Kaip Facebook apgaudinėja žmones (Video)  (0)

„Internetas yra viskas“ – tokiu šūkiu šiemet prasidėjo interneto ir progreso konferencija „Login 2014“. O kur viską ir visus galima rasti internete? Bent jau kol „Facebook“ yra didžiausias socialinis tinklas, traukiantis tiek kasdienių vartotojų, tiek verslo įmonių dėmesį. Tačiau ar tikrai viskas „Facebook“ atrodo taip, kaip iš pirmo žvilgsnio, ir koks ryšys tarp „Like“ ir dolerio – arba milijardų dolerių Marko Zuckerbergo atžvilgiu.


Pranešimo „The Problem With Facebook“ autorius Derekas Mulleris, mokslo populiarintojas ir „YouTube“ kanalo „Veritasium“ autorius, mano, kad „Facebook“ pasirinktas verslo modelis nėra pats geriausias, o žymieji „Like“ dažnai tėra tik iliuzija.

„Aš manau, kad galiu atviriau papasakoti apie „Facebook“, nes nesu į jį investavęs, noriu sužinoti tiesą, kas vyksta šioje platformoje“, – sakė pranešėjas.

„Facebook“ vs. „Youtube“

Lygindamas du verslo modelius – „Youtube“ ir „Facebook“ – D. Mulleris teigė, kad priešingai nei populiariausioje vaizdo peržiūrų platformoje „Facebook“ visi yra „įdarbinti“. Turinio kūrėjai, vartotojai ir reklamos užsakovai verda viename katile: „Facebook“ gauna pajamas už „Like“, tai yra turinio kūrėjai turi susirinkti savo sekėjus arba atkakliai dirbdami, arba legaliais būdais pirkdami savo paskyros reklamą. Kas po tuo slypi?

„Facebook“ gauna pajamas, nepriklausomai nuo to, kas paspaudžia „Like“ ir kiek vėliau domisi turiniu, todėl dažnai ir milijonus sekėjų turinčios paskyros pasiekia vos 10–15 proc. auditorijos.

Lygindamas su „Youtube“, pranešėjas teigė, kad čia moka reklamos užsakovai tam, kad „prieš išvysdami turinį turėtume pakentėti keliolika sekundžių, kol bus parodyta reklama“. Pinigai čia skaičiuojami už peržiūras.

„Tai atrodo įtartina, todėl nutariau pasidomėti nuosekliai. Mano sekėjų „Facebook“ skaičius išaugo nuo kelių tūkstančių iki 109 tūkst., o auditorijos dalis liko beveik ta pati“, – apie socialinį tinklą sakė D. Mulleris. Anot jo, pasidomėjus savo sekėjų geografija, paaiškėjo, kad apie 80 tūkst. jų yra iš besivystančių šalių – Egipto, Pakistano, Indijos, Filipinų ir t. t.

„Sumokame „Facebook“ keletą tūkstančių dolerių, gauname 80 tūkst. „Like“, o auditorija lieka nepakitusi“, – sakė pranešėjas. Pasak jo, ir tai dar ne viskas – „Facebook“ naują įrašą parodo vos 1–3 proc. auditorijos ir stebi jų reakciją: „Facebook“ paims jūsų pinigus, kad pritrauktų sekėjus, tačiau tam, kad jie pamatytų jūsų įrašus, teks dar kartą sumokėti „Facbook“, taigi mokate „Facebook“ dukart.

„Fermeriai“ dirba sau ir „Facebook“

D. Mullerio teigimu, taip nutinka, nes nesąžininga veikla, „Like“ pardavinėjimu užsiimančios įmonės, sukūrusios vadinamąsias „paspaudimų fermas“ (angl. „click farms“) taikosi ne tik į savo klientus, kurie perka nelegalius „Like“. Anot jo, šie „fermeriai“ aktyviai spaudo legaliai „Facebook“ reklamuojamus puslapius vien tam, kad atrodytų natūraliau. Ir iš to uždirba visi, tiek nelegalūs „fermeriai“, tiek pats „Facebook“, tad kodėl Markas Zuckerbergas turėtų imtis iš esmės spęsti šią problemą?

„Įsivaizduokite, „Facebook“ yra žmonių, kurie „mėgsta“ 37 tūkst. puslapių. Kas paspaudžia „Like“ 37 tūkst. kartų?“ – „fermerio“ pavyzdį pateikė pranešėjas. Anot jo, peržiūrėjus tokį vartotoją, ne iš karto pasimato, kad jis yra netikras, jei neįtartinas „Like“ skaičius.

D. Mullerio teigimu, šiuo metu „Facebook“ susiduria su problema, kai auga žmonių, nusiteikusių priešiškai šiam socialiniams tinklui, skaičius. Apie savo atradimus ir 80 tūkst. netikrų sekėjų problemą jis pasakojo viešai ir net bandė gauti atsakymą iš „Facebook“.

Ir gavo. O jis buvo: „Daug žmonių mėgsta daug dalykų.“ Palyginimui, vidutinis „Facebook“ vartotojas mėgsta… 40 puslapių, ne 37 tūkstančius.

„Paėjo dveji metai, o aš negaliu atsikratyti tų 80 tūkst. netikrų sekėjų ir „Facebook“ nedaro nieko. Kiekvienas, mėgstantis daugiau nei 2 tūkst. puslapių, turėtų būti automatiškai ištrintas, tačiau tai neparanku jiems patiems. „Facebook“ mato tik tai, kas paranku jiems patiems“, – sakė pranešėjas.

Aut. teisės: alfa.lt
(15)
(0)
(2)

Komentarai (0)