„Twitter“: nuo mažo socialinio tinklo iki pinigų mašinos  (0)

Prieš ketverius metus, Šv. Kalėdų išvakarėse saujelė socialinio tinklo „Twitter“ darbuotojų iš tuometinio vyriausiojo veiklos koordinatoriaus Dicko Costolo sulaukė kiek netikėto šventinio sveikinimo, rašo businessinsider.com.


„Mes privalome veikti labai greit, todėl nėra laiko ilsėtis. Prieš mus – milžiniška galimybė“, – buvo rašoma dabar kompanijai vadovaujančio D. Costolo laiške.

Pirmojo į reklamą orientuoto „Twitter“ produkto kūrėja Anamitra Banerji prisimindama šį laišką teigė, kad švenčių metu toks laiškas atrodė kiek beprotiškai. „Mes visi atostogavome, todėl žinutė buvo kiek netikėta, tačiau būtent tokio požiūrio ir trūko kompanijai“, – sakė A. Banerji.

Kišenes papildys milijardais

Šiomis dienomis „Twitter“ bandys įgyvendinti D. Costolo 2009 metais įžvelgtą galimybę ir pradės kotiruoti savo akcijas biržoje. Businessinsider.com teigimu, „Twitter“ pirminis viešasis siūlymas (IPO) yra labiausiai laukiamas biržos įvykis nuo „Facebook“ akcijų platinimo pradžios.

Tikimasi, kad socialinis tinklas bus įvertinas Lietuvos metiniam biudžetui prilygstančia suma – net 15 mlrd. JAV dolerių (39 mlrd. litų), taip nemažai pastorindamas pirmųjų „Twitter“ investuotojų kišenes.

Vis dėlto „Twitter“ ne visada buvo laikomas pavyzdingu verslu – dar prieš kelerius metus kompanija buvo įvardijama, kaip „nedisciplinuotas ir pinigus švaistantis startuolis“, tačiau D. Costolo apvertė viską aukštyn kojomis, rašo businessinsider.com.

Pats D. Costolo prie socialinio tinklo valdymo prisijungė praėjus trims metams nuo šio įkūrimo – 2009-aisiais. Ir nors šis nėra toks artimas „Twitter“, kaip Markas Zuckerbergas socialiniam tinklui „Facebook“, D. Costolo yra laikomas vienu kompanijos įkūrėjų.

„Pirmieji kompanijos kūrėjai D. Costolo laiko savu ir jis nėra samdinys, kuriam paliepta pastatyti kompaniją ant kojų, – pasakojo „Twitter“ valdybos narys Bijanas Sabetas. – Jis puikiai supranta verslo pobūdį ir gerai pažįsta kompaniją iš vidaus.“

Reklaminės žinutės gimimas

Nepaisant to, kad 2009 metais „Twitter“ jau buvo gerai žinomas ir užemė neblogą rinkos dalį, socialinis tinklas neturėjo priemonių, kaip paversti savo potencialą pelnu, rašo businessinsider.com.

Tuometinis kompanijos vadovas Evanaas Williamsas, siekdamas taisyti esamą situaciją, į pagalbą pasikvietė buvusį kolegą kompanijoje „Google“ D. Costolo. Nepraėjus nė dviems mėnesiams nuo darbo „Twitter“ pradžios, naujasis darbuotojas pasiūlė įsteigti pirmąjį reklamos padalinį, kuris ilgainiui sukūrė reklamines žinutes (promoted tweets) – pagrindinį kompanijos pajamų šaltinį šiuo metu.

Reklaminės žinutės konceptas veikė pakankamai paprastai – kadangi „Twitter“ vartotojai žinutes gali perpublikuoti, kompanija labai nesunkiai gali sekti, kurios reklaminės žinutės yra populiariausios. Negana to, dėl riboto ženklų kiekio žinutėje ir nesudėtingo formato, šios be papildomų pastangų buvo matomos ir mobiliuosiuose įrenginiuose, rašo businessinsider.com.

Vis dėlto pagrindinę pelno dalį „Twitter“ susikrovė kuomet įtikino televizijos kanalus, kad „Twitter“ yra puikus būdas leisti žiūrovams komentuoti laidas eterio metu. Tuomet kompanijai nebereikėjo įtikinėti verslo, kokia tokio reklamos būdo nauda.

Aut. teisės: Ekonomika.lt
Ekonomika.lt
(3)
(0)
(0)

Komentarai (0)

Susijusios žymos: