie Saulės sistemos formavimąsi. Dauguma kometų sukasi toli nuo Saulės šaltose zonose.

Tačiau kartais dėl gravitacinių trikdžių jos atsiduria arčiau Saulės, kur sušyla ir išleidžia dujas, taigi mokslininkai gali nustatyti jų sudėtį.

Saulės šiluma energizuoja molekules kometų atmosferoje, todėl jos ima švytėti specifiniais mikrobangų dažniais. Kiekviena molekulė turi savo dažnį, pagal jį molekules galima atskirti teleskopo detektoriais.

Kai kurie mokslininkai mano, kad kometų organinės molekulės galėjo prisidėti prie gyvybės susiformavimo Žemėje. Sudėtingų organinių molekulių atradimas kometoje šią hipotezę papildo.

Lovejoy buvo viena ryškiausių ir aktyviausių kometų nuo garsiosios 1997 m. Hale'o-Boppo kometos. Lovejoy arčiausiai Saulės buvo atsidūrusi šių metų sausio 30 dieną. Tuomet ji išskirdavo maždaug 20 tonų vandens kas sekundę.

Mokslininkai kometą atrado naudodami Pico Veleta teleskopą Ispanijoje.