Avariniai nusileidimai dėl degalų taupymo „Ryanair“ grasina milijoninėmis baudomis  (1)

Ispanijos vartotojų teisių gynimo konfederacija „Ceaccu“ antradienį pranešė pateikusi ieškinį prieš pigių skrydžių bendrovę „Ryanair“. Ieškinys susijęs su liepos 26 dieną Valensijos oro uoste įvykusiu incidentu. Trims lėktuvams teko leistis avariniu būdu, nes pritrūko degalų.


Konfederacijos advokatas Eugenio Ribonas paaiškino, jog už grubų saugos reikalavimų pažeidimą skrydžių bendrovei gresia baudos iki 4 mln. eurų (beveik 14 mln. Lt) arba licencijos netekimas skrydžiams Ispanijos teritorijoje trejiems metams.

Incidentas, apie kurį kalbama ieškinyje, įvyko, kai trims „Ryanair“ lėktuvams teko avariniu būdu leistis Valensijos oro uoste, į kurį jie buvo nukreipti iš Madrido Barachaso oro uosto pritrūkus degalų. Dėl oro sąlygų Madridas laikinai apribojo lėktuvų priėmimą, o „Ryanair" lėktuvai, kad nusileistų vėliau, galėjo pritrūkti degalų.

Kaip teigia „Ryanair“ atstovas spaudai Ispanijoje, nusileidimai nebuvo ekstremalūs – kiekviename lėktuve degalų būtų pakakę 30 minučių skrydžiui.

„Visi „Ryanair“ lėktuvai skraido su reikiamu degalų kiekiu“, - patvirtino atstovas.

„Irish Sunday Independent“ rašo, jog „Ryanair“ prieš kiekvieną skrydį nustato būtiną kiekį degalų ir prašo pilotų kuo rečiau pildyti jų atsargas. Degalų pasipildymo atvejais pilotams tenka pateikti raštiškus pasiaiškinimus.

Vokietijos lakūnų profsąjunga „Vereinigung Cockpit“ įtaria didžiausios Europoje pigių skrydžių bendrovės „Ryanair“ darbuotojus, jog jie taupymo sumetimais reikalauja, kad lėktuvai prieš skrydį būtų nepilnai pripilami degalų. Apie tai remdamasi profsąjungos atstovu spaudai Jorgu Handvergu praneša AFP.

Spaudos atstovas priminė, kad degalai yra pagrindinis bet kurios aviacijos kompanijos išlaidų straipsnis. Kuo daugiau jų lieka bakuose, tuo daugiau sveria lėktuvas, taip pat padidėja degalų sunaudojimas. Profsąjunga tvirtina, kad tiems lakūnams, kurie pasirūpina didesnėmis degalų atsargomis, „Ryanair" daro psichologinį spaudimą.

„Ryanair" visoje Europoje yra žinoma savo žemais tarifais, kurie įmanomi sutaupius iš papildomų paslaugų, pavyzdžiui, tokių kaip keleivių maitinimas. 2010 metais „Ryanair" siūlė atšaukti antruosius lakūnus ir įvesti mokestį už naudojimąsi tualetu, o dar anksčiau - įrengti lėktuvuose specialiąsias stovimas zonas.

Aut. teisės: delfi.lt
(6)
(0)
(2)

Komentarai (1)