„Volkswagen Golf“ sėkmės paslaptys (Foto)  (7)

Volfsburge – dviguba šventė. Nuo konvejerio nuriedėjo trisdešimtmilijoninis „Volkswagen Golf“. Šiuo skaičiumi paženklintas „Golf TDI BlueMotion“, kuris dėl degalų taupymo technologijų naudoja vidutiniškai po 3,2 litro dyzelino 100 km kelio.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Šio neeilinio modelio pasirodymas sutapo su „Volkswagen“ įteiktomis VII–osios kartos „VW Golf“ Europos „Metų automobilio 2013“ regalijomis.

Atsiimdamas garbingą apdovanojimą, koncerno vadovas, prof. dr. Martinas Vinterkornas pažymėjo, jog pastarųjų dešimtmečių „Golf“ raida tampriai susijusi su visos automobilizacijos pažanga, pradedant savo laiku tobuliausia pirmosios kartos „VW Golf“ priekinių ratų pavara, dyzelinių TDI variklių debiutu trečiosios kartos „VW Golf“, ECS stabilumo sistemos ir DSG transmisijos įdiegimu ketvirtosios kartos „Golf“ ir baigiant saugiausios naujovės – pakartotinio smūgio apsaugos stabdžio įdiegimu paskutinės, jau septintosios kartos „VW Golf“. Tad kur gi glūdi legendinio „VW Golf“ sėkmės paslaptys?

Septynios „VW Golf“ kartos

„Golf I“ (gamintas nuo 1974 iki 1983 m.)

1974 metai „Volkswagen“ bendrovei buvo didelių permainų laikotarpis. Kuriant pirmąjį „Golf“ pereita nuo legendinio „vabalo” su gale įmontuotu oru aušinamu varikliu prie kompaktiško trijų arba penkių durų hečbeko su priekyje įmontuotu vandeniu aušinamu varikliu ir tuo metu vyravusių kampuotų formų kėbulu be aiškiai išreikštų ratų arkų. Kėbulo išvaizdą sukūrė legendinis italų dizaineris Giorgio Giugiaro, o pats „Volkswagen Golf“ greitai tapo naujos – kompaktiškų automobilių – klasės pradininku. „Golf II“ (nuo 1983 iki 1991 m.)

Jei pirmosios kartos „VW Golf“ diktavo klasės kėbulo dizaino kryptį, tai antros kartos „Golf“ tapo klasės technologijų kelrodžiu. Jo dizainas nuo pirmtako kito nedaug ir buvo tik sumodernintas, tačiau po variklių ir kitų agregatų sferoje vyko tikra revoliucija. 1984 m. pradėti montuoti išmetimo dujų katalizatoriai, o 1986 m. – ABS sistema ir visų ratų pavara. Būtent nuo šios kartos visi kompaktiški hečbekai tapo priskiriami „Golf klasei“. „Golf III“ (nuo 1991 iki 1997 m.)

Su trečiąja „Golf“ karta 1991 m. prasidėjo masinio saugos priemonių diegimo era. 1992 m. „VW Golf III“ tapo pirmuoju serijinės gamybos automobiliu su priekinėmis saugos oro pagalvėmis. Visiškai atnaujintas kėbulas buvo ne tik modernaus dizaino, bet ir pasižymėjo ypač gera pasyviąja sauga. 1993 m. į „Volkswagen Golf“ pradėta montuoti TDI turbodyzelinius varikius. „Golf IV“ (nuo 1997 iki 2003 m.)

Vėl šiek tiek atnaujintas dizainas, nuo 1998 m. pradėtas montuoti elektroninio stabilumo paketas (ECS), o nuo 2002 m. - DSG transmisija su automatizuota pavarų dėže ir dviguba sankaba. „Golf V“ (nuo 2003 iki 2008 m.)

Pritaikius naujas kėbulo gamybos technologijas, 5 kartos „VW Golf“ kėbulas tapo 35% standesnis nei pirmtako. 2007 m. pristatytas ekonomiškasis „Golf TDI BlueMotion“, vidutiniškai sunaudodavęs tik 4,5 litro degalų 100 km kelio. „Golf VI“ (nuo 2008 iki 2012 m.)

Dėl dar tobulesnio pasyvaus saugumo „Golf VI“ gavo aukščiausią „Euro NCAP“ saugumo įvertinimą – 5 žvaigždutes. Po variklio gaubtu montuojami pažangūs TSI benzininiai varikliai, o turbodyzelinius TDI imta komplektuoti su „common rail“ sistemomis. Naujieji „Golf TDI BlueMotion“ pasižymėjo dar mažesnėmis degalų sąnaudomis – tik 3,8 litro degalų 100 km kelio, t.y., 0,7 litro mažiau už pirmtaką. „Golf VII“ (nuo 2012m.)

Šios kartos „Golf“ tapo 100 kg lengvesnis ir vidutiniškai 23% ekonomiškesnis nei pirmtakas. Trečiosios kartos „Golf TDI BlueMotion“ pasižymėjo dar mažesnėmis degalų sąnaudomis – tik 3,2 litro degalų 100 km kelio, t.y., 0,6 litro mažiau už pirmtaką. Saugos ir komforto priemonių sąrašą papildė daugybė vairavimo pagalbos sistemų, kurios iki šiol buvo prieinamos tik aukštesnių klasių automobiliuose.

Septintosios kartos „VW Golf“ įdiegtas vadinamasis pakartotinio smūgio apsaugos stabdys, sumažinantis avarijos padarinius saugodamas automobilį nuo pakartotinių susidūrimų. Ši saugos priemonė pelnė daugybę apdovanojimų ir prestižinių įvertinimų. Be to, kai kurie specialistai ją laiko šiuo metu tobuliausia aktyvios saugos priemone.
Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: delfi.lt
(9)
(1)
(1)

Komentarai (7)

Susijusios žymos: