Automobilis, pirmasis pasiekęs 100 km/val. greitį  (18)

Šiais laikais viena svarbiausių automobilio charakteristikų, kurią mėgsta sureikšminti tiek gamintojai, tiek vairuotojai, yra įsibėgėjimas iki 100 km/val. Vis dėlto kažkada buvo laikai, kai toks greitis buvo tik siekiamybė.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Pirmasis automobilis, kuris įstengė pasiekti 100 km/val. greitį, buvo elektrinis „La Jamais-Contente“. Tą pavyko padaryti 1899-ųjų pavasarį. Automobilyje buvo du elektriniai varikliai „Postel-Vinay”, kurių galingumas – 50 kW (67 AG). Jie buvo sumontuoti galinių ratų stebulėse. Akumuliatorių baterijos buvo sumontuotos ant važiuoklės kėbulo viduje ir ant galinės ašies. Padangos – „Michelin“.

Torpedą primenantį kėbulą pagamino „Rothschildet Fils” ateljė iš aliuminio ir volframo lydinio. Jis buvo aptakių formų, tačiau realiai aerodinaminių transporto priemonės savybių nepagerino. Automobilio masė siekė 1000 kilogramų.

Sportinio bolido kūrėjas – belgų lenktynininkas Camille Jenatzy. Jis gyveno Paryžiuje, buvo įgijęs inžinieriaus specialybę ir turėjo elektrinių taksi gamyklą. Savo „kūdikį“ pavadino „La Jamais-Contente“ („Visada nepatenkinta“).

Kilometro ilgio distancijoje „monstras“ pasiekdavo 106 km/val. greitį. Beveik trejus metus jo rekordas laikėsi nepagerintas. Tai buvo neįtikėtina sėkmė – atrodė, elektriniai automobiliai tvirtai įrodė savo pranašumą prieš varomus vidaus degimo varikliais. Deja, pastarieji išstūmė elektrinius automobilius iš rinkos šimto metų laikotarpiui.

Tačiau istorija rodo: inžinieriaus C. Jenatzy pastangos nenuėjo veltui – elektriniai automobiliai grįžta į mūsų gyvenimą.

Šiuo metu „La Jamais-Contente“ automobilį galima pamatyti Compiègne muziejuje.
Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Ebus.lt
Ebus.lt
(14)
(0)
(2)

Komentarai (18)