Valgykite tam, kad lieknėtumėte - mokslininkai nurodė, kokį maistą reikia valgyti prieš treniruotę, kad numestumėte svorio  (1)

Norintiems atsikratyti nereikalingų kilogramų, tiesiog būtina užsiimti sportu. Fizinis krūvis padeda sudeginti daug kalorijų. Matematika paprasta - reikia sudeginti daugiau kalorijų, nei suvalgote. Tačiau ar patikėtumėte, kad prieš treniruotę būtinai reikia sočiai pavalgyti? Štai kokį maistą nurodė mokslininkai.

Kad treniruočių efektas būtų geresnis, užkąskite baltyminio maisto.

Mokslininkai iš Arkanzaso universiteto pasiryžo geriau ištirti mitybos ir sporto sąveiką ir nustatyti, kaip ji nulemia žmogaus organizmo energijos sąnaudas.

Tyrinėtojai atkreipė dėmesį į vadinamąjį „terminį efektą“, kuris įgalima apskaičiuoti energijos kiekį, būtiną normaliai gyvybinei organizmo veiklai palaikyti. Paaiškėjo, kad treniruotės greičiau duoda teigiamą lieknėjimo rezultatą ir padeda sudeginti daugiau kalorijų, jeigu prieš jas pavalgoma produktų, kuriuose yra daug baltymų.

Tokią išvadą mokslininkai patvirtino eksperimentu, kuriame dalyvavo 100 moterų. Nė viena iš dalyvių nebuvo nutukusi, visų jų svoris buvo beveik vienodas ir normalus.

Eksperimentas buvo sudarytas iš trijų etapų. Pirmame etape prieš bėgimą ant bėgimo takelio moterims buvo pasiūlyta baltyminio maisto. Antrame etape prieš treniruotę jos gavo produktų, kuriame buvo labai mažai baltymų. Trečiame etape jos turėjo treniruotis nevalgiusios.

Baltymai, kuriuos suvalgė moterys prieš treniruotes, vėliau pagreitino medžiagų apykaitą, organizmas tuo metu atsikratė papildomų kalorijų.

Mokslininkai primygtinai pataria neatsisakyti maisto prieš treniruotes, tačiau reikia rinktis tokius produktus, kuriuose būtų daug baltymų. Labai svarbu prisiminti, kad vartojant baltyminį maistą be fizinio krūvio, sumažėja raumenų masė. Kad išskaidytų baltymus, organizmui reikia išeikvoti daug energijos, tada pakyla kūno temperatūra, skaidymo procesas paliečia ir raumenų audinius.

Aut. teisės: alfa.lt
Autoriai: Gražina Vasiliauskienė

(5)
(8)
(-3)

Komentarai (1)