Smūgis Rusijai: neperka automobilių, traukiasi gamintojai  (47)

Automobilių gamybos giganto „General Motors“ pasitraukimas iš Rusijos buvo netikėtas šiai šaliai. Bendrovė uždaro savo gamyklą Sankt Peterburge ir nutraukia veiklą dar dviejose Rusijos įmonėse.

Be „General Motors“, nutraukiančios gamybą pranešė dar daugiau nei dešimt kompanijų. Rusija skaičiuoja, kad be darbo liks per 20 tūkst. žmonių. O atsižvelgiant į tai, kad viena darbo vieta automobilių sektoriuje užtikrina darbą dar 8 žmonėms kitose ūkio šakose, skaičiuojama, kad darbo gali netekti dar daugiau žmonių.

Nurodoma pagrindinė priežastis – susitraukusi paklausa. Kovo mėnesį automobilių pardavimas sumažėjo 42,5 proc., palyginti su 2014-ųjų kovu.

Tai lėmė kainų augimas – infliacija siekė beveik 17 proc. Taip pat įtaką padarė ir paskolų automobiliams palūkanų norma – per metus ji išaugo nuo 15,4 iki 21,1 proc., o realiosios gyventojų pajamos krito (9,9 proc. 2015 metų vasarį, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų mėnesiu).

Portalas gazeta.ru skaičiuoja, kad užsieniniai automobiliai šiemet vidutiniškai pabrango 16 proc., o vietinės gamybos – 8 proc. Tarkim, „Opel“ kaina kilo net iki 56 proc.

Šių metų sausį buvo išduota 81 proc. mažiau paskolų automobiliams įsigyti nei kad tą patį mėnesį prieš metus. Kaip rodo apklausos, 83 proc. rusų neketina pirkti automobilio artimiausius trejus metus.

Kaip skelbia gazeta.ru, iš Rusijos rinkos traukiasi arba mažina gamybą „Citroen“, „Peugeot“, „Volvo“, „Volkswagen“, „Ford“, SEAT, „Dodge“, „Chevrolet“, „Opel“, „Nissam“, „Mitsubishi“.

Grįžti į buvusias vėžes bus nelengva – bus prarasti kvalifikuoti darbuotojai, pasitrauks investuotojai, nebeliks technologijų. Šitaip svarsto gazeta.ru.

Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt

(79)
(2)
(77)

Komentarai (47)