„CES 2015“: kaip automobilių ateitį įsivaizduoja „Mercedes-Benz“ bei BMW (Foto, Video)  (0)

Didieji automobilių gamintojai, kaip „Mercedes-Benz“ bei BMW, ateitį įsivaizduoja be vairuotojų. Jei tiksliau, vairuotojus pakeistų autonominiai – save vairuojantys – automobiliai. Kol kas ši idėja atrodo kiek nereali, tačiau gamintojai autonominių automobilių srityje smarkiai pažengę.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„CES 2015“ – didžiausioje metų technologijų parodoje „Mercedes-Benz“ gamintojai pristatė F015 elektrinį koncepcinį automobilį, kuris vairuoja pats save. Keleiviai, esantys automobilyje, pro langą gali mėgautis išoriniu pasauliu. „CES 2015“ vykstančioje parodoje Las Vegase „Mercedes-Benz Cars“ vadovas ir „Daimler AG“ valdybos pirmininkas Dieteris Zetsche teigė, kad autonominiai automobiliai ateityje pakeis dabartinius standartus, tačiau kol kas save vairuojančių automobilių potencialas dar neatskleistas. Koncepcinis F015 modelis dar vadinamas kapsule – jo ilgis perkopia 5 m, o aukštis siekia kiek daugiau nei 1,5 m. Priekyje automobilis išsiskiria masyviu priekiniu stiklu, kuris tęsiasi per visą stogą.

Dideli 26 colių ratlankiai „nustumti“ kuo toliau į automobilio kampus, kad keleiviams būtų kuo daugiau vietos. Keleiviams sukurtos sėdynės, kurios pasisuka 30 laipsnių kampu kaskart, kai atidaromos durys.

Skelbiama, jog automobilio salone viskas valdoma lietimui jautriu ekranu, taip pat automobilis reaguoja į žmogaus ir net į akies judesius.

Bandė sudaužyti BMW į sieną

„CES 2015“ parodoje BMW gamintojai, priešingai nei „Mercedes-Benz“, pateikė ne koncepcinį, tačiau paruoštą serijinei gamybai „BMW i3s“ modelį.

Nuo savo pirmtako „i3“ modelio „i3s“ išsiskiria tuo, kad gali pats parkuotis, pastebi kliūtis ir save vairuoja net tuomet, kai vairuotojo sėdynėje niekas nesėdi.

BMW gamintojai „apginklavo“ elektromobilį įvairiomis naujausiomis technologijomis. Siekiant parodyti jų efektyvumą, pristatymo metu žurnalistui pasiūlyta jį sudaužyti į sieną. Žinoma, to nepavyko padaryti, automobilis pats sustojo prieš pat sieną. Teigiama, kad „i3s“ modelis pats reaguoja ir į kitas kliūtis, esą praktiškai jo net neįmanoma subraižyti. BMW gamintojai pateikė ir kitų naujienų: automobilis ne tik pats save gali vairuoti, tačiau ir pats prisiparkuoti – tai jis gali padaryti net per atstumą, kai komanda nusiunčiama per išmanųjį laikrodį.

Didieji automobilių gamintojai ne veltui skiria didelį dėmesį autonominiams automobiliams. Jų teigimu, tokie revoliuciniai sprendimai pakeis visuomenę.

Kol kas kalbama, kad „utopinė visuomenė“ bus pasiekta 2026 metais, kai keliuose važinės tik autonominiai automobiliai.

Tik klausimas, kiek tai bus utopiška. Atsižvelgus į dabartinius gamintojų lūkesčius ir pasiektus rezultatus, kyla tik vienas klausimas – kada autonominiai automobiliai bus pradėti gaminti masiškai?

Autonominių automobilių ateitį įsivaizduoja ne tik „Mercedes-Benz“ ar BMW gamintojai, šią idėją palaiko „Nissan“, „General Motors“, „Ford Motor Co.“ ir nemažai kitų gamintojų, kurie yra sukūrę ne vieną prototipą.

„Google“ galima vadinti šios idėjos pradininkais, kurie save vairuojančius automobilius pradėjo testuoti dar 2009 metais. Skelbiama, kad autonominis „Google“ automobilis nuvažiavo daugiau nei 700 tūkst. mylių.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: alfa.lt
(22)
(9)
(13)

Komentarai (0)