Naikintuvo F-35 katapultos bandymai „raketinėmis rogėmis“ (Video)  (3)

Vienvietis viršgarsinis kovinis naikintuvas „F-35 Lightning“ į pasaulį beldžiasi gana komplikuotai – lėktuvo kūrimo biudžetas viršytas jau seniai, o būsimojo dangaus grobuonies energijos ir programinėse sistemose visa dar gausu techninių gedimų. Tiesa, kai kurios naikintuvo „detalės“ veikia išties nepriekaištingai. Tuo galima įsitikinti žvilgtelėjus į įspūdingus katapultos sistemos bandymų „raketinėse rogėse“ epizodus.

Karinės pramonės mokslinčiai iš „Martin Baker and BAE Systems“ įrodė sukurtos kovinio lėktuvo piloto gelbėjimo sistemos vertę. Minėtos bendrovės inžinierius Chrisas Garsaidas (Chris Garside) tvirtina, jog geležinkelio bėgiais skriejančiose „raketinėse rogėse“ sumontuotas natūralaus dydžio F-35 lakūno kabinos atitikmuo.

Katapultavimo sistemoje yra sumontuota ir „iššaunama ir išskleidžiama gelbėjimo sistema“, kurią sukūrė „Pacific Scientific Energetic Materials“. Jai suveikus, susprogdinamas nedidelis užtaisas, kuris netrukus besikatapultuosiančiam pilotui žaibiškai ištraukia ir paruošia išlankstyti parašiuto kupolą.

„Raketinės rogės“ kariniame „Martin Baker“ bandymų poligone Čalgrove, netoli Oksfordo (Jungtinė Karalystė) įsibėgėja iki 966 km/h. Bandymų metu įrodyta, jog nuo katapultos rankenos trūktelėjimo praėjus vos trims sekundėms naikintuvo pilotas saugiai kyburiuos pakankamu atstumu nuo žūčiai pasmerkto lėktuvo. Katapultavimo sistema sėkmingai išlaikė visus 30 bandymų, kurie buvo atliekami ne tik Jungtinėje Karalystėje, bet ir Prancūzijoje bei JAV.

Tačiau besaikių F-35 kūrimo išlaidų tai nepateisina. JAV Kongreso tyrimų padalinys viename pranešime praėjusių metų rugsėjį yra užsiminęs, jog F-35 kūrimo programa, JAV karines oro pajėgas aprūpinsianti 2400 naujų viršgarsinių naikintuvų, JAV vyriausybei kainuos 238 mlrd. JAV dolerių. Kitaip tariant, projekto sąmata nuo jo įgyvendinimo pradžios padidėjo beveik 50 proc., ir būsimus naikintuvų pirkėjus (pvz., Kanados karines pajėgas) jau varo į neviltį.

Vaizdo siužetas 

" + __flash__argumentsToXML(arguments,0) + "")); }" s_getdomindex="function () { return eval(instance.CallFunction("" + __flash__argumentsToXML(arguments,0) + "")); }" s_gettrackclickmap="function () { return eval(instance.CallFunction("" + __flash__argumentsToXML(arguments,0) + "")); }" s_getaccount="function () { return eval(instance.CallFunction("" + __flash__argumentsToXML(arguments,0) + "")); }" s_getpagename="function () { return eval(instance.CallFunction("" + __flash__argumentsToXML(arguments,0) + "")); }" s_getpageurl="function () { return eval(instance.CallFunction("" + __flash__argumentsToXML(arguments,0) + "")); }" s_getmovieid="function () { return eval(instance.CallFunction("" + __flash__argumentsToXML(arguments,0) + "")); }" s_getversion="function () { return eval(instance.CallFunction("" + __flash__argumentsToXML(arguments,0) + "")); }" s_getcharset="function () { return eval(instance.CallFunction("" + __flash__argumentsToXML(arguments,0) + "")); }" s_getswfurl="function () { return eval(instance.CallFunction("" + __flash__argumentsToXML(arguments,0) + "")); }" getplayheadtime="function () { return eval(instance.CallFunction("" + __flash__argumentsToXML(arguments,0) + "")); }">


Aut. teisės: www.technologijos.lt

(0)
(0)
(0)

Komentarai (3)