Gera žinia lietuviams: siūloma garantija duobėse sugadintoms padangoms  (6)

Pavasariui miesto gatvėse atveriant vis daugiau duobių, vairuotojų tykoja jas lydinčios nemalonios staigmenos – automobilio gedimai ir tūkstantiniai nuostoliai. Draudimo bendrovės „PZU“ duomenimis, į duobę įvažiavusio automobilio nuostoliai sudaro nuo kelių šimtų iki kelių tūkstančių litų. Vidutiniškai nukentėjusiems vairuotojams išmokama 2 500 litų.

Kadangi dažniausiai nukenčia nuo susidūrimų su duobėmis padangos, gamintojai „Goodyear“ siūlo duobių apgadintas padangas pakeisti. Tai – dalis garantijos, kurią įmonė suteikia savo klientams.

Padangos yra vienos labiausiai pažeidžiamų automobilio detalių. Bene dažniausiai pasitaikantys nuostoliai – pradūrimas. Jei vairuotojas nespėja bent iš dalies išvengti duobės, neretai nutinka, kad toje pačioje duobėje prakertamos dvi – tiek priekinė, tiek galinė – automobilio padangos.

„Automobilio smūgis į duobę standartiškai pažeidžia padangos šoninį sutvirtinimą, specialistų vadinamą kordą. Dėl tokio pažeidimo nutrūksta ir aplinkiniai kordai, o padanga deformuojasi. Joje atsiranda „guzas“ – padangos išsipūtimas, dėl kurio padanga gali sprogti“, - sakė bendrovės „Dagris“ padangų prekybos vadovas Gintaras Žemaitis. Pasak specialisto, toks pažeidimas plika akimi dažniausiai nematomas ir gali suveikti kaip uždelsta bomba. Todėl po rimtesnio smūgio į duobę patartina apsilankyti autoservise.

Padangų gamintojai „Goodyear“ siūlo draudimą nuo bet kokio padangos pažeidimo: pradūrimo, pažeidimo dėl smūgio, įplyšimo, patirto normaliomis, įprastinėmis vairavimo keliu sąlygomis. Pažeidus padangą vairuotojams reikėtų kreiptis į pardavėją, iš kurio padangos buvo pirktos, ir, jei ji sugadinta nepataisomai, bus nemokamai pakeista nauja. Padangoms, kurias galima suremontuoti, garantija nebus taikoma. Pavyzdžiui, jei padanga pradurta plonu vinimi, padanga yra remontuojama.

„Goodyear“ produktų specialistas Baltijos ir Šiaurės šalims Ernestas Čejauskas vairuotojams pataria duobėtomis gatvėmis važiuoti atsargiai. „Pasitaiko, kad duobes sunku pastebėti iš tolo, kai kurios nematomos net privažiavus arti, ypač tamsiu paros metu. Vairuotojams reikia būti ypač budriems. Pastebėjus duobę važiavimo greitį reikia sumažinti iki minimumo, duobę stengtis apvažiuoti,“ – sako E. Čejauskas. Jei „susidūrimo“ su duobe nepavyksta išvengti, padangų specialistas pataria pasitikrinti, ar padangos nepradurtos, ar nesulankstyti ratlankiai, apsilankyti autoservise.

Aut. teisės: 15min.lt

(3)
(0)
(0)

Komentarai (6)

Susijusios žymos: