Chrisas Robbinsas. Ar vartotojams tikrai svarbu, koks skaičius stovi prieš G?  (6)

Anksčiau ar vėliau kas nors turėjo tai pasakyti garsiai. 4G ir LTE tėra rinkodariniai terminai, kuriuos operatoriai sugalvojo tik tam, kad turėtų apie ką kalbėti viešumoje. Vartotojams svarbiausia yra turėti spartų internetą ir galėti juo naudotis, kada jiems to reikia ir norisi. Koks akronimas slepia naudojamą technologiją, jiems paprastai nerūpi, o ir neturėtų rūpėti.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

2G, EDGE, 3,5G, 3,9G, 4G, LTE ir begalę kitų terminų operatoriai metų metais vartoja visame pasaulyje ir nekreipia dėmesio iš tiesų naudojamą technologiją. Šiuo metu tam tikri terminai pradėti vartoti dažniau, bet vartotojams jie yra nereikšmingi. Pavyzdžiui, dalis telefonų ir operacinių sistemų gamintojų diegia duomenų glaudinimo technologijas. Lyginant su kitais telefonais, duomenis jie siunčia greičiau ir tai visiškai nepriklauso nuo operatoriaus tinkle naudotų technologijų. Jie gali padvigubinti ar dar labiau padidinti interneto greitį savo tinkle naudodami vien turimas technologijas. 

Interneto greičiai apie kuriuos kalba mobiliojo ryšio operatoriai yra teoriniai ir juos pasiekti galima tik esant idealioms sąlygoms. Realybėje interneto greitį riboja technikos kokybė, jos amžius ir netgi skaičius, kiek vartotojų konkrečią akimirką naudojasi internetu. 

Operatoriai daugiau dėmesio turėtų skirti ne technologijų pavadinimams, o tam, kokią patirtį jos suteikia vartotojams, kokių paslaugų ir kur jiems reikia. Vartotojai savo ruožtu turėtų daugiau domėtis, už ką jie moka, jei paslaugų tiekėjai investuoja į technologijas, kuriomis jie nesinaudoja. Juk galų gale būtent vartotojai sumoka už visus operatorių sprendimus. 

Lietuvos mobiliojo ryšio rinka yra labai konkurencinga ir vartotojams labai palanki – čia vienos žemiausių kainų Europoje, o paslaugų kokybė viena iš aukščiausių. Operatorių naudojamos skirtingos technologijos vartotojų patirčiai nedaro jokios įtakos, nes jų tinklo kokybė ir aprėptis beveik nesiskiria. Akivaizdu, kad operatoriai turėtų stengtis investuoti ten ir kurti tai, ko reikia vartotojams, o ne tai, ką jiems pasiūlo įrangos gamintojai ar jų rinkodaros skyriai.

Pasaulinėje mobiliojo ryšio rinkoje yra buvę atvejų, kai operatoriai persistengdavo plėsdami savo tinklus. Ieškodami kitų būdų, kaip paskatinti tinklo plėtrą, kai kurie mobiliųjų paslaugų tiekėjai netgi stengėsi priversti vyriausybes teikti subsidijas jų tinklų atnaujinimui arba iš mokesčių mokėtojų pinigų bendrovėms pastatyti naujus didesnio greičio interneto tinklus. Tai nėra gera verslo praktika. Ji kenkia ir vartotojams, ir mobiliųjų paslaugų rinkai. 

„Bitė“ turi visas galimybes nedelsdama pradėti 4G ar LTE tinklo statybą. Turime tam lėšų, įrangos, reikiamus leidimus, partnerius ir žinių. Tačiau mes pažįstame savo vartotojus ir žinome, kokią patirtį jie norėtų įgyti. „Bitė“ investuoja į tai, ko reikia vartotojams, o ne į technologijos pavadinimus ir rinkodaros kampanijas.

UAB „Bitė Lietuva“ generalinis direktorius
Chrisas Robbinsas

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
Autoriai: Chrisas Robbinsas
(4)
(0)
(0)

Komentarai (6)