BMW: vandenilinio kuro laukia šviesi ateitis  (6)

Ekologiško tipo automobiliai įprastai sulaukia stipraus palaikymo iš įvairių šalių vyriausybių bei vartotojų. Pastarieji šiuos automobilius giria dėl kuro ekonomijos. Dauguma didžiausių pasaulio automobilių gamintojų taip pat rodo susidomėjimą švaraus transporto ateitimi bei skiria savo laiką, kurdami elektra varomus automobilius. BMW – viena iš tokių kompanijų, dažnai viešai pasisakanti už švarų transportą.

Neseniai pastaroji pristatė naują elektromobilį BMW i3. Tačiau šis gamintojas neapsiriboja vien elektra varomais automobiliais, kadangi, pasak jų, šviesi ateitis laukia vandeniliniu kuru varomo transporto.

Dauguma didžiausių pasaulio autokompanijų, kaip „Toyota“, „Honda“, „Hyundai“, „Daimler“ ir „General Motors“ dirba tobulindami savo vandeniliu varomus automobilius. Šie automobiliai, iš esmės, vis tiek yra elektriniai, kadangi juose naudojami kuro elementai skirti generuoti elektros energiją, kuri padeda jam judėti. Tokio tipo kuro elementai yra naudingesni už įprastinius ličio jonų elementus, kadangi veikia ilgiau, efektyviau ir yra patikimesni. Be kita ko, automobiliai, turintys vandeniliu varomus kuro elementus, testuose pasirodė lygiaverčiais su įprastiniais automobiliais, varomais vien tik iškastiniu kuru.

Vandenilinio kuro nauda nepradingo BMW automobiliuose – šis gamintojas siekia stipriai įsitvirtinti ekologiškų automobilių rinkoje. BMW vadovas Norbertas Reithoferas tiki, jog tokio tipo kuras ateityje bus labai svarbus transporto elementas. Pats elektros energijos gavimas iš vandenilio visiškai neteršia aplinkos, ir tai atrodo patraukliai automobilių gamintojams, kurie jaučia vis didesnį spaudimą iš vyriausybių, siekiančių drastiškai sumažinti taršos lygius. Tokia vyriausybių politika automobilių gamintojus verčia vis stipriau atsigręžti į „žaliąjį“ transportą.

Tačiau, nors BMW ir mato šviesią vandenilinio kuro ateitį, tačiau tai nereiškia, jog šis kuras neturi jokių minusų. Vandenilinio kuro elementų gamyba yra labai brangi, ypač dėl didelio platinos kiekio reikalingo jiems. Kadangi kuro elementų gamybą yra brangi, greičiausiai, automobilių kainą taip pat neturėtų būti maža. Dar daugiau, nors patys vandenilinio kuro elementai veikia ekologiškai, įprastiniai jų gamybos metodai stipriai remiasi į iškastinio kuro naudojimą, taip sumažindami tokio kuro „draugiškumą“ aplinkai. Automobilių gamintojai, aišku, apie tai žino, ir dauguma jau žengė pirmuosius žingsnius, sprendžiant šias problemas.

Aut. teisės: www.technologijos.lt
Autoriai: Tomas Asminavičius

(5)
(0)
(1)

Komentarai (6)

Susijusios žymos: