9 dienos be cukraus: rezultatai nustebino net ir mokslininkus  (8)

Kasdien bent kelis kartus per dieną valgote daržovių salotas ir tikitės būti sveiki? Daugiau naudos suteiks kitokie mitybos pokyčiai, teigia ekspertai. Atsisakykite cukraus. Per devynias dienas, nemažindami kalorijų kiekio ir kūno svorio, pastebėsite akivaizdžius skirtumus.

JAV atliktas tyrimas parodė, kad per devynias dienas galima ženkliai sumažinti kraujospūdį, cholesterolio kiekį ir pagerinti kepenų veiklą, rašo „Mail Online“.

Tyrimas buvo atliktas siekiant išsiaiškinti, ar cukraus atsisakymas turi įtakos metaboliniam sindromui, dėl kurio didėja infarkto, insulto ir antrojo tipo diabeto rizika. Metabolinis sindromas – tai būklė, kai kamuoja aukštas kraujo spaudimas, didelis gliukozės ir cholesterolio kiekis, aplink liemenį kaupiasi riebalai.

Kalifornijos universiteto mokslininkų tyrime dalyvavo 43 vaikai nuo 9 iki 18 metų, visi jie buvo nutukę ir į ligoninę pateko dėl būklių, susijusių su metaboliniu sindromu – dėl padidėjusio kraujospūdžio ir didelio gliukozės kiekio kraujyje.

Devynias dienas jie valgė pagal įprastą mitybos planą, į kurį įėjo ir užkandžiai, ir pagrindiniai patiekalai, ir gėrimai, tačiau niekur nebuvo cukraus. Tiriamųjų mityboje buvo tiek pat riebalų, baltymų, angliavandenių ir kalorijų, kaip ir anksčiau, jie valgė netgi tokius pamėgtus patiekalus, kaip dešrainiai ar pica. Tiktai negavo jokio pridėtinio cukraus. Vienintelis saldus dalykas – vaisiai.

Paaiškėjo, kad mityba, kurioje nėra cukraus, per trumpą laiką ryškiai pagerino sveikatą – sumažėjo kraujo spaudimas, cholesterolio kiekis, pagerėjo kepenų funkcija.

Tyrimui vadovavęs Robertas Lustigas teigė: „Tyrimas aiškiai parodė, kad cukrus neigiamai veikia medžiagų apykaitą. Iš cukraus gaunamos kalorijos turbūt pačios blogiausios, nes jos spartina kepenų suriebėjimą, didina diabeto, širdies ir kepenų ligų riziką“.

Tyrimo rezultatai buvo paskelbti žurnale „Obesity“. Tačiau kai kurie ekspertai krititikuoja jį dėl pernelyg mažos apimties.

Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt

(64)
(3)
(61)

Komentarai (8)