Nauja technologija – dvigubai atpigins baterijas  (5)

Masačiusetso technologijų instituto mokslininkai kartu su „24M“ įmonės atstovais sukūrė technologiją, kuri perpus sumažins ličio-jonų baterijų gamybos savikainą ir leis pigiau jas perdirbti.

Pasak „24M“ įkūrėjo, profesoriaus Yet-Ming Chiang‘o, per du dešimtmečius nuo ličio-jonų baterijų sukūrimo gamybos procesas nepasikeitė ir šiandien jis apima daug nereikalingų veiksmų ir komponentų. „Mes iš naujo atradome technologinį procesą“, – tvirtina mokslininkas. Naujasis gamybos būdas yra paremtas Chiang‘o ir jo kolegos, medžiagų mokslo ir inžinerijos profesoriaus W. Craigas Carter‘io sukurta koncepcija.

Srautinėse baterijose elektrodai yra smulkių skysčio dalelių suspensija, kuri pumpuojama per įvairias sekcijas. Naujasis akumuliatorius yra srautinės ir standartinės kietosios baterijos hibridas. Šiame variante elektrodai nėra skysti – jie yra pusiau kieta koloidinė suspensija. Chiang‘as ir Carter‘is savo išradimą pavadino „pusiau kieta baterija“. Tokių baterijų gamyba bus paprastesnė, be to akumuliatoriai yra lankstūs ir atsparūs mechaniniams pažeidimams. Įprastinių ličio jonų baterijų gamyboje tam skirtas pagrindas turi būti padengiamas skysta danga, o uždėti sekantį sluoksnį įmanoma tik visiškai išdžiūvus ankstesniam. Nauja technologija pašalina džiovinimo etapą, todėl nefunkcionalių medžiagų kiekis gaminio struktūroje yra sumažinamas 80%. Kadangi elektrodas yra mažyčių dalelių suspensija, dalelės judėjimo kelio ilgis taip pat daug kartų sumažėja ir dingsta vingiuotumo efektas, todėl akumuliatoriaus gamybai galima naudoti storesnius ir pigesnius elektrodus.

Išradėjai teigia, kad naujos baterijos yra patvaresnės ir lankstesnės. Jos gali veikti netgi peršautos. Šių baterijų kūrimo metu jau gauti aštuoni patentai ir dar 75 paraiškos laukia peržiūros.

Bendrovė „24M“ savo tyrimams jau sulaukė investicijų iš rizikos kapitalo fondų ir JAV Energetikos departamento dotacijos, kurių bendra suma yra apie 50 milijonų JAV dolerių. 10 tūkstančių bandomosios partijos baterijų šiuo metu testuoja Japonijos ir Tailando technikos gamintojai.

Aut. teisės: TOPCOM
TOPCOM

(50)
(1)
(49)

Komentarai (5)